Aprók nagyban - 2013.11.13.

10 év múlva vége a konzoloknak, új képeken a Thief, film készül a Temple Runból, a Planetside 2 lesz a PS4 Halo-ja, a next-gen konzolok gyengék az Oculus Rifthez...

Aprók nagyban - 2013.11.13.

Pachter: 10 év múlva vége a konzoloknak

A London Games Conference alkalmával Michael Pachter is megtette a maga kis jóslatait. Szerinte a PlayStation 4 az életciklusa végére 100-120 millió példányban kelhet el, míg az Xbox One valahol 90 és 110 millió között ér majd célba. A Wii U-tól nem vár sokat az elemző, szerinte 30 milliónál megáll majd a Nintendo konzolja. "Ha egy Nintendo-rajongó vagy, aki a Nintendóról alkototott véleményem miatt rinyál, akkor fejezd be, és vedd meg a konzolt inkább." - mondta kicsit sem kedvesen Pachter.

Pachter szerint a PS4 nem csak azért kerül előnybe, mert olcsóbb áron indul, hanem mert a játékosok nem akarják a Kinectet. Azonban úgy véli, az Xbox One tévés támogatása végső soron hatalmas előny lehet, főleg akkor, ha különböző szolgáltatók az előfizetés mellé adják majd a konzolt, nyomott áron.

Pachter úgy véli, a konzolok piaca nem fog nőni az előző generációhoz képest, és vélhetően ez lesz az utolsó generáció. Szerinte 10 év múlva már bármivel játszhatunk majd, bármilyen eszközön, bárhol.

Fighter Within - ismét bunyó a Kinecttel

Az Xbox One-nal együtt rajtol a Kinectre tervezett verekedős játék, a Fighters Uncaged folytatása, aaaa... dobpergés, fények, veresegyházi asszonykórus... Fighter Within. Ennek örömére nézzük is meg, mire számíthatunk.

Sony: azt akarjuk, hogy sikeres legyen a Nintendo

Shuhei Yoshida nem úgy gondol a Nintendóra, mint a Sony ellenfelére. Persze, azt ő is elismeri, hogy ugyanabban az iparágban tevékenykednek, de sem ő, és valószínűleg a játékosok sem gondolják azt, hogy a Sony és a Nintendo direktben versenyezne egymással. Yoshida éppen ezért úgy véli, hogy a Nintendo nagy hibát követett el azzal, hogy kezdetben a Wii U-t a hardcore játékosok irányába szerette volna pozícionálni, és most többek között ennek is issza a levét a vállalat. Az úriember szerint a Nintendo mindig is abban volt jó, hogy egy "biztonságos területet" hozzon létre, amin belül az egész család, és a gyerekek is tudnak játszani, szórakozni, és ez valahogy a Wii U megjelenésekor eltűnt.

Ugyanakkor Yoshida szerint nagyon fontos, hogy a Nintendo sikeres legyen: "Szükségünk van a Nintendo sikerére, ugyanis ők tudnak rávenni sok-sok embert arra, hogy kontrollert ragadjanak. Nekem is van két Wii U-m, és azokon játszom a gyerekeimmel, mert nagyon szórakoztató családi játékok jelennek meg a konzolra."

Yoshida tehát arra számít, hogy a Nintendo be tudja rántani a fiatalokat a konzolok világába, akik később, idősebb korukban átválthatnak a Sony konzoljaira.

Képlopatokon és koncepciókon a Thief

Baron Northcrest lezáratta a várost, nem engedi ki a lakosságot. A felkelés megfékezésére egy misztikus betegséget kezdett el terjeszteni, ami egyre terjed az utcákon, megmérgezi az emberek elméjét, rémálmokat és rettenetes víziókat okozva nekik. Senki nincs biztonságban.

Garrett feladata az lesz az első küldetésben, hogy elérje Northcrest rejtekhelyét, azonban menet közben információkat hall egy ékszerboltról. Így félúton azért beiktatja azt is.

Galéria megnyitása grid_on

Film készül a Temple Runból

Sosem értettem a Temple Run-őrületet, de azt meg kell hagyni, hogy a játék hihetetlenül népszerű, főleg, mióta különböző Disney-kiadások is készültek belőle. Látja ezt a Warner Bros. is, nem véletlen, hogy filmet szeretne készíteni belőle. A projektet a Harry Potter producere, Dayid Heyman vezeti majd, és a történet némileg az Indiana Jonest koppintja. Kalandvágyó régészünk rátalál valamiféle régi kincsre, aztán végig üldözik majd a rosszfiúk - ami gyakorlatilag az első Indiana Jones-film nyitójelenetének kibővítésének hangzik.

InJustice - kukába a PS3-mal, jöjjön a PS4

A NetherRealm stúdió imádja a PlayStation 3-at, legalábbis, ha hihetünk Adam Urbano producernek. "Tudom, hogy sok fejlesztő nem szerette a Cellt és az SPU-kat, de a mi technológiai csapatunk nyolc évet töltött a technológia tökéletesítésével. Majdnem 100%-osan kihasználja az SPU-kat az InJustice."

Mindezt az optimalizációt azonban hajlandóak egy mozdulattal a kukába dobni, a PS4 ugyanis teljesen lenyűgözte a stúdiót. "Hajlandóak vagyunk mindezt feláldozni, mert a PS4 annyira egyszerű. Az eszközök nagyszerűek, a hardver remek, és nagyon elegáns dolgozni rajta. Sokkal egyszerűbb működésre bírni a kódot, mint az előző generáción." - mondta Urbano, és megerősítette, hogy ennek köszönhetően stabil 60fps-re, és sok-sok anti-aliasingre számíthatunk a PS4-es verzióban.

Soul Calibur: Lost Swords - bemutatkoznak a karakterek

Legalábbis három közülük, a Namco Bandai ugyanis úgy gondolta, hogy Sophitia, Mitsurugi és Siegfried megérdemelnek egy-egy saját videót. A játék bétatesztje egyébként holnap kezdődik PS3-on.

Planetside 2 - az PS4 Halo MMO-ja

John Smedley, a Sony Online vezetője nem kis összehasonlítást tett a minap. Szerinte a Planetside 2 egyenesen a PlayStation 4 Halo-ja lesz, MMO formában. "Egy teljesen újfajta játékmenetet szeretnénk elvinni egy teljesen új közönségnek." - mondta, és ez alatt azt érti, hogy tippje szerint a PC-s Planetside 2 játékosok nem fognak platformot váltani, így egy teljesen friss közönséget kell majd meghódítaniuk konzolon. Smedley egyelőre azt sem tudta megerősíteni, hogy lehet-e majd karaktereket átvinni a két platform között.

Gyengék a next-gen konzolok az Oculus Rifthez

Palmer Luckey, az Oculus Rift alapítója elmondta, egyáltalán nem tervezik, hogy támogatni fogják a PS4-et és az Xbox One-t a VR headsettel. Ennek az egyik és legfontosabb oka, hogy a konzolok már jelen formájukban sem feltétlenül elég erősek ahhoz, hogy megfelelően tudják futtatni az Oculus Riftet támogató játékokat, ráadásul a csapat évente meg is szeretné újítani a terméket. Fokozatos fejlesztések, ugrások várhatóak, amiket a konzolok hosszú időre lezárt és fix hardverével egyszerűen nem lehet majd lekövetni. "Nézzétek meg, milyenek voltak PC-k nyolc éve. Nagyon sokat fejlődött a technológia azóta. És nézzétek meg, milyen a VR technológia ma. A következő négy-öt évben egyértelműen hatalmas ugrásoknak leszünk szemtanúi."

Az Oculus Rifthez magas felbontásra (ráadásul megduplázva) van szükség, és minél magasabb framerate-re - ezt azt jelenti, hogy optimális esetben még 60fps-nél is többre. "Már most vannak olyan játékok, amik csak 720p-ben futnak, ráadásul még 2D-ben is éppen csak megütik a 60fps-t." - zárta Luckey.

Nem támogat 3D-s Blu-rayt a PlayStation 4

Felkerült a Sony oldalára a PlayStation 4 hivatalos kézikönyve, amiből többek között kiderül, hogy az induláskor a konzol nem támogatja a 3D-s Blu-ray filmeket, valamint néhány újraírható BR-formátumot sem eszik meg. Persze alapból ezek a PS3-on sem működtek, a Sony azonban később frissítések segítségével megoldotta a kompatibilitást. Shuhei Yoshida mindenesetre már most megerősítette, hogy az mp3 és a DLNA (médiastreamelés) támogatása később bekerül majd a PS4-be.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward