Aprók nagyban - 2013.07.31.

A Blizzard is ott lesz a GamesComon, az Xbox One-t 10 évnyi folyamatos működésre tervezték, nem lesz online pass az F1 2013-ban, és van XCOM-videónk is...

Aprók nagyban - 2013.07.31.

The Bureau: XCOM Declassified - vigyázz, a halál végleges!

Bizony, a kiváló XCOM-hagyományoknak megfelelően a The Bureau-ban is véglegesen meghalhatnak embereink. Hogy mennyire, mikor, és milyen gyorsan, az nehézségi szinttől függ. Közepes szinten ha elfogy az életerejük, még a Gears of War-hoz hasonlóan visszahozhatjuk őket az életbe, ha gyorsan cselekszünk, ha azonban sokat teketóriázunk, végleg meghalnak. Nehezebb fokozaton már az első komolyabb sérülés után elvesztik eszméletüket, és már legfeljebb a bázison jöhetnek rendbe, az adott küldetésen nem használhatjuk őket tovább. A The Bureau: XCOM Declassifiedban egyszerre két csapattag lehet velünk, s mindegyikük szinteket lép és új képességeket kap, így különösen érdemes vigyázni rájuk. A lenti előzetes meglehetősen mókásan mutatja be, hogy egy rossz vezető milyen módokon nyírhatja ki csapattársait:

Killzone: Mercenary - elindult a zárt béta, nyílt béta hamarosan

Mától pörög a Killzone: Mercenary zárt bétatesztje, a nyíltra azonban egészen augusztus végéig kell majd várni, míg a játék maga szeptember 4-én jelenik meg.

Nem lesz online pass az F1 2013-ban

A Codemasters úgy döntött, hogy semmilyen módon nem kell aktiválni az F1 2013-at ahhoz, hogy online játszhassunk, és később sem terveznek bevezetni semmilyen egyéb járulékos díjat. Az egyelőre nem tiszta, hogy ez az intézkedés csak az F1 2013-ra vonatkozik, vagy a kiadó összes jövőbeni játékára.

10 évnyi folyamatos működésre tervezték az Xbox One-t

Ha stabil és megbízható hardverről beszélünk, és az egyenletbe bevonjuk a Microsoftot is, akkor valószínűleg az első, PS/2-es optikai egerük juthat az eszünkbe, és nem az Xbox 360 - amiből az első széria 60% feletti meghibásodási aránnyal zárta pályafutását, és még a későbbi változatok esetében is akadtak gondok. A cég azonban eltökélt, hogy az Xbox One-nal megváltoztatja elképzeléseinket a stabil hardverről, ugyanis az új konzolt úgy tervezték - árulták el belsős források az Eurogamernek -, hogy az 10 évig gyakorlatilag folyamatosan "bekapcsolt" állapotban működhessen - még akkor is, ha ebbe a bekapcsolt állapotba a hibernált státusz is beletartozik.

Egy fejlesztői forrás szerint a konzol végleges kinézetére hasonlító újabb fejlesztői kiteken például nem is voltak ledek, melyek jelezték volna, éppen milyen állapotban leledzik a konzol, így gyakorlatilag nem is lehetett tudni, hogy éppen be van e kapcsolva. Ez egyben azt jelenti, hogy a masina nagyon halk, a beszámolók szerint gyakorlatilag nem is lehet hallani, ameddig a menükben kotorászunk, vagy multimédiás tartalmakat fogyasztunk, egyedül a játékok alatt pörög fel kicsit a ventilátora. Ám mivel a konzol doboza eleve nagy (melyet az optimális hőeloszlás miatt készítettek ilyenre), belefért egy nagy átmérőjű ventilátor is, mely terhelés mellett is halkan működhet. A belsős forrás szerint a Microsoft tudta, hogy egy ekkora méretű konzol csak akkor nyerheti el helyét a nappaliban, ha általános tevékenységek mellett gyakorlatilag hangtalanul tud üzemelni.

Blizzard konferencia is lesz a GamesComon

A Blizzard is bejelentette, hogy biztosan tart sajtókonferenciát a GamesComon, mégpedig augusztus 21-én, 11:30-kor. Azt egyelőre nem árulta el a cég, pontosan miről lesz szó, de a kedvcsináló szöveg szerint a meglepetés bejelentésnek köze lesz "a Mennyországhoz, a Lángoló Pokolhoz, és köztük elterülő, árnyékba borult helyekhez". Amiből persze viszonylag biztonságosan következtethetünk arra, hogy a Diablo III kiegészítőjéről lehet szó, vagy éppen bejelenthetik, hogy portolják a játékot a következő generációs konzolokra is.

A Splash Damage készíti a Batman: Arkam Origins többjátékos részét

Gyakorlatilag multiplayer szakmunkásként is felfogható a Splash Damage csapata, hiszen olyan anyagokat tettek le az asztalra, mint a Wolfenstein: Enemy Territory, a Quake Wars, vagy a Brink. Most éppen a Batman: Arkam Origins többjátékos részét kalapálják a fiúk, melyben Batmant vagy Robint alakítva csaphatunk össze a többiekkel.

Az Invisible Predator Online módban Batman és Robin harcolhat Joker három barátjával, illetve Bane három alattvalójával. A játékosok ráadásul irányíthatnak egy "Super-Villain Elite"-et, vagyis egy nagyon gonosz arcot, hogy Bane és Joker oldalán vegye fel a harcot a jófiúk ellen, sőt "erősítésként" átvehetjük az irányítást még a két előbb említett főgonosz felett is.

Az online mód egyébként PC-n, PS3-on és Xbox 360-on lesz elérhető, mert a Warner Bros. úgy döntött, a Wii U viszonylag kis közössége és korlátozott lehetőségei miatt nem készíti el a többjátékos részt a Nintendo konzoljára.

Ha nem lett volna elég nehéz a Dark Souls...

...akkor érdemes megtekinteni az előzetest abból a modból, melynek készítője az egész játékot FPS nézetbe hozta. Az igazán kemény Dark Souls-veteránoknak mindenképp csemege lehet.

Mikami szerint az engine a hardvernél is fontosabb

Shinji Mikami nagyban kalapálja a The Evil Within néven futó horrorjátékát, mely egyébként az id Tech 5 engine-re épül - ezt a motort a Bethesda stúdióin kívül senki nem kaphatja meg. Mikami lelkendezve mesélt a következő generáció, azon belül is a PlayStation 4 erejéről, az elérhető nagy felbontásról és a kiváló képminőségről, azonban leginkább a bevilágítás minőségétől van elájulva. "Amíg korábban a világítás sok helyen darabos volt, most sokkal részletesebb lehet, ami szerintem a fejlődés legfontosabb része." - mondta, és a dolog érthető, hiszen egy horrorjátékban különösen fontosak a fény-árnyék hatások.

Úgy gondolja ugyanakkor, hiába nagyon erősek az új hardverek, valójában az engine-ek és middleware-ek fejlődése az, ami igazán fontos. Mikami szerint ugyan a PlayStation 4 egy remek keretet ad, kiváló alap a fejlesztésre, de a megfelelő eszközök és motorok kellenek ahhoz, hogy megfelelően ki tudják azt aknázni. Ráadásul hiába az id Tech 5 engine, a végeredmény úgyis a Tango Gameworksön fog múlni.

"Úgy gondolom, hogy az embereink kezében van, hogy minőségi munkát tegyenek le az asztalra a hardver fejlődésével, azonban nekik is szükségük van a megfelelő eszközökre."

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward