Aprók nagyban - 03.26.

Rettenetes Square Enix eladások, Watch Dogs előzetes, Battlefield 3 visszatekintés, GTA Vice City a GTA 4 motorjával, és más érdekességek...

Aprók nagyban - 03.26.

Tényleg törődik a fejlesztőkkel a Sony

A Sony Computer Entertainment America fejlesztői kapcsolatokért felelős vezetője, Adam Boyes akadt a mikrofon végére a GDC 2013-on, ahol arról kérdezték, ami a hatásköre: a Sony kapcsolatáról a fejlesztőkkel. Boyes elmondta, manapság már nagyon empatikusan közelítenek a stúdiók felé, közvetlenül beszélnek velük, hallgatnak rájuk, és a visszajelzéseik alapján fejlesztik a ökoszisztémát. Elárulta, ez számukra egyfajta fókuszcsoportos tesztelés is, ahol rájöhetnek, hogy ők (a Sony) miket csinálnak rosszul, és milyen procedúrákon kellene változtatniuk annak érdekében, hogy a fejlesztőknek könnyebb dolguk legyen. Ennek eredménye, hogy például néhány esetben eltekintenek a javítások "megadóztatásáról". Normális esetben ugyanis a Sony (és az MS is) pénzt kér azért, hogy egy-egy játékot patchelhessenek a készítők. Ám erről az indie stúdiók esetében lemondtak, hogy könnyebb legyen az adott tartalmat kijuttatniuk a világba, főleg, ha egy súlyos hiba javításáról van szó. Ez a dolog egyébként annyira komoly, hogy például a Fez-hez azért nem érkezett javítás az Xbox 360-ra, mert a fejlesztők nem akarták kifizetni az aránytalanul magas összeget a Microsoftnak.

Battlefield 3-visszatekintés a negyedik rész bejelentése előtt

Habár a megjelenéskor nem mindenki volt teljesen elragadtatva a Battlefield 3-tól (főleg annak egyjátékos részétől), végül is a DLC-kkel együtt hatalmas sikert aratott az anyag, a DICE méltán lehet büszke magára. Ennek örömére készítettek is egy visszatekintő videót, mielőtt még ma este a Game Developers Conference 2013-on bejelentenék a Battlefield 4-et. Érdekességek és belsős információk hangzanak el a videóban, így megtekintése erősen ajánlott.

Watch Dogs - elemezzünk

A Ubisoft egy érdekes nevű előzetessel állt elő, melyben a játék egyik karaktere elemzi azt a játékmenet bemutatót, amit a Sony PlayStation 4-es konferenciáján láthattunk. Nem mindennapi koncepció.

Rettenetesen alulteljesített a Square Enix minden húzóneve

Már beszámoltunk arról, hogy a nem éppen fényes üzleti eredményeket követően lemondott a Square Enix ügyvezető-igazgatója, Yoichi Wada. A teljes üzleti jelentésből kiderül, a kiadó legnagyobb húzónevei alulteljesítették az elvárásokat, főként ennek tudható be, hogy rettenetes helyzetbe került a japán vállalat. A Sleeping Dogsból augusztusi megjelenése óta mindössze 1,75 milliót sikerült eladni, a Hitman: Absolutionből november óta 3,6 millió ment el, a Tomb Raiderből pedig egy hónap alatt 3,4 millió fogyott. A Square Enix jelentése szerint mindegyik szám csalódás, még az utóbbi is. A legnagyobb hibának azt tekintik, hogy valamiért Észak-Amerikában nem sikerült megszólítani a vásárlókat, így ott alig-alig fogynak a játékaik, az összes eladás kétharmadát Európában realizálták.

A Rayman Legends majd eladja a Wii U-t

A Rayman Legends mostanában inkább negatívan szerepelt a sajtóban, hiszen a kiadó úgy döntött, hogy a PS3-ra és Xbox 360-ra elkészült játék megjelenését eltolja majdnem egy évvel, hogy azok egyszerre jelenjenek meg a Wii U-verzióval. Miközben a Ubisoft Montpellier csapata lázadozik és protestál emiatt, a Ubisoft Fance-tól Xavier Poix úgy véli, amíg a Nintendo igazán nagy címei be nem futnak a Wii U-ra, a Rayman Legends lesz az egyik legnagyobb játék, ami eladja majd a konzolt. Poix megjegyezte, ezzel nem azt akarja mondani, hogy játékuk egy kategóriában versenyez a Nintendo-exkluzívokkal, mégis úgy gondolja, emiatt venni akarják majd az emberek a Wii U-t. Merész kijelentés, főleg, hogy a játék megjelenik az előbb már említett konzolokra is.

Teljes GTA: Vice City a GTA 4 motorjával

Mindig meghökkentő, hogy a Grand Theft Auto-játékok köré szerveződő rajongótábor milyen ambíciózus, meghökkentő dolgokra képes. Most éppen a sorozat kedvelői között legjobb epizódnak tartott Vice Cityt készíti el a Garju67 néven futó modder a GTA 4 motorjára, és a cucc valami elképesztően jónak tűnik. Egyébként ő az az elmebeteg, aki korábban a GTA 3-at átültette a Rockstar RAGE-motorjára, szóval van tapasztalata.

Még van közönsége a single player játékoknak

Az éppen zajló Game Developers Conference egyik fő témája, hogy bár az utóbbi időben komolyan uralkodtak a multiplayer-játékok, főleg az FPS-ek, valójában nagy közönsége van még mindig a kizárólag egyjátékos élményekre koncentráló anyagoknak is. Erről egyébként Harvey Smith, a Dishonored vezető designere beszélt, aki szerint nem egy konkrét műfajra, vagy stílusra kell ráfeküdni, hanem minden ciklusban ki kell tölteni a még hiányzó réseket. Ráadásul a divat nagyon gyorsan változik: "Ha elég öreg vagy, emlékszel még, hogy egy időben a live-action játékok voltak a menők. Később jöttek az MMO-k, a közösségi játékok, a multiplayer shooterek, és így tovább." - mondta a veterán, de hozzátette, inkább úgy tűnik, hogy egyre újabb típusú játékok jelennek meg, akiknek újabb közönsége lesz. Tágul a piac. Ez pedig Smith azt jelenti, hogy ugyanúgy lehet sikeres egy bizonyos típusú játék, miközben marad hely egy egészen más stílusúnak is: míg a nép szereti a single player játékok halálát skandálni, befut egy olyan sikercím, mint a The Sims, vagy éppen a Bioshock Infinite, melyek csavarnak egyet az addigi formulán. Ráadásul a különböző stílusok kedvelői között sok az átfedés: szerinte attól, hogy valaki DOTA-rajongó, még nem jelenti azt, hogy nem fogja megvenni a Skyrimet, vagy éppen ha valaki Dishonored rajongó, nem veszi meg az aktuális Maddent. Smith azzal zárta, hogy a közönség egyre nagyobb, egyre változatosabb játékok fogyaszt, és még közel sem áll a játékipar ahhoz, hogy elérje ezeknek a határait.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward