Aprók nagyban - 2013.08.13.

Még idén jöhet a PC-s Grand Theft Auto 5, elbocsátások a Crystal Dynamicsnál, visszatérhet a Contra, és megjelent az új Dishonored DLC is...

Aprók nagyban - 2013.08.13.

Elbocsátások a Crystal Dynamicsnál

Körülbelül 12 embert küldött el csapatából a Crystal Dynamics, ami ugyan szomorú, az viszont mérsékli a szomorúságot, hogy nem a Tomb Raidert készítő brigádot építették le. A dolog ugyanis a második, titkos projektet érinti, mellyel kapcsolatban éppen átalakulások mennek végbe a cégnél, így több pozíció redundánssá vált.

Linuxra érkezhet a Metro: Last Light

A NeoGAF fórumozói szúrták ki, hogy a Steam linuxos verziójának különböző logjaiban számos utalás tűnt fel a linuxos Metro: Last Lightra. Egyelőre nem mondunk semmit, de nem lenne meglepetés, ha az egyébként is népszerű PC-s játék Windowsról átnyergelve megpróbálkozna másik operációs rendszer alatt is.

Launch traileren a Payday 2

Nos, minden további kommentár nélkül: megjelent a Payday 2, ami azt jelenti, hogy van egy launch trailere.

Rendszeres tartalmak várhatóak a The Elder Scrolls Online-hoz

Oké, ez nem túl nagy újdonság, hogy egy MMO-hoz rendszeres frissítést ad ki a fejlesztője, de azért jó tudni, hogy ezt Paul Sage is megerősíti. A kreatív direktor elmondta, habár a játék hatalmas mennyiségű tartalommal fog indulni, tudják ők is, hogy a játékosok ezen extrém sebességgel képesek átszáguldani. Éppen ezért igyekeznek nagyon rendszeresen új tartalmakkal szolgálni, hogy mindig legyen friss felfedeznivaló. "Minél gyakrabban adsz ki frissítéseket, a játékosok annál jobban ragaszkodnak a játékodhoz. Ehhez persze bizalom is kell a fejlesztő iránt."

A sztori elején Molag Bal elrabolja majd a lelkünket, nekünk pedig nyilván vissza kell valahogy szereznünk. Sage szerint azonban ahogy az alapsztori végére érünk, rá fogunk jönni, hogy mindez csak a kezdet volt, és még nagyobb dolgok jönnek.

Dragon Age Inquisition - Morrigan visszatér

Az első részben bemutatkozó Morrigan nagyon népszerű lett a játék rajongói között, így nem volt meglepő a lelkesedés, amikor a legutolsó trailerben feltűnt. Mielőtt azonban túl lelkesek lennénk, a játék kreatív igazgatója, Mike Laidlaw elmondta, Morrigan nem lesz a játékos csapatában, viszont ennek ellenére nagyon fontos szerepet fog játszani, nem csak "benéz".

Laidlaw elmondta, a csapat az első Dragon Age közepétől kezdve már lefektette az Inquisition történetének alapjait, így pontosan tudták, milyen fontos szerep vár majd Morriganra. "Ez az ő pillanata lesz, így érdemes erre gondolni."

David Gaider, a játék írója hozzá tette, a korábbi döntéseinktől függően különböző állapotban lehet Morrigan az új részben, és mivel rengeteg döntés kapcsolódik hozzá, így rengeteg féle állapot is előfordulhat. Leszögezte ugyanakkor, hogy ezúttal a nő igencsak emberi szerepet kap majd, így a játékosok nem csak úgy fognak rá tekinteni, mint egy eszközre, amely előre viszi a sztorit, és aki szerves része az egész hatalmas cselekménysorozatnak. Karaktere sokkal átérezhetőbb, emberközelibb lesz.

Megjelent a Dishonored: The Brigmore Witches

Kiadta az Arkane a Dishonored harmadik DLC-jét, melyhez járt egy előzetes is. A tartalmi csomag 9,99 eurót kóstál Steamen, 800 MS pontot Xbox Live-on, PSN-re pedig holnap érkezik.

Visszatérhet a Contra

Legalábbis elméletben. A pletykák azóta keringenek a Contra egy új részéről, mióta a Konami levédette a Contra: Run and Gun címet. Különböző források az új Castlevania-játékokat is készítő Mercury Steamet hozták összefüggésbe a fejlesztéssel, így meg is kérdezték utóbbi játék producerét, Dave Cox-ot, hogy mit gondol a dologról. Válasza némileg kettős. Szerinte a Contra ugyan fantasztikus játék, de igazán hardcore és nehéz, és ennek megfelelően manapság már inkább csak idősebb, keményvonalas játékosok ismerik. "Ezeket a játékokat úgy tervezték, hogy nagyon nehezek legyenek, még akkor is, ha használod a Konami kódot a csaláshoz."

A Nintendo DS-en megjelenő Contra 4 szerinte nem a legjobb döntés, ugyanis semmi újat nem hoz a sorozatba. Elmondta, ha esetleg ők készítenének most egy Contra-játékot, annak sok értelemben olyannak kellene lennie, mint egy teljesen új címnek. "Meg kellene fognunk, hogy mi volt jó ebben a sorozatban, mint ahogy tettük ezt a Castlevania esetében is. Azonban újítanunk kell. Valami olyat kell behoznunk, amit más shooter még nem csinált. Ha lenne egy ilyen kiemelkedő ötletünk, nem kizárt, hogy bele tudnánk vágni a fejlesztésbe. Az a széles közönség, aki manapság például nagyon kedveli a Call of Dutyt, egyáltalán nem ismeri a Contrát. Nekik be kellene mutatnunk, miről is szól ez az egész. Újnak, egyedinek kell lennie, ki kell emelkednie a tömegből."

Kikotyogták a PC-s Grand Theft Auto 5-öt?

Ma kerültek nyilvánosságra az nVidia pénzügyi eredményei, melyet egy befektetők számára tartott konferenciahívás követett. Itt Chris Evenden, a cég egyik felsővezetője elmondta, a PC-s piac változások előtt áll. A belépőszintű laptopokat szorongatják a tabletek, azonban továbbra is népszerűek a munkára és játékra épített PC-k. Míg a tabletek megfelelőek az alapvető internetezésre, és tartalomfogyasztásra, addig továbbra is sokan vásárolnak PC-t olyan nagy címek miatt, mint a "Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto 5 és Assassin’s Creed 4". Itt persze az a fontos, hogy az idézetben ott a GTA 5. Az is lehet persze, hogy Evenden általánosságban beszélt, valószínűbbnek tűnik azonban, hogy az úriember tud valamit. Azt biztosan tudjuk, hogy a Rockstar Leeds korábban munkaerőt keresett, kifejezetten programozókat arra a célra, hogy a cég különböző nagy címeit PC-re portolja.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward