Aprók nagyban - 2013.10.07.

Áttörést hozhat a reklámozásban a Kinect, steames elővételben az Assassin’s Creed 4, kamu lehetett a bejegyzett Half-Life 3, itt az első mod a SimCityhez...

Aprók nagyban - 2013.10.07.

Először mozog a The Long Dark

Most láthatunk először játékmenet videót a túlélő-FPS The Long Darkból. A Hinterland különleges hangulatú játékában nem csak a zord időjárást, de a természetből ránk rontó vadakat is túl kell élnünk. Az anyaghoz egyébként jelenleeg a készítők a Kickstarteren kalapozzák össze a pénzt, és jelenleg 116 ezret szedtek össze a megcélzott 200 ezer dollárból. A projekt mögött olyan szakemberek állnak, akik egykor a Volitionnél, a Relicnél, a Riotnál vagy éppen a BioWare-nél dolgoztak.

Battlefield 4: Second Assault - először Xbox One-ra

Még meg sem jelent a játék, de a készítők már bejelentették, hogy a második DLC, a Second Assault elsőként Xbox One-ra érkezik. Igen, itt tart ma a játékipar. Valójában a csomag rögtön az új konzol megjelenésétől kezdve elérhető lesz (tehát november 22-től), míg a többi platformra egy későbbi időpontban érkezik majd.

Elkészült az első mod a SimCityhez

A Maxis pár napja tette közzé a moddolással kapcsolatos szabályokat, ma pedig már arról számolhatunk be, hogy elkészült az első modifikáció a játékhoz. Ezt egy oppie85 néven futó felhasználó hozta össze, aki egyébként veterán már a témában, hiszen a SimCity 4-hez is számos saját dolgot rakott össze. Mostani munkája a Central Train Station épület, melyet részben szintén az előző epizódból hozott át, némileg átalakítva azt. Habár azt a készítő is elismeri, hogy még néhány apróságon dolgoznia kell a modellel kapcsolatban, főként azt akarta bizonyítani, hogy az új SimCityhez is lehet olyan minőségű saját épületeket készíteni, mint az elődhöz.

Kamu lehetett a bejegyzett Half-Life 3?

A múlt héten írtunk róla, hogy az Európai Unió illetékes hivatalánál a Valve bejegyeztett a Half-Life 3 nevet. Mostanra azonban érdekes módon eltűnt az adatbázisból a bejegyzés (vagy éppen benne se volt), így a PCGamesN szerint az egész levédetés csupán egy HOAX volt. Nem lenne meglepő a dolog: a játékosok egyre fanatikusabban várják már a legendás sorozat folytatását, így növekszik a feszültség is (különösen ha a Valve nagyszabású bejelentéseket tesz, úgy, hogy közben egy szót sem szól a HL3-ról).

Windows-kompatibilis lesz a DualShock 4

A Sony Worldwide elnöke, Shuhei Yoshida megerősítette, hogy a PlayStation 4 kontrollere, a DualShock 4 működni fog Windows alatt, rögtön a megjelenés napjától kezdve. Habár Yoshida szerint csak az alapfunkciókra számíthatunk (tehát vélhetően a touchpad kilőve), viszont az analóg karok és a gombok "kiválóan fognak működni".

A Microsoft egyébként egy XInput nevű API-t használ az Xbox 360-nal kompatibilis kontrollerek kezelésére (ezt több third party kontroller is használta), így ezeket a Windows kiemelten jól tudja kezelni. A DualShock 3 nem rendelkezett XInputtal, arról pedig egyelőre nincs információnk, hogy a DualShock 4 hogy áll ezen a fronton.

Sportot akar csinálni a DICE a Battlefield 4-ből

Daniel “zh1nt0″ Matros, a játék egyik producere szerint a Battlefield 4-ből olyan szinten lehet sport, mint eddig egyik elődjéből sem. De mi kell ehhez? "Ahhoz, hogy sporttá tegyük, együtt kell dolgoznunk a nagy ligákkal, a közösséggel, a játékosokkal, és meg kell tudnunk, valójában mit is akarnak. Behozzuk például a spectator módot, amit már mindenki régóta kért, és bekerül a Domination is a játékmódok közé, a Defuse mellett - mindkettőt tökéletes multi mód, a nézők végül úgy is eldöntik, melyiket szeretik jobban."

A Defuse egyébként teljesen új a sorozat életében, és kicsit a Counter-Strike-ra hasonlít. Két ötfős csapat harcol egymás ellen, és feladatuk vagy a bomba élesítése, vagy hatástalanítása, halál után pedig nincs újraéledés a kör végéig.

Matros szerint azonban ezek mellett fontos, hogy a sport és a kompetitív játék érdekében ne áldozzák fel azt, ami miatt az emberek szeretik a Battlefieldet. Így a játékmechanikák érintetlenek maradnak, és továbbra is rendkívül változatos játékmódokat és pályákat kapunk majd, a kisebbektől egészen az óriás csataterekig.

Automatikusan rögzít az Xbox One, ha achievementet szereztünk

Adam Pollington, az Xbox ausztrál termékmenedzsere árulta el egy interjúban, hogy az Xbox One automatikusan felveszi a játékmenetünket, ha achievementet szereztünk. Nem egészen tiszta, miért tér ki erre külön az úriember, hiszen tudomásunk szerint az Xbox One egyébként is folyamatosan rögzíti az utolsó 5 percet. Elképzelhető, hogy az achievementekkel kapcsolatos felvételeket rögtön el is menti?

Pollington elmondta, hogy egyébként a Kinect használható arra is, hogy egy-egy achievement megszerzése közben lefotózza az arckifejezésünket, ám ennek használata már a játékfejlesztőktől függ.

A héten jön a Dishonored Game of the Year Edition

Gondoltátok volna, hogy már egy év eltelt a Dishonored megjelenése óta? Pedig de, így éppen megfelelőnek tűnik, hogy a héten rátehessük a mancsunkat a Game of the Year Editionre, ami magában foglalja a játékhoz elkészült összes DLC-t is.

Steames elővételben az Assassin’s Creed 4: Black Flag

Mától elővételben megvehető a Steam rendszerében az Assassin’s Creed 4: Black Flag. Az alap kiadás 49,99 eurót kóstál, és különböző extrák is járnak mellé, ha a megjelenés előtt lecsapsz rá. A Digital Deluxe Edition 59,99 euróért megy, és minden extra jár hozzá, ami az alapjátékhoz, plusz még egy Trove of Mystery néven futó csomag is. A játék egyébként PC-re a többi verzió után jelenik meg, november 22-én, együtt a Wii U-s változattal.

Külsős cégeknek adhatja ki a Kinect által rögzített adatokat a Microsoft

Az Advertising Age beszámolója szerint Yusuf Mehdi, az Xbox-részleg marketinges vezetője egy október 5-én megtartott konferencián arról beszélt, hogyan alakíthatja át a reklámozást az Xbox One a Kinect szenzor segítségével. A cég számára fontos lesz a jövőben a hirdetések átalakítása, gamifikációja, és a reklámok értékesítésének fejlesztése, ahogy a konzol szépen átveszi az uralmat a nappali felett.

Ebben az egészben pedig komoly szerepe lesz a Kinectnek, ami megfigyeli, hogy a felhasználó hogyan reagál egy-egy reklámra, odafigyelt-e a reklámra, milyen a testbeszéde, és hasonlók. Egy másik marketinges szerint ennek "komoly hatása lehet a reklámok árára", hiszen nagyon pontosan célozhatóvá válnak a hirdetések, és a hatásuk minden korábbinál jobban vizsgálható lesz.

A Microsoft ennek beteljesítésére vásárolta meg még korábban a NuAds technológiáját, ám ezt azóta még nem láttuk élesben működni. Albert Penello a Microsofttól egyébként rögtön tagadta a dolgokat: elmondása szerint jelenleg sokkal fontosabb dolgaik vannak, mint hogy azon törjék a fejüket, hogyan figyelheti az Xboxon jelentkező reklámok alatt a Kinect a felhasználókat, és egyáltalán nem tud róla, hogy ezen a projekten jelenleg bárki aktívan dolgozna a cégnél.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward