Aprók nagyban - 09.05.

The Last of Us, Far Cry 3, Total War, Forza Motorsport 4, Tomb Raider és Assassin's Creed 3 rovatunk aktuális részében...

Aprók nagyban - 09.05.

Far Cry 3 - így harcolj a pszichopaták ellen

Megérkezett a Far Cry 3 túlélési tippgyűjteményének újabb része, melyben megfigyelhetjük, hogyan érdemes felvenni a harcot a pszichopatákkal, a drogokkal, és úgy általánosan, az emberiség söpredékével. A játék megjelenése persze közben egyre közelít: nincs már sok idő novemberig, amikor végre lecsaphatunk rá PC-n, Xbox 360-on és PS3-on.

 

[bold]A Total War-sorozat és a játékdesign

[/bold]A Total War: Shogun vezető fejlesztője, Renaud Charpentier úgy látszik, kialakult véleménnyel rendelkezik a dolgokról. Például arról, hogy szerinte a játékosok 20-30%-a magabiztos, de körülbelül 70% nem elég jó, és habár a legtöbben "akár még okésan is nézhetnek ki", valójában viszont nagy részük "szarul játszik" (sic). Innen aztán gyorsan témát váltott, és a játéktervezésről kezdett beszélni, ami szerinte messze a legfontosabb dolog, és ezen lehet leginkább elbukni, nem pedig a technológián, vagy a művészeti oldalon. Azonban úgy véli, ez sok fejlesztőcsapatnál még mindig nem egyértelmű, ezért kapunk egy rakás olyan játékot, amit 30 perc után megununk, és sok ember sok évnyi munkája megy a kukába. Az úriember ismét egy kicsit vulgáris példát hozott: "nem lehet a szart egy remek játékká változtatni a gyártás utolsó heteiben". Éppen ezért a stúdiók számára sokkal fontosabb lenne, hogy rendesen elkészítsék a játéktervet, és megfelelő mennyiségű időt töltsenek a fejlesztés elején a prototípusokkal történő kísérletezéssel és iterációval.

Elérhető a Forza Motorsport 4 szeptemberi autós csomagja

Menetrendszerűen megérkezett a Forza Motorsport 4 legújabb autócsomagja, mely a Pennzoil Car Pack névre hallgat, és 560 MS pontért cserébe 11 legendás járgányt bocsát a rendelkezésünkre. Ezek a következők:

2013 Viper #91 SRT Motorsport GTS-R

2013 Viper #93 SRT Motorsport GTS-R

1968 Alfa Romeo 33 Stradale

1960 Aston Martin DB4 GT Zagato

1958 Austin-Healey Sprite MKI

1953 Chevrolet Corvette

1965 MG MGB GT

1955 Mercedes-Benz 300 SLR

1967 Volkswagen Karmann Ghia

1983 GMC Vandura G-1500

2011 Citroën DS4

Hatalmas új előzetesen a The Last of Us

Az alant látható előzetest először az E3-on mutatták be a sajtó néhány kiválasztott tagjának. Gyakorlatilag alig pár ember látta, most azonban már mindenki csodálkozhat: ez a játék bizony komolyan ütni fog.

 

Tomb Raider - Lara mindenkihez közel áll majd

Darell Gallagher, a Crystal Dynamics vezetője úgy gondolja, nagyon itt volt már az idő arra, hogy komolyan megváltozzon Lara karaktere. Az utóbbi 15 évben ugyanis a játékosoknak elég nehéz volt azonosulni egy olyan nővel, aki milliomos, elit, túlzottan magabiztos, és szinte legyőzhetetlen kalandozó. Gallagher úgy fogalmaz, Lara olyan volt, mintha a királynő unokahúga lenne, és egy ilyen karakter nem sok hétköznapi emberhez áll közel. Ezzel szemben az új Lara inkább egy egyszerűbb, hétköznapibb lány lesz. Példaként Keira Knightley-t hozta fel, aki annak ellenére, hogy híres színésznő, valójában egy nagyon kedvelhető, közvetlen angol nő. A Crystal Dynamics sok nehéz döntést volt kénytelen meghozni a Tomb Raider újraindításakor, inspirációért azonban a filmiparhoz fordultak, és feltették maguknak a kérdést: hogy maradt a Batman és James Bond releváns az évek alatt? A választ természetesen a Batman Begins és a Casino Royale adta meg, a tanulság pedig az volt, hogy minden generációnak megvan a Batmanje és Bondja - s ugyanez lesz a Tomb Raiderrel is.

Újra mozog a The Incredible Adventures of Van Helsing

A NeoCore teljesen új stílusban próbálja ki magát a Van Helsing-játékkal, mely 2012 végén jelenik majd meg PC-re és XBLA-ra. Az új előzetesben lecsapunk néhány érdekes lényre.

 

Remote play a God of War és a Shadow of the Colossus kollekciókban

A Sony egy patch-csel lehetővé tette, hogy kihasználjuk a PlayStation Vita és a PS3 együttműködésével létrejövő Remote Play funkciót a God of War Collectionben, és a Shadow of the Colossus Collectionben. Az ingyenes javítás után arra is lehetőségünk adódik, hogy az R2 és L2 gombokat beállítsuk a PS Vita hátsó érintős részére.

Assassin's Creed 3 - az utolsó dinoszaurusz-projekt

Az Assassin's Creed 3 kreatív igazgatója, Alex Hutchinson úgy véli, ez a játék lesz az egyik utolsó, amelyik még igazi, szörnyeteg méretű AAA-kategóriás anyag, melyen ráadásul több stúdió dolgozik egyszerre. Hutchinson elmondta, egyre kevesebb ilyen játék készül, annak ellenére, hogy a játékipar gyakorlatilag polarizálódott: vagy kisebb, indie vagy közösségi játékok készülnek, vagy nagy címek, a kettő közötti rész azonban szinte kihalt. Ennek ellenére kész csoda, és egyben szerencsés véletlen, hogy az  Assassin's Creed 3 ebben a formában összejöhetett: megvolt a tapasztalt csapat, akik már hosszú ideje dolgoztak a sorozaton, a Ubisoft is teljes támogatásáról biztosította őket, ráadásul majdnem 3 véig dolgozhattak a projekten, ami manapság már ritkaság. Viszont minden esély megvan rá, hogy a hatalmas befektetés többszörösen jön vissza: a hardveres platformok kifinomultak, a technológia már készen állt, nem kellett vele sokat foglalkozni, a konzolok felhasználói bázisa pedig hatalmasra nőtt. A kreatív igazgató végül megjegyezte: ez valószínűleg egy olyan lehetőség, ami egy ember életében egyszer adatik meg, így igyekeztek kihasználni.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward