Aprók nagyban - 08.23.

Broken Sword feltámadás, XCOM: Enemy Unknown, Sleeping Dogs PC-s demó, Unity 4, Wasteland 2 és számos érdekesség a mai aprók között...

Aprók nagyban - 08.23.

Taktikusabb lesz az új XCOM, mint klasszikus elődje

Jake Solomon, a játék vezető producere elmondta, nem akarja felbosszantani a rajongókat, de szerinte az új XCOM: Enemy Unknown taktikusabb lesz, mint elődje. Persze Solomon nem tagadja, a maga nemében akkor az is kiemelkedően taktikus játéknak számított, de az újban erre még ráhúztak egy réteget: jön az új fedezékrendszer, bónuszok járnak a magasságok kihasználásáért, vannak perkek és passzív perkek - többek között. Ezen kívül megpróbálták elérni, hogy az új XCOM egyenlő esélyeket adjon a játékosnak és a mesterséges intelligenciának, hiszen ez régen nem volt így, a klasszikus Enemy Unknownban ugyanis az ellenfelek sokkal messzebb láttak el, mint a játékos. Solomon szerint ez egyfelől folyamatos feszültségben tartotta a játékost, hiszen bárhova lépett, megvolt rá az esély, hogy valaki a semmiből ledurrantja, másrészt viszont ez nem volt túl fair. Az ehhez hasonló dolgokat szeretnék megoldani az új részben, azt azonban Solomon is elismeri, hogy a fejlesztők között sokszor felmerül, hogy vajon képesek lesznek-e megtartani ugyanazt a feszültséget, amit az eredeti rész nyújtott.

Elérhető a Sleeping Dogs PC-s demója

A Square Enix bejelentette, hogy Steamről elérhető a Sleeping Dogs PC-s demója. Még egy új előzetessel is készült a kiadó, hogy megpróbáljon rávenni minket annak kipróbálására - persze nem kell túl sokat győzködni senkit, a játék ugyanis világszerte remek értékeléseket kapott.

Felügyelet nélkül remekül halad a Wasteland 2 fejlesztése

Brian Fargo, az InXile Entertainment vezetője nyilatkozott kicsit arról, hogy áll most a Wasteland 2 fejlesztése. Elmondása szerint a teljes fejlesztői szabadságnak köszönhetően remekül pörögnek a dolgok, és a fejlesztés eddigi 100 napja alatt annyi mindent készítettek el, ami egy kiadó folyamatos felügyelete mellett lehetetlen lett volna. Megírtak többszáz oldalnyi design dokumentációt, már bekerült az első zene, készen áll a felhasználói felület első változata, sőt, már az első screenshotokat is elkészítették. Persze azért meg kell hagyni, van is miből pörögni: a Wasteland  2 hárommillió dollárt gyűjtött össze a Kickstarteren, messze többet, mint amit az InXile célként kitűzött.

Unity 4 - meggyőző techdemo

A héten jelentették be a Unity 4 létezését, mely a méltán népszerű engine és fejlesztői platform következő változata. Olyan fontos előrelépéseket hoz, mind a DirectX 11-támogatás, vagy az árnyékok használatának lehetősége a mobilos játékokban. A bétát már elő is lehet rendelni a Unity oldalán. Addig is, itt az első előzetes, amiben emberünknek eléggé rossz napja van:

Elpusztítaná a Final Fantasy XIV készletet a Square Enix?

A NeoGAF-on jelentkezett egy elmondása szerint videojátékos szaküzletben dolgozó úriember, aki szerint a Square Enix arra kéri az üzleteket, jutassák vissza a Final Fantasy XIV példányokat, melyekért cserébe darabonként 16 dollár kompenzációt ajánlott fel a kiadó. Egyelőre hivatalos megerősítés nem érkezett, de nem elképzelhetetlen, hogy a teljesen újraépített Final Fantasy XIV: A Realm Reborn megjelenése előtt hasonló akciót tervezne a Square Enix.

A Kickstarter segítségével folytatódik a Broken Sword

A legendás Broken Sword-sorozat új részét jelentette be ma a Revolution Software. A Broken Sword : The Serpent's Curse a Kickstarter segítségével jöhet létre, ahol 400 ezer dollárt kérnek a fejlesztők a megvalósításra. A cikk írásának pillanatában még 29 nap van hátra erre, ám máris 70 ezer dollárt dobtak össze a rajongók. A fejlesztők már fél éve dolgoznak a történeten, és elmondásuk szerint a teljes kreatív irányítás megtartása miatt fordultak a közösségi finanszírozás felé. Amennyiben a kampány sikeresen zárul, úgy a játék 2013 első negyedében jelenhet meg PC-re, MAC-re, Androidra és iOS-re.

Szeptemberben jön a PC-s I Am Alive

A Ubisoft bejelentette, hogy szeptember 13-án érkezik a poszt-apokaliptikus I Am Alive PC-re, azon belül is egészen konkrétan Steamre, a Ubishopba, és más digitális piacterekre. A történet természetesen megegyezik a konzolos változattal, így továbbra is egy jóembert alakítunk, aki a feleségét és lányát szeretné megtalálni, akik eltűntek az Esemény után. A PC-s verzió azonban magasabb felbontást és szebb textúrákat kap, valamint bővül két játékmóddal is: ebből az egyik az Easy, ahol korlátlan mennyiségben próbálkozhatunk újra, a másik pedig a Replay, amivel újrajátszhatunk szinteket, hogy megszerezzük az összes gyűjtögetnivalót. 

Dishonored - így ne lássanak meg

A Dishonored nagy hangsúlyt fektet a lopakodásra és a rejtőzködésre, s ezt természetesen komoly játékmechanikákkal támasztja el. Ebből kaphatunk egy kis ízelítőt az alább látható előzetessel:

Remedy: nagy lépés lesz a következő konzolgeneráció

A Remedy már egy ideje dolgozik egy egyelőre bejelentetlen projekten a következő generációs konzolokra, és a cég egyik vezetője, Oskari Hakkinen meg is ragadta az alkalmat arra, hogy szóljon néhány szót ezzel kapcsolatban. "Egy új generációnál mindig fel kell tennünk a kérdést, hogy vajon tényleg annyival jobb lesz-e, mint a jelenlegi?" - egy kérdés, amit rögtön meg is válaszolt: "Biztosíthatok mindenkit, hogy igen. Hatalmas előrelépés lesz." Hakkinen elmondta, szokás szerint egy kis csapattal dolgoznak a next-gen projekten, de azt már most látják, mennyivel több lehetőségük lesz az új gépeken.

A NASA miatt késik a Curiosity

Peter Molyneux új cégének első játéka, a Curiosity lekéste a tegnapi megjelenést, ahogy arról már be is számoltunk a szerdai aprókban. Az ok egészen máig nem volt ismert, most azonban Molyneux tiszta vizet öntött a pohárba, és elmondta, konfliktusba kerültak a NASA-val, és meg kell változtatniuk a játék nevét. A Curiosity ugyanis a pár hete nagy médiafelhajtás közepette elindította marsjáró neve. Új megjelenési dátum továbbra sincs.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward