Aprók nagyban - 2013.10.30.

Nem jön PS4-re a Titanfall, 720p-ben fut az Xbox One-os CoD: Ghosts, biztosan DRM-mentes lesz a The Witcher 3, 65 millió felhasználója van a Steamnek...

Aprók nagyban - 2013.10.30.

Hatalmas Xbox One-t épít a Microsoft

A kanadai Vancouverben egy fél parkolót elfoglalva épít egy hatalmas, méretarányos Xbox One-t a Microsoft. Az objektum kicsivel több mint 12 méter hosszú, és 6 méter széles. Egyelőre csak annyit tudni, hogy a cucc "megnyílik" valamilyen módon (bekapcsol?), ha elég ember jár arra, és beletáplálja valamilyen módon a gamertagjét.

Mindenesetre a közösségi média gyorsan rákapott a dologra. Többen azt tippelik, valamiféle emberáldozatra lesz szükség a monstrum életre keltéséhez, néhányan pedig ironikusnak tartják, hogy pont a nagysága és ormótlansága miatt megszólt Xbox One-ból készül egy még nagyobb, még ormótlanabb változat.

Nem maradtak el a poénok sem, ezekből szemezgetünk néhányat, mert nagyon szellemesek:

"Ez lehetett a prototípus, amiben még beépített táp volt."

"Ez talán tudja futtatni a Battlefield 4-et 1080p-ben."

"Külön utánfutón lesz a tápegység hozzá?"

"Az ehhez kapcsolódó Kinect meg tudja majd figyelni egész Kanadát."

"Kisebbnek tűnik, mint az igazi konzol."

"Ez már megközelíti az első Xbox méreteit."

Androidra is érkezik az Oculus Rift

A GamesBeat 2013-on jelentette be az Oculus Rift vezetője, Brendan Iribe, hogy a VR-kiegészítő támogatni fogja az Androidot. Az ilyen eszközökhöz készült verzió könnyebb lesz, és a mobilos eszköz processzorára hagyatkozik. Ugyanakkor a cég elmondta, az iOS-t problémásnak tartják, és nincs tervben, hogy az Apple mobilos termékeit is támogassa az eszköz.

Call of Duty: Ghosts - Xbox One 720p, PlayStation 4 1080p

A cím gyakorlatilag elmond mindent. A hosszas pletykálás után ma Mark Rubin az Infinity Wardtól megerősítette, hogy az új Call of Duty a PlayStation 4-en natív 1080p-ben fut majd, Xbox One-on pedig 720p-t skáláznak fel 1080p-re. Rubin elmondta, mindkét konzol tartani fogja a 60fps-t, és mindkettőn remekül fest a játék.

Előzetest kapott a Heavenly Sword-film

Animációs film készül a Heavenly Swordből, tudtátok? Ha a válasz nem, az egyáltalán nem meglepő, ugyanis eléggé fű alatt készült a dolog, és már egy jó ideje semmit sem lehetett hallani róla. Az anyag digitális letöltésként, és DVD-n lesz megvásárolható, de elszórva egy-egy moziban is meg lehet majd tekinteni, bár vélhetően nem Magyarországon. Főhősnőnk, Nariko szinkronhangja ezúttal is Anna Torv (ahogy a játékban), s akibe egyébként jelen cikk írója teljesen szerelmes lett a Fringe című sorozatot nézve. Mellette szinkronként feltűnik még Alfred Molina és Thomas Jane is. Lássuk az első előzetest:

Biztosan DRM-mentes lesz a The Witcher 3

Marcin Iwinski, a CD Projekt RED társalapítója egy nyílt levelet intézett a közösséghez. Ebben leírja, hogy a The Witcher 3 egyetlen verziója, egyetlen országban sem lesz ellátva semmilyen DRM-mel. Ez igaz a fizikai adathordozós változatra, és a GOG-ról vett példányra is többek között - ha utóbbin vásároljuk meg az anyagot, azt külön megköszönik a készítők, hiszen ilyenkor közvetlenül hozzájuk megy a pénz. "Korábban próbálkoztunk a DRM-mel, de akkor még fiatalok és naívak voltunk. Elég is volt belőle, megtanultuk a leckét!" - zárta Iwinski.

160 kérdés és válasz a PlayStation 4-ről

A Sony elérhetővé tette a teljes "The Ultimate" kérdezz-feleleket a PlayStation 4-gyel kapcsolatban, így most tényleg minden bizonytalan kérdésünkre választ kaphatunk. A bejegyzés hatalmas, így teljesen esélytelen, hogy lefordítsuk, néhány érdekességet azonban érdemes kiemelni.

Ezek szerint a PlayStation 4 egyáltalán nem támogatja a külső merevlemezeket, nem támogatja a saját, vagy dinamikus témákat, nem használható DLNA médiastreamelésre, nem játszik le sem mp3-at, sem audio CD-t (zenéhez tehát Sony Music Unlimited előfizetésre lesz szükségünk), és a Blu-ray lejátszás is aktivációhoz kötött - ehhez először is fel kell telepítenünk az első napon érkező 1.50-es firmware-t, majd az interneten végigcsinálni egy egyszeri aktivációt.

Érdekes továbbá, hogy a játékok nem szó szerint települnek a konzolra (úgy tűnik, hogy nem csinálhatunk manuális teljes telepítést), hanem játék közben cache-eli a gép a merevlemezre az adatokat. Persze ezek egy része a rendszerfrissítésekkel változhat, de induláskor ez lesz.

Dead Rising 3 - készülünk halloweenre

A Capcom nem túl meglepő módon nem tudta kihagyni, hogy egy halloweeni előzetest csináljon a zombis horror-komédiához. Egyúttal a kiadó azt is bejelentette, hogy elérhető lesz szezonbérlet a játékhoz, melynek keretein belül 30 dollárért férhetünk hozzá négy csomaghoz, melyek amúgy egyesével 10 dollárba kerülnének fejenként. Némi matekozás után tehát rájöhetünk, hogy 10 dollárt spórolunk a DLC-ken.

65 millióra hízott a Steam bázisa

A Valve büszkén jelenti, hogy a Steam felhasználói bázisa 30%-kal növekedett az elmúlt évben, így most már 65 millióan használják a szolgáltatást, melyen több, mint 3000 játék és program található meg. Érdemes megjegyezni, hogy a Valve az aktív fiókok számát közli, így a 65 millió felhasználó mindegyike legalább egyszer belépett az utóbbi egy hónapban, és legalább egy játék található a könyvtárában.

Jövőre csúszik a Hellraid

A Techland parkourös, zombis játéka idén jelent volna meg a jelenlegi generációs konzolokra, a készítők azonban bejelentették, hogy ez nem jön össze. Marcin Kruczkiewicz, a játék producere egy blogbejegyzésben fejtette ki, hogy ha idén adták volna ki a játékot, az túl sok kompromisszummal járt volna, és a végleges termék nem nyerte volna el sem az ő, sem a mi tetszésünket. A Hellraid így most valamikor jövőre jelenik meg, addig is arra fogják használni az időt, hogy az első éles tesztekkel kapcsolatos visszajelzéseket kielemezzék és jobbá tegyék a játékot.

Nem lett jó a Deadly Premonition PC-s portja

És ezt már a fejlesztőcsapat is elismeri. A Deadly Premonition: The Director’s Cut PC-s változata ugyanis több kisebb-nagyobb hiba mellett a konzoloshoz hasonlóan 720p-s felbontásra korlátozza a játékot, ami nem túl megszokott dolog a számítógépeken. Hidetaka “Swery65″ Suehiro ezért mindenkitől elnézést kért Twitteren, ő is látja ugyanis, hogy a Steam közösségét mennyire megosztja a játék. Érdekes azonban, hogy a Durante névre hallgató modder már elkezdett dolgozni egy olyan nem hivatalos patch-en, ami engedélyezi a felbontás növelését, ráadásul az egész kezdeményezés már a kiadó támogatását is élvezi. A mod egyelőre még kicsit bugos, de legalább egy lépés a jó irányba.

Alec Baldwin szerepelhetett volna a GTA 2-ben

A színész egy új interjúban árulta el, hogy a Rockstar (akkor még DMA Design) annak idején megkereste őt, hogy szinkronizáljon egy karaktert a Grand Theft Auto 2-ben. Baldwin elmondása szerint röhejesen sok pénzt ajánlottak, ahhoz képest, hogy csupán egy-két napi munkáról lett volna szó. "Végül elutasítottam őket, mert a karakter egy rendőrgyilkos volt. Nem akartam ennek a közelébe kerülni, a hírnevem miatt. Már így is elég sok problémám van a sajtóval. Nemet mondtam."

Megkapta utolsó DLC-jét az Uncharted 3

Két éves lett az Uncharted 3, amit a Naughty Dog egész kellemesen ünnepel: nem elég, hogy egy új DLC-t kaptunk, mely számos változtatást eszközöl a többjátékos módon, még egy új ingyenes pálya is érkezett. A többi ingyenes pálya mellé: mostantól ugyanis minden eddigi letölthető pálya ingyenesen elérhető a játékhoz.

Nem jön PlayStation 4-re a Titanfall

Az Electronic Arts megerősítte, hogy a Titanfall örökre exkluzív marad Xbox 360-ra és Xbox One-ra, már ami a konzolokat illeti, ezek mellett pedig jön természetesen PC-re. A Respawn Entertainment alapítója, Vince Zampella elmondta, ezt az üzletet az Electronic Arts kötötte a Microsofttal, és nekik nem nagyon volt beleszólásuk, ugyanakkor a Microsoftot kiváló partnernek tartja, aki segít a feltörekvő stúdiónak.

Zampella ugyanakkor tisztába tette: az egyezség csak az első Titanfallra vonatkozik, és a stúdió szeretne később PlayStation 4-re is játékokat készíteni, így az sincs kizárva, hogy az esetleges Titanfall 2 már jöjjön a Sony konzoljára is. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy ez addig nincs kizárva, amíg a Microsoft ismét meg nem jelenik egy nagyobb adag pénzösszeggel.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward