Aprók nagyban - 2013.06.25.

PC-re is jöhet a The Division, visszatérhet a Crackdown, jön a Gran Turismo 6 demója, nehéz volt kitalálni a Thief harcrendszerét, Carmack pedig ismét nyilatkozik...

Aprók nagyban - 2013.06.25.

PC-re is jöhet a The Division

A Ubisoft legalábbis nem zárja ki. Az idei E3 egyik legnagyobb meglepetése volt ez a TPS akciójáték, amiről aztán kiderült, hogy valójában egy perzisztens világban játszódó MMO-szerűség. Azóta a Ubisoft egy kicsit letisztázta a helyzetet: valójában egy teljesen online, csapatalapú shooterről van szó, komoly történettel ellátva, melyet nem feltétlenül kell lineárisan végigtolni. Sőt, a készítők ígérete szerint annyi tartalom és misszió lesz a The Divisionben, hogy több száz órát el lehet vele tölteni, később pedig a DLC-k sem kizártak. Lesznek frakciók, karaktergenerálás, és persze PvP is.

Az E3-on azonban mindezt a jóságot csak Xbox One-ra és PlayStation 4-re jelentették be, pedig a játék láthatóan kiváló párost alkotna a PC-vel. Azonnal petíciók indultak, a rajongók pedig támadás alá vonták a Ubisoftot, úgy látszik, sikerrel. Ryan Barnard, a játék producere egy mai interjúban ugyanis elmondta, a következő generációs konzolokra jövő télen érkezik a játék, azonban ezt követően "nem zárunk ki más platformokat sem, mert mi is olvassuk az internetet".

Közlekedési térképet is lopott a Naughty Dog

Éppen most vetette Ellen Page a Naughty Dog szemére, hogy a csapat lenyúlta az arcát a játékban szereplő, Ellie néven futó kislány fizimiskájához. Hogy ez tényleg így történt-e, azt nem tudjuk (a készítők szerint nem), mindenesetre most egy újabb kellemetlen dolog került elő. A bostoni gyorsvasutak térképét rajzoló grafikus, Cameron Booth azt állítja, a Naughty Dog mindenféle engedély, megállapodás, vagy fizetség nélkül vette át alkotását a The Last of Ushoz. A lenti képet megnézve az állítással nehéz vitatkozni, bár a történetre reagáló internetes kommenteknek abban igaza van, hogy előbb azért privátban megkereshette volna a stúdiót (és bevalljuk mi sosem gondoltuk volna, hogy egy metró térképet licencelni kéne...).

Phil Spencer szereti a Crackdownt

A kissé bulváros cím mögött azt kell sejteni, hogy a sorozat vélhetően még nem halott, és ezt maga az Xbox-vezér is megerősíti, bár konkrétumokat egyelőre nem mondott. Spencer elmondta, nem csak azért imádja a Crackdownt, mert Microsoft-exkluzív cím, hanem mert még nagyon sok lehetőség van benne, főleg az Xbox One új, felhős szolgáltatásával, mely kifejezetten alkalmas a nagy, nyitott világgal rendelkező játékok "megsegítésére". Ami az Xbox One bemutatón az egyik képernyőn véletlenül benthagyott Crackdown logót illeti, Spencer elmondta, ez nem utal semmire, viszont nem is véletlenül került oda: egyszerűen csak tisztelegni akartak a sorozat előtt.

John Carmack úgy érzi, túl sok dicséretet kapott...

...olyan dolgokért, amikért igazából nem is neki jár az elismerés. "Valójában a sokak által szeretett id-játékokban a dizájnerek és a művészek hozták létre a lenyűgöző dolgokat. S habár én vezettem az id Software technológiai részlegét, nem igazán fair a többi munkatárssal szemben, hogy sokszor én kapok minden elismerést például a Doom összes kiemelkedő tulajdonságáért."

Carmack még ezen is átlépett, és azt mondta, a technikai újításokat is előbb-utóbb elhozta volna valaki, neki maximum annyi szerepe volt, hogy ezek talán kicsit előbb jöttek létre így. Ezek mellett úgy érzi, 20 éve hatalmas teljesítmény volt olyan rasztereket lekódolni, hogy a polygonok között ne legyenek repedések, és tényleg csak pár ember tudta megcsinálni a világon, ma már azonban a különböző fejlesztőeszközök segítségével bárki készíthet látványos 3D-s játékokat, akár ingyenesen is.

A legendás programozó egyébként elárulta, a legjobb ötletei, mint a multiplayer, az FPS-nézet, a modkészítő eszközök, mind "nem lenne frankó, ha...?" kérdésből jöttek létre. Carmack egyébként már nem nagyon vesz részt a játékdizájn elkészítésében, legutoljára a Quake 3-ba folyt bele ilyen szinten, ma már inkább csak a technológiai problémákat oldja meg, és egyébként nagyon élvezi a mobilos játékokat.

Jövő héten érkezik a Gran Turismo 6 demója

A Sony megerősítette, hogy július 2-án érkezik PSN-re a Gran Turismo 6 demója, melyet egyfajta GT Academy-stílusú edzésként tálalnak majd. Az anyag a Silverstone pályát tartalmazza, és miután a játékosok elsajátították az alapokat, az általuk futott köridő felkerülhet a toplistára, attól függetlenül, hogy a GT Academy-programban résztvevő országból játszanak-e, vagy sem.

Company of Heroes 2 - indul a háború

Teljesen felújított motorral és grafikával, erős többjátékos fókusszal érkezik a Company of Heroes 2 a boltok polcaira. Ennek megfelelően befutott a launch trailer is.

Kojima ismét felújítaná az első Metal Gear Solidot

Csak éppen nem ő maga, hanem szeretné, ha ezt külsős stúdió csinálná meg a FOX Engine-t használva. Az eredeti Metal Gear Solidból már egyszer készült remake Twin Snakes néven, melyet a Silicon Knights csapata fejlesztett a GameCube-ra. Kojima szerint az is nagyon jól sikerült, és az azóta készült HD remake-ek is jók lettek. Persze azt ő is tudja, hogy a grafika mellett néhány játékmechanikát is fel kell majd újítani, de keresi azt a bátor csapatot, aki bevállalni ezt a dolgot.

Gondot okozott a Thief harcrendszerének elkészítése

Erről az Eidos Montreal producere, Stephane Roy beszélt, ugyanis úgy érzi, fontos, hogy a játékosok megértsék, miért szakítottak a korábbi játékok harcrendszerével. A legfontosabb indok az eltelt idő: ma már másképp játszunk videojátékokkal, mint 10 évvel ezelőtt, mást várunk el tőlük. Míg az eredeti Thiefben, ha észrevettek, akkor elég kevés esélyed volt túlélni, ez ma már nem elfogadható - Roy szerint a játékosok úgy éreznék túlzottan bünteti őket a játék.

Viszont ezután jött a nehéz rész. Garret ugyanis nem harcos, és nem is gyilkos, hanem egy tolvaj. Éppen ezért egy olyan harcrendszert kellett kitalálnia a csapatnak, ami nem teszi lehetővé, hogy a játékos kiálljon a tér közepére, magára rántsa az összes őrt, majd felszabdalja őket. Egy olyan középutat kellett megtalálni, ahol Garret még nem egy tömeggyilkos, viszont azért meg is tudja védeni magát. "Ne próbáld megölni őket. Inkább próbáld ellökni, ártalmatlanítani őket, majd húzz el onnan a fenébe. Nagyon megváltozott az utóbbi 10 évben, ahogy játszunk. Ezért támogatjuk ezt az új rendszert." - fejezte be Roy.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward