Aprók nagyban - 03.25.

Durva kedvcsinálón az Unreal Engine 4, akcióban az Assassin's Creed 4, különleges lesz a Mass Effect-film, American McGee-nek nem tetszik az PS4...

Aprók nagyban - 03.25.

Assassin’s Creed 4: Black Flag - az első játékmenet-előzetes

Nem is kellett rá sokat várni, máris akció közben láthatjuk a legújabb Assassin's Creed-játékot. A Ubisoft ezen kívül elárulta, a PC-s, a PS3-as, a PS4-es, a Wii U-s és az Xbox 360-as verzió is kap gyűjtői kiadásokat. Ezekből azonban nem csak egy lesz, hanem rögtön legalább négy, melynek tartalmáról errefelé lehet megtudni többet, amennyiben baráti viszonyban vagytok az angollal.

Unreal Engine 3 fejlesztői csomaggal érkezik az Ocolust Rift fejlesztői csomag

A fantáziadús cím elárulja a lényeget: az Epic Games támogatásával az Oculus Rift SDK mellé ingyen Unreal Engine fejlesztői csomag jár. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy az összes jelenlegi Unreal Engine 3 licencet birtokló cég ingyenesen kap majd egy frissítést, mely haszhálhatóvá teszi az Oculus Riftet. Tim Sweeney, az Epic vezetője egyértelműen úgy látja, hogy a virtuális valóságot imitáló eszközök, és az erre épülő játékok jelentik a jövőt, és mindez hatalmas előrelépést nyújt majd a játékélmény tekintetében.

American McGee nincs elragadtatva a PlayStation 4-től

A Forbes-nak adott interjújában megkérdezték az egykor az id Software-ről, ma már inkább az Alice-játékokról ismert American McGee-t, hogy mi a véleménye a PlayStation 4-ről. A válasza nem volt éppen felemelő: "Azt reméltem, hogy az irányításban hoznak valami forradalmat, de nem úgy tűnt, hogy bármi jelentőségteljes történne ezen téren, szóval ennyi." Később azért megjegyezte, hogy örömteli a fejlesztőbarát hardver megjelenése, és az indie-ket támogató terjesztési modell, de még ki kell derülnie, hogy ezek a valóságban mennyire válnak be. Végül elmondta, szerinte a következő konzolgeneráció nagyon fog szenvedni a mobilos és online játékok lendülete ellen, és csak egy másik "terjesztési csatorna" lesz, sok lóerővel.

Elrajtol a BioShock Infinite

Holnaptól az egész világon kapható lesz PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra a BioShock Infinite, amiről éppen ma futottak be a nagyobb lapok és magazin kritikái. Az első hullám alapján úgy tűnik, hogy az Irrational játéka lehet nem csak a jelenlegi generáció, de minden idők legmagasabb összpontszámmal értékelt játéka.

Átvág a zajon a The Elder Scrolls Online

Matt Firor, a fejlesztés vezetője is elismeri, hogy manapság az MMO-k piaca eléggé telített, ám szerinte az Elder Scrolls egy akkora név, hogy képes lesz átvágni magát a nagy zajon - ez az egyik előnye, ha egy ekkora márkával dolgozik az ember. "Ez lesz az első lépés ahhoz, hogy sok embert bevonzzunk. Sokaknak nehéz átjuttatniuk az üzenetüket a tömegen, azonban ha valaki meghallja az Elder Scrolls nevét, rögtön felfigyel." - mondta Firor, majd hozzátette, az Elder Scrolls eleve illik az MMO stílushoz. A nagy, nyitott világ, a sok frankó karakterosztály, és persze a világ és a hozzá kapcsolódó történelem, valamint a harcrendszer, mind olyan dolgok, melyek ideálissá teszik az online műfajra. Mindez talán igaz, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a Star Wars még az Elder Scrollsnál is nagyobb név, a BioWare-rel a háta mögött, mégsem tudja hozni az elvárt eredményeket.

A Sonyval marad a Quantic Dream

Rendszeresen előkerül a kérdés, hogy vajon miért nem válik multiplatform fejlesztővé a Quantic Dream, amire rendszeresen válaszolni is szoktak. Leginkább azt, hogy boldogok a Sonyval. Most a stúdió társvezetője, Guillaume de Fondaumière mondte el, hogy a kapcsolatuk remek, ugyanis a Sony nem kényszeríti bele őket abba, amibe más nagy cég tenni: hogy azonnali pénzügyi eredményeket produkáljanak. Az úriember szerint a Sony megadja nekik azt a pénzt, hogy olyan játékokat készíthessenek, amilyeneket akarnak. Cserébe ők pedig keményen dolgoznak, hogy megérdemeljék mindezt. Fondaumière elismerte, multiplatform fejlesztőként több pénzt keresnének, de elveszítenék a kapcsolatukat a Sonyval. Ők pedig nem azért vannak ebben az iparban, hogy még több pénzt keressenek, hogy elkészítsék álmaik játékait. Ráadásul a Heavy Rain bizonyította, hogy képesek pénzügyileg sikeres exkluzívot letenni az asztalra.

Mozgásban az Unreal Engine 4

Oké, ez így furcsa cím, mert az engine nyilván nem mozog, hanem valamit mozgatnak vele, de tulajdonképpen erről van szó. Az Epic Games a GDC 2013-on az alábbi, igen-igen rövid kedvcsinálót engedte szabadjára az új motor képességeit bemutatandó. Vélhetően a konferencia alkalmával többet is mutatnak majd.

Már hónapok óta kész lehet a Killzone: Shadow Fall

Legalábbis nagyjából, erre utalnak azok a twitteres bejegyzések, melyek a játék vezető fejlesztőjétől, Steven ter Heide-től származnak, és melyeket azóta egyébként már törölt. Eredetileg azt kérdezték az úriembertől, hogy végigjátszható-e már a Shadow Fall kampánya az elejétől a végéig, mire ő azt válaszolta, hogy gyakorlatilag már hónapok óta igen. Ez tehát azt jelentheti, hogy az új Killzone fejlesztése nagyon jól halad, és feltételezhetően már csak a többjátékos módra, illetve a kampány finomhangolására törekednek. Így vélhetően semmi akadálya nem lesz annak, hogy a PlayStation 4 egy csiszolt gyémánttal kerüljön a boltokba.

Különleges lesz a Mass Effect-film

A Mass Effect producere és atyaúristene, Casey Hudson úgy véli, minden rajongónak izgatottnak kellene lennie a Mass Effect-mozi miatt, az ugyanis nem csak egy jó film lesz, hanem valami egészen különleges. Bővebben nem fejtette ki, hogy mire gondol, azonban bíztatók az előjelek: a produkcióért a Legendary Pictures felel, a történet Shepard férfi verzióját követi, a forgatókönyvet pedig a Morgan Davis Foehl vési, akinek ugyan még nem került moziba egyetlen alkotása sem, viszont igen-igen tehetségesnek mondják, ráadásul a sorozat nagy fanatikusa.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward