Aprók nagyban - 2013.10.04.

Nem akartak érintős kontrollert a Killzone fejlesztői, offline mód jöhet a SimCitybe, szeretné a Total War a Steam Controllert, felhőalapú projekteket éleszt a Microsoft...

Aprók nagyban - 2013.10.04.

Érkezik a Star Wars: Tiny Death Star

Vélhetően nagyon cuki lesz a népszerű Tiny Towers különágaként megjelenő Star Wars: Tiny Death Star. A játékban annak nevéhez méltó módon a Halálcsillagon kell majd tevékenykednünk, és Darth Vader oldalán elmerülni a sötét oldal életében. Az űrobjektumra csábíthatjuk a galaxis népeit, intergalaktikus üzleteket bonyolíthatunk, vagyis gyakorlatilag mi húzhatjuk fel a Halálcsillagot. A 8 bites stílusban készült anyag hamarosan megjelenik iOS-re és Androidra.

Fél óra alatt lehetne Stream Controllerre portolni a Total War: Rome 2-t

A Creative Assemblynek volt szerencséje kipróbálni a Steam Controllert, és a Steam alapbeállításaiban módosítgatni az irányítási sémákat - jegyezzük meg, hogy ez a lehetőség minden játékosnak rendelkezésére áll, ehhez nem kell fejlesztőnek lenni. Még így is sikerült nagyon hamar egy olyan irányítást kialakítaniuk, amivel tökéletesen játszhatóvá vált az anyag a kontrollerrel. A jobb oldali trackpad mozgatta az egeret, a bal oldali a kamerát, a ravaszok pedig a balra-jobbra beviteléért feleltek.

Rob Bartholomew, a játék menedzsere elmondta, ha a következő Total War-játékot kifejezetten Steam Controller-kompatibilissé szeretnék tenni, akkor fél óra, de legfeljebb egy óra alatt össze tudnák hozni a tökéletes irányítást.

Beyond - túl a Heavy Rain örökségén

A Quantic Dream társvezetője, Guillaume de Fondaumiere adja tudtunnkra az alábbi videóban, hogyan lépett tovább a stúdió a Heavy Rain után. Mennyivel lesz nagyobb a Beyond története? Hogyan épült fel a játék? Válaszok a videóban!

Offline móddal kisérletezik a SimCity fejlesztője

A Maxis ma a hivatalos blogján írt annak lehetőségéről, hogy később esetleg egy offline móddal bővülhessen a SimCity. Erre a stúdió jelenleg egy külön csapatot állított fel, akik azzal kísérleteznek, hogyan működhetne így a játék, ami egyébként még annak ellenére is prioritás, hogy a szerverekkel kapcsolatos problémák azért a megjelenést követő hetekben megszűntek. Az offline játék ezen kívül a modderek számára is utat nyitna, aminek szintén örülne a Maxis.

A SimCity legnagyobb problémája azonban nem az online kötelező jellege volt, hanem a tény, hogy nagyon kicsi "városokat" lehetett benne építeni. Sajnos a Maxis megerősítette, hogy nem várhatóak nagyobb települések. Sok tesztet végzett a stúdió, és próbálta átalakítani a játék különböző alrendszereit a nagyobb területek és városok támogatásához, ám ez végül komoly technikai akadályokba ütközött, és egyszerűen nem megvalósítható a jelenlegi játékmotorral.

XCOM: Enemy Unknown - ingyenesen a Steamen...

...legalábbis ezen a hétvégén, úgyhogy ha még nem próbáltátok ki a klasszikus stratégia modern újraértelmezését, akkor itt az ideje. Ezen kívül az alábbi címek 75%-os kedvezménnyel vásárolhatók meg a rendszerből:

X-COM: UFO Defense

X-COM: Terror From the Deep

X-COM: Apocalypse

X-COM: Interceptor

X-COM: Enforcer

X-COM: Complete Pack

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown – Slingshot DLC

XCOM: Enemy Unknown – Elite Soldier Pack DLC

...és a The Bureau: XCOM Declassified is 33%-os leárazást kapott, bár mi még így is magasnak ítéljük az árát, ahhoz képest amit ad.

Így néz ki Xbox 360-on a Battlefield 4 bétája

Az alábbi video jó képet ad arról, hogyan fog kinézni jelengenerációs konzolokon a Battlefield 4. Nos, elég annyit mondanunk, hogy itt az ideje a next-gennek, azt ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Battlefield 3 rendelkezett egy nagyobb felbontású, telepíthető textúracsomaggal is konzolokon, így meglepő lenne, ha ez a lehetőség nem állna rendelkezésre a negyedik rész esetében is. A végső konklúzió levonásával várni kell a játék megjelenése utánig.

A Konamihoz ment a Square-Enix technológiai fejese

Julien Merceron, a Square-Enix korábbi globális technológiai igazgatója most már a Konaminál dolgozik, konkrétan a FOX Engine-en. Az úriember munkahelye Angliában, Windsorban lesz, a Konami európai főhadiszállásán.

Nem akartak érintős kontrollert a Killzone fejlesztői

Ahogy arról már korábban írtunk, a PlayStation 4 végleges kontrollere a fejlesztők visszajelzései alapján készült el. A visszajelzések között pedig főként az FPS-eket fejlesztő stúdiókra hagyatkozott a Sony. A Killzone: Shadow Fall vezető designere, Eric Boltjes elmondta, számos prototípust kaptak a Sonytól, melyeket volt lehetőségük kipróbálni, és véleményt alkotni róluk. Boltjes egyébként mindig is úgy érezte a PS3-as időszak alatt, hogy ugyan a DualShock 3 jó kontroller, de más konzolok (vajon melyik?) irányítói még jobbak voltak.

A legfontosabb, hogy teljesen új ravaszokat akartak. Míg a Dualshock 3 ravaszai befelé görbültek, így lecsúszott róluk az ujjunk, addig a PS4-nél mindenképp azt szerették volna, ha kifelé kanyarodik a ravasz. Ezt követően Mark Cerny váratlanul átküldött nekik egy olyan kontrollert, amelyiken minden gombot érintésérzékeny felületek cseréltek le. Erre a Guerilla Games válsza röviden annyi volt, hogy "inkább felejtsük el". Kezdetben a Dualshock 4 touchpadját sem igazán tudták mire vélni, ám később meglepődtek, mennyire használható, így végül ezt támogatták. A legfontosabb azonban, hogy csökkent az analóg karok holtjátéka, csökkent a válaszidő, és teljesen eltűnt a lag. Ettől pedig Boltjes úgy érzi, hogy a Killzone is egy jobb játék lett.

Felhőalapú projekteket éleszt a Microsoft

Nem tudja elégszer hangoztatni a Microsoft, hogy az Xbox One-t elviszi majd a hátán a felhő ereje. Most egy lelkes kérdező éppen arról faggatta Phil Spencert, hogy lesznek-e olyan játékok, amik szinte teljesen, vagy nagyrészt a felhős számításokra támaszkodnak. Spencer erre csak annyit válaszolt, hogy mivel a konzol rendelkezik saját CPU-val és GPU-val (még szép...), éppen dolgoznak néhány olyan projekten, melyek főként a felhőre támaszkodnak.

Támogatná a Nintendo a MonoGame Frameworköt

Az Xbox 360-as indie fejlesztők az XNA-val párhuzamosan használták a MonoGame Frameworköt, azonban az XNA lelövése után gyakorlatilag már csak csak a nyílt, keresztplatformos MonoGame maradt. Olyan játékok készültek ezen eszköz segítségével, mint a Fez, vagy a Bastion, a Nintendo pedig most azt tervezi, hogy beépíti a Wii U-ba ennek támogatását. Lehet, hogy a japánok az indie-k felé is nyitnának a jövőben?

Tanuljunk World of Warplanest

A Wargaming azt szeretné, ha mindenki bele tudna rázódni a free-to-play játékok harcmezején elkövetett legújabb támadásukba. Érkezik a repülős MMO, a lenti video pedig szépen elmagyarázza annak alapjait.

Megszokta a Microsoft az Xbone nevet

Ez a hír csak az angolul némileg értő olvasóink számára lesz értelmezhető. A külföldi fórumokon ugyanis az Xbox One bejelentése óta "Xbone" becenéven fut, ami nem éppen kellemes kicsengésű, sőt, a konzol készítői számára elég sértő is. Phil Spencer, a Microsoft Studios vezetője azonban elmondta, szépen lassan megszokták már ők is, annak ellenére, hogy elsőre nyilván mindenkit idegesített a cégnél. Spencer azért ostorozza magát, mert hónapokig bámult az Xbox One névre a konzol bejelentése előtt, és sosem gondolt arra, hogy így is lehet rövidíteni a nevét.

Még pár évig élni fog a PlayStation 3

Shuhei Yoshida szerint a PS4 és PS3 közötti árkülönbség elég lesz ahhoz, hogy az öregebb konzol még pár évig simán éldegéljen. Nem csak a hardver árában vannak különbségek, de a játékok árában is, és persze azok felhozatalában - hiszen a PS3 egy generációnyi megjelent címmel rendelkezik. Yoshida szerint mindig sok olyan felhasználó akad, akik későn kapcsolódnak be egy-egy konzolciklusba, így bőven lesz mit bepótolniuk a PS3-on. Azt ugyan Yoshida sem tudja megmondani, hogy a PS2-höz hasonlóan a PS3 is kitart-e majd az új konzol megjelenése után még 5 évig, de nem zárja ki, hogy ez lesz a helyzet.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward