Aprók nagyban - 2013.11.06.

Új korszak jöhet a Call of Duty és Battlefield számára, a Microsoftnak is kellett volna egy Steam, az EA Sportshoz került a Need for Speed, és itt a Ryse websorozat...

Aprók nagyban - 2013.11.06.

Microsoft - nekünk is kellett volna egy Steam

Phil Spencer, a Microsoft Studios vezetője elismerte, közel sem támogatták úgy a PC-s játékosokat, ahogy kellett volna. Most azonban több projekten dolgoznak Windowsra, mint az elmúlt 10 évben összesen. Spencer szerint itt az ideje, hogy végre igazi first party stúdióként viselkedjenek, és ellássák játékos tartalommal a windowsos ökoszisztémát. Ráadásul ígérete szerint nem csak olcsó és casual címekről van itt szó, hanem nagy, hardcore dolgokról.

Spencer ezzel párhuzamosan sajnálatát fejezte ki, amiért a Microsoft sosem épített egy olyan jól működő rendszert mint a Valve. "Itt vannak egy utcányira tőlünk, és fantasztikus látni, milyen jól működő dolgot raktak össze. Visszagondolva, valószínűleg nekünk is ilyesmit kellett volna csinálnunk."

Reméljük, Spencer ezzel nem arra akar utalni, hogy a jövőben esetleg újra megpróbálkoznak valami hasonlóval, az első próba eredményét ugyanis láttuk, és reméljük sosem tér vissza a Games for Windows Live.

Killer Instinct jár ajándékba a legnagyobb Xbox Live-rajongóknak

A mai napon több Xbox Live-felhasználó meglepetésszerűen kapott ajándékba a Microsofttól egy kártyát, melyen az áll, hogy bizony az Xbox One megjelenésének napján a Killer Instinct és minden nyitókarakter a rendelkezésükre áll. Egyelőre nem tudni pontosan, milyen feltételek mentén osztja a Microsoft ezt a figyelmes ajándékot, de úgy tűnik, hogy nagyon sok Gamerscore kell hozzá (kb. 80 ezer), és több évnyi Xbox Live-tagság.

Új mobilos stúdiót alapít a Wargaming

Egyre csak terjeszkedik a World of Tanksszal világsikert elért Wargaming. Most éppen a Z2 egykori alapítójával, David Blummal közösen hoznak létre egy új mobilos fejlesztőcsapatot, melynek egyelőre nincs hivatalos neve. A stúdióhoz már csatlakozott Joe McDonagh, aki korábban a PopCapnél húzta az igát, és számos más alkalmazott a Z2-ből.

1 milliárd dollárnál jár a Call of Duty: Ghosts

Az Activision bejelentette, hogy a legújabb Call of Duty egy nap alatt 1 milliárd dollárt hozott, bár egyelőre csak a kereskedőknek kiszállított példányok, és nem a játékosoknak történt eladás alapján - utóbbihoz a Grand Theft Auto V-nek három nap kellett. Persze ez semmit nem von le a játék sikerének értékéből, az Xbox Live-on például azonnal az élre ugrott a cím.

Játék közben is újraindulhatnak az Xbox One felhős szerverei frissítést követően

John Bruno a GDC Nexten beszélt "On Demand Compute: Power For Games" címmel az Xbox One felhős számítási kapacitásáról. Elmondása szerint a technológián már 18 hónapja dolgoznak, és alapvetően a Windows Azure platformját módosították. Bruno szerint a kezdetekben számos kiadó, így például a Ubisoft is erősen kritizálta a rendszert, azonban a Respawn például gyorsan elfogadta a dolgot, és megfelelően ki tudta használni - a készítők például az NPC-k mesterséges intelligenciáját is a felhőben számoltatják.

Ami azonban aggasztó, hogy Bruno előadásából kiderült, a szerveroldalt elég rendszeresen fogják frissíteni, és ilyenkor újra kell indítaniuk a rendszereket. Ami simán megtörténhet akkor is, amikor a játékosok éppen egy multiplayeres meccs közepén vannak. De még ennél is rosszabb lehet, ha a Microsoft szerverei esetleg teljesen bedöglenek, főleg egy olyan játéknál, mint a Titanfall, ami kizárólag online működik. Bruno nem tudott megnyugtató választ adni a dologra, pusztán annyit mondott, a fejlesztőkön múlik, mennyire függnek az Xbox Live Compute rendszerétől.

Launch traileren a Forza Motorsport 5

Két hét múlva az Xbox One-nal együtt startol a Forza Motorsport 5 - legalábbis a nálunk szerencsésebb országokban. Természetesen kapunk jó sok lassítást, hogy megfelelően ki tudjuk élvezni az autók látványát.

Rémálom volt az Assassin's Creed 4 fejlesztése

Legalábbis a jelenlegi generációs konzolokra, árulta el a játék rendezője, Ashraf Ismail. "Mind a PS4-en, mind pedig az Xbox One-on nagyon simán ment a fejlesztés, mert mindkettő nagyon hasonlít a PC-hez. A mostani generációra azonban nagyon nehéz volt, már szinte rémálomszerű. Az Xbox One és PlayStation 4 nagyon egyszerű volt, főleg, hogy mindkét first party cég ott volt, és segített nekünk."

Ismail egyedül azt hozta fel problémaként a next-gen gépekkel kapcsolatban, hogy a Microsoftnak és a Sonynak kicsit sok időbe telt kitalálni, pontosan milyen követelményeknek kell megfelelniük a játékoknak. Az úriember továbbá hozzátette, hogy a DualShock 4 touchpadjét lehet majd használni a térképen scrollozásra, zoomolásra, és waypointok hozzáadására is, többek között.

Nem lesz modern korban játszódó epizód

A sorozat egyik írója, Darby McDevitt elmondta továbbá, nem valószínű, hogy Connor története olyan lezárást kap, mint Ezio az Embers élőszereplős filmmel. Azt ugyanis fél évig tartott elkészíteni, és ugyan ezt nem mondta ki McDevitt, de úgy tűnik, hogy Connor nem érdemli meg, ugyanis azt is kétségbe vonta az író, hogy egyáltalán a játékokban folytatódni fog-e a sztorija.

Azt viszont egyértelművé tette, hogy egy modern korban játszódó rész gyakorlatilag ki van zárva, ugyanis rengeteg extra munkával járna. Ahhoz, hogy hihetővé váljon, realisztikusan kellene elkészíteniük egy rakás járművet, modern városokat, rengeteg lőfegyvert, és számos új mechanikát. Így a modern kor megmarad továbbra is átkötő jellegű történeti résznek, ami összefűzi az egyes epizódokat.

Driveclub - együtt, közösen

A nem olyan rég elhalasztott Driveclub új előzetesét mindenképp érdemes megnézni. Egyrészt mert a játék továbbra is jól néz ki, sőt, egyre jobban, másrészt igyekszik megmutatni nekünk, miért lesz jó, ha csapatban dolgozunk, és összejátszunk. Végül harmadrészt pedig akcióban láthatjuk a pár napja bemutatott, teljesen új BMW 2-es coupét.

Battlefield 4 és Call of Duty: Ghosts - egy korszak vége

Legalábbis az Avalanche Studios alapítója, Christofer Sundberg úgy véli, hogy most lezárult valami. Sundberg szerint a Battlefieldnek lehet úgy jövője, mint egy kizárólag multiplayerre fókuszáló címnek, azonban a Call of Duty esetében ez már nem működne olyan egyszerűen az egyjátékos mód nélkül. "Mindkettő számára nincs hely a piacon, ha csak nem különböznek jelentősen egymástól, és a kiadók nem találnak más módokat a monetizációra."

Sundberg szerint mindkettőnek egyfajta free-to-play modellben kellene tovább élnie, de úgy, hogy a kiadók egyszer sem ejtik ki a szájukon azt, hogy free-to-play modellről lenne szó. Úgy véli, ki kell találniuk valami olyan modellt, amiből megfelelő mennyiségű pénzt tudnak kivenni, ugyanakkor a játékosoknak is tetszik.

Megjött a Ryse websorozat első része

A menetrendnek megfelelően megérkezett a Ryse: Son of Rome websorozatának első része a Machinima csatornájára. Négy percnyi eléggé véres felvezetőről van szó, ahol a barbárok szépen rendbe rakják a rómaiakat.

Need for Speed az EA Sports alatt

Az Electronic Arts tovább folytatja különböző csapatainak és játékainak átszervezését. Ennek részeként mostantól a Need for Speed-franchise az EA Sports-részleg alá fog tartozni, így Matt Bilbey fogja felügyelni. Mindezt Patrick Soderlund, az EA Studios alelnöke jelenette be, aki szerint egy ilyen váltás nagyon fontos egy olyan franchise esetében, ami már 20 éve létezik. "Itt volt az ideje, hogy friss szemmel nézzünk rá, és hogy megújítsuk kicsit."

Soderlund úgy véli, hogy a versenyjátékok, mint például a Need for Speed, sokat tanulhatnak a sportjátékoktól. Ráadásul azzal, hogy az EA Sports divíziójába került a cím, az úriember abban reménykedik, hogy a különböző csapatok ötletekkel láthatják el egymás projektjeit, és segíthetnek az innovációban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward