Aprók nagyban - 10.31.

Halloween van, jönnek a horrorelőzetesek. Ezen kívül van néhány meglepő és kevésbé meglepő pénzügyi beszámolónk is, meg "sima" érdekességeknek sem vagyunk híján.

Aprók nagyban - 10.31.

Medal of Honor: Warfighter - Pachter szerint itt a vég

A neves piaci elemző, Michael Pachter felhívta a figyelmet arra, hogy az előző Medal of Honor átlagosan 75 pontot kapott a Metacriticen, az Electonic Arts pedig idén mindenképp javítani szeretett volna a minőségen. Ez nem sikerült, hiszen a játék jelenleg 50 ponton áll a kritikákat összesítő oldalon. Pacther szerint ezért a Warfighterből közel sem fog annyi elkelni, amennyit a kiadó vár, és legalább 100 millió dollárral kevesebb bevételt fog termelni. Ezzel párhuzamosan az EA jóval kevesebb bevételre tud majd szert tenni a DLC-kből, ami így jelentősen elmaradhat attól a 204 millió dollártól, amit a Battlefieldtől várnak. Pacther végül azzal zárja mondókáját, hogy mindez valószínűvé teszi, hogy nem kap több folytatást a sorozat.

Halloween van #1: Zombi U

Mi is illene jobban Halloweenhez, mint a Zombi U? Nos, az új videóban megtekinthetjük a játék nyitó jelenetét, amiben zombik elől kell menekülnünk az érintőképernyő lehetőségeinek kihasználásával.

A Gearbox szerint hardcore a Wii U táblakontrollere

Oké, nem a teljes Gearbox szerint, de a Gearbox-vezért Randy Pitchford szerint az. Az úriember nagyon dicséri a Nintendo táblakontrollert, és elmondása szerint ez a leginkább hardcore irányító, amit a cég valaha csinált, ráadásul FPS-ekhez is tökéletes. Pitchford értékeli, hogy a Nintendo kitartott a saját maga által kijelölt irány mellett, és létrehozott egy direkt, gyors és reszponzív kontrollert, ami számos újításra ad lehetőséget. Úgy véli, habár a Microsoft és a Sony is látja ebben a lehetőséget, ezért lehet azokon a rendszereken is kapcsolódni külső képernyő segítségével akár a Smartglass-szal, akár a Vitával, mégsem állnak teljesen a metódus mellé.

46 milliónál jár a Halo-franchise

A Microsoft egyszercsak úgy gondolta, hogy nekünk ma Halo-statisztikákra van szükségünk, és, hogy ezt a vélt vagy valós szükségletünket kielégítsék, ki is adtak párat. A legérdekesebb talán az, hogy a Halo-játékokból eddig összesen 46 millió példány kelt el, és összesen 5 milliárd órát töltöttek a játékosok a különböző részekkel online az Xbox Live-on. A Halo: Reach a megjelenése utáni első héten 200 millió dollárt hozott a konyhára, az egész franchise pedig 3 milliárd dollárt ér. Tegyük mellé, hogy tegnap George Lucas 4 milliárdért adta el a teljes LucasFilmet, és abban a csomagban benne van a Star Warstól kezdve az Industrial Light & Magicen át nagyon sok minden. Tényleg egy szörnyeteget nevelt fel a Microsoft.

Halloween van #2: LittleBigPlanet Karting előzetes

A LittleBigPlanet Kartingot is megszállta a halloween szellemisége, ennek megfelelően Sackboy vámpírnak, csontváznak és ördögnek öltözhet. Meg hasonló vicces dolgok.

Szép profitról számolt be a Capcom

Megérkezett a Capcom pénzügyi jelentése is, mely nem negyedévről, hanem az előző félévről szól, és igen-igen jól festenek a kiadó dolgai. A nettó forgalom 55,7%-kal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest, és most 570 millió dollárnak megfelelő yenre állt be. A nettó profit még ennél is jelentősebben, 355%-kal nőtt, ami most 51 millió dollárnak megfelelő helyi valutát tesz ki. Az eredmény egyrészt a Resident Evil 6-nak köszönhető, melyből 3,7 milliót szállítottak le a boltoknak, másrészt pedig a Dragon's Dogmának, amiből 1 milliót adtak el. Nem mennek jól viszont az arcade gépek: ezekre 7%-kal csökkent a kereslet, így 70 millió dollárban sikerült csak értékesíteni masinákat, a cég pedig bezárt két rosszul teljesítő játéktermet is, így most már csak 35-öt üzemeltet világszerte.

November 7-én jön a Curiosity

Peter Molyneux bejelentette, hogy a Curiosityt sikerült áttuszkolni az Apple-ön (szerinte nem volt épp egyszerű művelet), így megvan a játék végleges megjelenési dátuma: november 7. Molyneux szerint ez lesz "a legnagyobb kísérlet, amit a világ valaha látott", ám ezt nyilvánvalóan el kell osztani tízzel, ismerve, hogy az öreg szeret enyhén túlozni.

Megjelent a Borderlands Legends

Az iOS-re szánt nagyágyú a mai naptól elérhető a Store-ban, 6,99 eurós áron. Rengeteg fegyvert, 36 képességet, szintlépéseket és számos küldetést ígér az anyag, mely igyekszik minél több elemet átmenteni a nagykonzolos és PC-s változatból.

Befutott a Take-Two pénzügyi értékelése

Befutott a Sandy hurrikán miatt mára halasztott Take-Two pénzügyi jelentés, az eredmények pedig nem túl meglepőek: ahogy általában mindig, a cég most is veszteséges. Habár az elmúlt negyedévben 273 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le, ami jelentősen több az előző év hasonló időszakában elért 107 milliónál, a kiadó így is 12,4 millió dollár vesztességel zárt. A forgalom főként a Borderlands 2 hatalmas sikerének tudható be, a játékból eddig 5 millió példányt szállítottak ki a boltokba, de jól teljesítenek a kiadó digitális ajánlatai is.

Strauss Zelnick, a cég ügyvezető-igazgatója elmondta, a következő negyedévet az NBA 2K13 húzhatja meg, mely kiváló korai eredményekkel büszkélkedhet, a 2013-as üzleti évben pedig tetemes mennyiségű forgalmat remélnek a BioShock: Infinite-től és a Grand Theft Auto V-től.

Halloween van #3: Amnesia: A Machine For Pigs előzetes

Nem meglepő módon a készülő Amnesia: A Machine For Pigs fejlesztői is készültek halloweenre, ennek eredménye az alant megtekinthető félelmetes trailer.

Nincs hatással a Star Wars 1313-ra a LucasFilm-Disney üzlet

Mint azt már valószínűleg mindenki tudja, tegnap George Lucas eladta a teljes LucasFilm vállalatot, annak minden részével együtt a Disney-nek. Az úriember 4 milliárd dollár értékben kapott készpénzt és részvényeket, a Disney pedig többek között megszerezte így a teljes Star Wars-franchise-t. Felmerült a kérdés, hogy ez valamiben befolyásolja-e a készülő Star Wars 1313-at? Nos, a rövid válasz: nem. A Disney kijelentette, minden jelenleg is futó projekt változtatások nélkül folyik tovább. Örülünk.

Megjelent a Forza Horizon Smartglass app

Megérkezett az első SmartGlass app a Windows Store-ba, a Microsoft exkluzív nagyágyúhoz, a Forza Horizonhoz. A program ingyenesen letölthető, bár egyelőre csak Windows 8 PC-n fut, és tulajdonképpen a játékban is látható térképet mutatja. Ezen pontokat és útvonalakat jelölhetünk be, amit aztán az app szinkronizál az Xbox 360-nal, így ezek a játékban is megjelennek. Persze párhuzamosan is használhatjuk a kettőt, így nem kell megállítani a játékot ahhoz, hogy változtassuk a GPS-irányon. A Microsoft ígérete szerint hamarosan több platformon is elérhető lesz a cucc, bár, hogy pontosan melyeken, azt nem tudni.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward