Aprók nagyban - 2013.09.17.

Dupla licences Call of Duty: Ghosts-ok, október elején már tolhatjuk a Battlefield 4-et, új játékon dolgoznak a Hitman fejlesztői, jövő héten jön a SteamBox...

Aprók nagyban - 2013.09.17.

Durva forgalmat generál minden egyes Dota 2 patch

A Dota 2 egyre népszerűbb, és ez bizony már olyan méreteket ölt, hogy egy-egy patch komolyan meglátszik a Föld internetes adatforgalmában. Amikor a Valve kiad egy új javítást a játékhoz, annak letöltése a világ teljes internetforgalmának 3%-át teszi ki - közölte a cég. (megjegyzés a félreértések elkerülése végett: ez valószínűleg csak a patch kiadás pillanatára vonatkozik, amikor a millió steam acc mind elkezdi lerántani a patchet)

Dupla licences megoldások a next-gen Call of Duty: Ghostshoz

Az Infinity Ward részletezett néhány lehetőséget, melyet azok vehetnek igénybe, akik a jelenlegi és a következő generációs gépükre is meg szeretnék venni a Call of Duty: Ghosts-t. Az Xbox Game Ahead programban résztvevő kereskedőknél 70 dollálért vehetünk majd olyan csomagot, mely a Ghosts Xbox 360-as verziója mellett tartalmazza a játék Xbox One-os letöltőkódját is - mindkettőt egy gamertaghez csatolva. Lesz ehhez hasonló teljesen online változat is, az Xbox Live Marketplace-en: az alapjáték 50 dollárba kerül majd, erre 10 dollárt ráfizetve kapjuk meg az Xbox One-os verziót.

A PlayStation 3 tulajdonosoknak sem kell aggódniuk, ugyanis pontosan ugyanezen metódus szerint megvehetjük a boltban, vagy a PSN Store-on a játékot, szintén a 10 dolláros különbözettel (ami nálunk persze 10 eurót fog jelenteni).

Október elején már tolhatjuk a Battlefield 4-et

Legalábbis, ha megfelelünk néhány feltételnek, hogy korai hozzáférést nyerjünk a játék bétájához. A Battlefield 4 Digital Deluxe Editiont előrendelők, a Battlefield 3 Premium tagok és Medal of Honor Warfighter Limited Edition vagy Digital Deluxe Edition regisztrált vásárlói október 1-jétől férhetnek hozzá a többjátékos bétához, míg október 4-től gyakorlatilag mindenki. Az anyag Xbox Live-ról, PSN-ről és Originről lesz majd letölthető. Egyébként a Siege of Shanghai pálya lesz játszható Conquest és Domination játékmódokban, ami alatt megtapasztalhatjuk a katasztrofálisan elnevezett "Levolution" által nyújtott innovációkat is.

Bejelentetlen játékon dolgoznak a Hitman fejlesztői

Számos kulcsfontosságú pozícióba keres embert az IO Interactive, egy egyelőre bejelentetlen, AAA-kategóriás játékhoz. Úgy tűnik a Square Enix terve megvalósulni látszik: a kiadó korábban azt szerette volna, ha a Hitman több másik stúdió munkájaként jönne létre a jövőben, így az IO felszabadulhatna új dolgokat fejleszteni.

Továbbra is növekszik a Steam...

...annak ellenére, hogy a PC eladások már évek óta lejtmenetben vannak - nyilatkozta Gabe Newell a Linuxconon. Az úriember szerint a PC-s piac előbb- utóbb komolyan átalakul, és várhatóan a kilép a piacról az öt nagy PC-s gyártó közül akár több is, ami "eléggé elkeserítő". Newell azonban úgy véli, hogy a PC-s játékipar gyakorlatilag immúnis az ilyen jellegű változásokra és csökkenésekre. "A PC-s eladások csökkenése mellett növekednek a PC-s játékok eladási mutatói. A Steam 76%-kal növekszik évről évre, míg ezzel párhuzamosan a PC-s piac kétszámjegyű százalékokkal csökken. Pár évvel ezelőtt nagyon aggódtunk amiatt, hogy a PC-s játékipar esetleg rossz irányba halad, de kiderült, hogy rosszul gondolkodtunk."

Newell szerint sokan rossz döntéseket hoztak a PC-s iparban az új platformok hatására. Az új, gyorsan növekvő platformokon azok tulajdonosa teljes kontrollt gyakorol a szoftverek felett, így meghatározhatja az árazást, és a javítások gyakoriságát, sőt azt is, hogy az adott szoftver egyáltalán megjelenhet-e a piactéren.

Ennél azonban talán izgalmasabb, hogy Newell bejelentette, jövő héten megmutatják a hardvert, amin a Valve dolgozott - vélhetően a régóta pletykált Steamboxot. A cég fejese szerint a Linux, mint nyitott platform lehet a PC-s játékok jövője, és a Valve el szeretné érni a különböző platformok "egységesítését". "Az egységesítéssel kapcsolatban úgy gondoljuk, senkinek nem jó, hogy a fejlesztőknek különbséget kell tenniük a gépek között aszerint, hogy hol helyezkednek el a lakásban, vagy éppen milyen beviteli eszközöket használnak. Egyik specifikus, zárt platform sem tudja majd azt a nagyszabású egységesítést végrehajtani a mobil, a nappali és az asztali gépek között, amire mi gondoltunk. A jövő héten kiderül, milyen tervekkel állunk elő."

GTA V - a színészek is megmutatják magukat

Három főhős, három szinkronhang. Steven Ogg (Trevor), Shawn Fonteno (Franklin) és Ned Luke (Michael) állt be egy képre, hogy a közönség megismerhesse, kik is mondták fel nekik a játék kiválóan sikerült szövegeit.

És, hogy egy kicsit elrugaszkodjuk a bulvártól, beszéljünk az üzletről. Robert W. Baird pénzügyi elemző szerint a játék az első harminc napban átlépheti az 1 milliárd dolláros bevételi határt. "A releváns konzolos platformok jelentősen nagyobb bázisa, a top franchise-ok köré kialakult magasabb eladási koncentráció, és a korábban soha nem tapasztalt előzetes várakozások fényében arra számítunk, hogy a GTA V eladásai meghaladják majd a negyedik részét, és nagyjából 1 milliárd dollár bevételt hoznak az első hónapban."

A GTA IV-ből egyébként az első hónapban 11 millió darabot szállítottak le, és a mai napig több, mint 25 millió példány kelt el belőle. Habár ezek hatalmas számok, nem szabad elfelejteni, hogy a Call of Duty minden egyes epizódja átlépi a 20 milliós összeladást évek óta, így érdekes lesz látni, hogy az öt éve pihenő Grand Theft Auto mire lesz képes.

Önkéntesen mentek át a Criteriontól a Ghost Gameshez

Amikor az Electronic Arts bejelentette, hogy a Criterion nem fog több Need for Speed címet készíteni, mindenki örült, mert ez talán azt jelentheti, hogy visszatérhet a csapat a Burnouthoz. Pár napja azonban kiderült, hogy valójában a Criterion csapatának tetemes része átment a Ghost Gameshez az új Need for Speeden dolgozni.

A Criterionnál körülbelül 20 ember maradt, ám Fiona Sperry, a stúdió vezetője elmondta, mindez nem azt jelenti, hogy az Electronic Arts önkényesen átmozgatta a munkaerőt a Ghost Gameshez. Valójában arról van szó, hogy a Criterion egy teljesen új címen dolgozik, melynek előkészítő fázisában egyszerűen nincs szükségük még a cég teljes munkaerejére, a Ghost Games azonban rászorult a segítségre. Így a két cég menedzsmentje egymással egyeztetve hozta össze, hogy főként mérnökök és művészek ideiglenesen átkerüljenek a Need for Speed: Rivalst készítő brigádghoz. "Manapság így működnek a dolgok az Electronic Artsnál, a csapatok együtt tudnak működni, és koordinálni tudják a munkaerőt oda, ahol éppen szükség van rájuk." Sperry ezek mellett hozzá tette, hogy a Criterion egyébként mindig is a kis csapatot favorizálta, és amennyire lehet, ezután is igyekeznek majd kicsik maradni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward