Aprók nagyban - 05.31.

Játékkonzol marad az Xbox One, nem jön az E3-ra a Resident Evil 7, nem készít új motort PS4-re a Naughty Dog, a Dishonored fejlesztőinél a Prey 2...

Aprók nagyban - 05.31.

Prey 2 az Arkane Studios kezében?

A Kotaku belsős forrása szerint a Human Head legalább egy évig várakozott, míg a Bethesda nem volt képes döntést hozni a Prey 2-vel kapcsolatban. A 2011-es bemutató óta úgy tűnik, hogy a játék már egyszer átkerült az Obsidianhoz is, legalábbis néhány hónapra, a Bethesda pedig később a Rebelliont próbálta megszerezni a fejlesztésre, de a csapat visszamondta a lehetőséget. A forrás szerint azonban most a Dishonoredet is készítő Arkane Studioshoz került a játék, ám a fejlesztők egy része ennek nem túlzottan örül.

A forrás azonban úgy tudja, az Arkane Studios fejese azt mondta a csapatnak, "felejtsétek el, hogy Prey 2 a címe, és kezeljétek úgy, mint egy új System Shockot". Ennek megfelelően úgy látszik, hogy a játékot teljesen újratervezik és friss technikát tesznek alá, legkorábban pedig 2016-ban várható a megjelenése.

Remember Me - így készült a főszereplő hölgy

A Capcom Unity közösségi kérdezz-felelek sorozatában ezúttal abban a témában készült video, hogy miként készült a játék főszereplője, Nilin. Azt korábbról már tudjuk, hogy a fejlesztőknek gyakorlatilag mindenki azt javasolta, hogy férfi főszereplőt használjanak, ám kitartottak a hölgy mellett. Nilin számos variáción ment át, mire végül eljutottak a véglegesig, és egyébként úgy tűnik, hogy az emberek egyre inkább elfogadják a női főhősöket.

Nem jön a Resident Evil 7 az E3-ra

Történetünk ott kezdődik, hogy nem olyan régen a netre szivárgott egy állítólagos Resident Evil 7 poszter, melyről egyébként a Capcom azóta sem mondott semmit, nem tudni tehát, hogy valós-e vagy nem. Mindenesetre az ezzel párhuzamosan terjedő pletykák szerint a játékot az E3-on fedték volna fel, azonban a kiadó most megerősítette, hogy erre nem fog sor kerülni Los Angelesben.

Következő generációra is jön Splinter Cell

Sam Fisher és a Splinter Cell nagy és fontos franchise a Ubisoft számára, mondta Scott Lee, a Blacklist művészeti vezetője. Éppen ezért, habár jelenleg még ezerrel dolgoznak a mostani generációs konzolokra (és PC-re) megjelenő anyagon, már nagyon várja az egész csapat, hogy mit tudnak kihozni a next-gen konzolokból. "Alig várom, hogy lássam Sam új kalandjait a jövőben, melyek nagyobbak és jobbak lesznek. Sam visszatér!"

Újra fejlesztői naplón a Watch_Dogs

A Ubisoft Montreal úgy gondolta, érdemes lenne megmutatni nekünk, ahogy motion capture stúdióban felveszik a játék harci mozdulatait. És jól gondolták, kifejezetten érdekes kis anyagot állítottak össze:

Játékplatform volt, és az is marad az Xbox

A Just Cause-t is fejlesztő Avalanche Studios fejese, Christofer Sundberg érdekes véleményt formált meg a Microsoft új konzoljáról. Az úriember az Edge-nek elmondta, a redmondiak azért nem hívhatják egyszerűen "játékkonzolnak", vagy "ultimate gaming machine"-nak, mert így elveszítenék az általánosabb médiumok figyelmét. Azonban azzal, hogy szórakoztató központnak nevezik, és bővítik a szolgáltatásait, először is meg tudták ragadni a mainstream médiumok figyelmét, majd az E3-on teljesen a játékokra tudnak koncentrálni, így mindkét tábor a markukban lesz. "Az Xbox mindig is egy játékplatform volt, és nem látom, hogy ez a One-nal megváltozna."

Az úriember továbbá nagyon örül annak, hogy a konzol számos kütyühöz képes kapcsolódni, ez ugyanis lehetőséget ad a stúdiónak arra, hogy durva online lehetőségeket készítsenek a nyitott világú játékaikhoz.

Megtartja engine-jét a Naughty Dog PS4-en is

A The Last of Us vezető fejlesztője, Bruce Straley elmondta, a Naughty Dog sokat tanult a PS2-ről PS3-ra váltás során. Szerinte az ígéretek túlzóak voltak: akkor azt hallották, hogy a következő generációban a játékok elérhetik az előre renderelt átvezetők színvonalát, ami persze végül nem lett igaz. Ugyan elég közel járnak már ahhoz a szinthez, de ez nem ment könnyen: "A Naughty Dognak ez négy játékába tellett, pedig mi vagyunk az egyik legjobb csapat a világon, az elérhető legjobb mérnökökkel felvértezve."

Amikor a stúdió váltott PS2-ről PS3-ra, Straley szerint nyugodtan áthozhatták volna a Jak & Daxterhez készített motort, és azt fejleszthették volna tovább. Ehelyett mindent elölről kezdtek az Uncharted első részével. A PS4-re váltáskor azonban nem fogják elkövetni ezt a hibát, szerintük ugyanis egyszerűbb a már kész rendszer darabkáit megváltoztatni, ha szükséges, mint teljesen újat írni. Straley elmondta, úgy fejlesztenek PS4-re, hogy megnézik, mi az, ami jó, és mi az, amin fejleszteni kell, vagy esetleg teljesen lecserélni. "Nagyon jó az M.I. rendszerünk, nagyon jó a renderelő motorunk, így ezekkel dolgozunk tovább, és ha a játékmenet, a sztori, vagy a világ megalkotása során falakba ütközünk, akkor feltesszük a kérdést, hogy melyik részeket kell átalakítani, fejleszteni ahhoz, hogy működjön a dolog."

Elrajtolt a GRID 2

Ha minden a terveknek megfelelően alakult a Codemasters háza táján, akkor a GRID 2 mától már elérhető Európában. Ennek megfelelően füstölgő gumikkal elrajtolt a launch trailer is.

Schafer szerint a Microsoft továbbra sem koncentrál az indie-kre

"A Sony kapcsolatba lépett velünk, megkérdezte a véleményünket, és arról beszélgetett velünk, mit szeretnénk látni az új platformon. Nagyon jók voltak az indie közösséghez, megengedték, hogy saját maguk adják ki a játékaikat a PS4-en, és partneri kapcsolatokat alakítottak ki." - mondta Schafer, aki szerint a Microsoft egészen eddig nem csinált hasonlókat, viszont reméli, hogy ez hamarosan megváltozik. Ami az egészben az érdekes, hogy Schafer arra utal, hogy nem nekik, vagy az indie fejlesztőknek fontos ez, hanem a redmondi cégnek, ugyanis ma már rengeteg olyan platform és csatorna van, ahol az indie fejlesztők gond nélkül megjelenhetnek, és profitábilisak lehetnek. Schafer a Steamet és a mobil platformokat hozta fel példának, amik nagyon jól mennek, és további alternatívák is érkeznek, így egy indie fejlesztőnek nem érdemes átmennie azon a felesleges procedúrán, hogy kerítsen magának egy kiadót, amire semmi szüksége, csak azért, hogy megjelenhessen egy másik platformon is - természetesen az Xbox One-ra gondolt.

Snake új hangja a GameSpoton

A Konami mindenkit arra biztat, hogy kövesse a GameSpot E3 előtti közvetítését június 6-án, ugyanis ki fog derülni, hogy ki lesz Snake új hangja. Az eddigiek alapján úgy tűnt, hogy lecserélik David Haytert, aki időtlen idők óta szolgáltatja a legendás karakter szinkronját, viszont a színész azonnal reagált Twitteren, mégpedig a következőt: "Annyira izgulok az E3 miatt! Csak remélem nem veszítem el a hangom."

Most ebből mire gondoljunk?

Telltale-es Humble Bundle

Telltale játékokat lehet venni a Humble Bundle oldalán egy hétig. A csomagban benne van a Back to the Future: The Game, a Sam and Max: Devil's Playhouse, a Poker Night at the Inventory, a Hector: Badge of Carnage!, a Puzzle Agent 1-2 és a Wallace & Gromit's Grand Adventures. Ha a befizetések átlaga fölé lőttök (jelenleg 4,22 dollár), akkor még a nagyon jól sikerült The Walking Dead-et is megkapjátok, mind az öt epizódot. Igazából már csak ezért megéri az egész pakk. Akinek felkeltette az új csomag az érdeklődését, annak erre tessék.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward