Aprók nagyban - 03.11.

A Microsoft nyeri a next-gen háborút? HBO-sorozatra hasonlít az Assassin's Creed 4, javul a SimCity-helyzet, a PS4 pedig még mindig jó...

Aprók nagyban - 03.11.

PlayStation 4 - tényleg ezt akarták a fejlesztők

A Sony’s Worldwide Studios alelnöke, Michael Denny újra megerősítette: kifejezetten a Sony first party (belsős) stúdiói kérték, hogy a PlayStation 4 hardvere olyan legyen, amilyen. A csapatok elsősorban könnyebb fejlesztést szerettek volna, hogy a lehető legjobb játékokat készítsék el. Így jutottak el végül a PC-s hardverelemekhez, melyeket az AMD némileg testreszabott, s amelyek nem csak az árnak, tesznek jót, de a melegedéssel sem lesznek problémák, a teljesítmény és a könnyű fejleszthetőség pedig a stúdiók kezére játszik - külön kiemelte a 8GB nagyon gyors memóriát, ami korábban gyakorlatilag a konzolos stúdiók vágyálmaiban létezett csak. Denny szerint a PlayStation 4 egyszerre annak az eredménye, hogy tanultak a múlt hibáiból, és annak, hogy teljesen új élményeket szeretnének elhozni. A PC-s belső azonban ne tévesszen meg senkit: Denny szerint továbbra is egy igazi, hardcore játékkonzolról van szó, ahol a legfontosabb dolgok továbbra is a játékok lesznek.

Kezd elmúlni a SimCity-pánik

Az EA Maxis főnöke, Lucy Bradshaw úgy véli, az első pár nap katasztrófája lassan már a múlté: elhárították a fő problémákat a szerverekkel kapcsolatban, és a játékosok már szinte gondok nélkül tudnak bejelentkezni a SimCitybe. Fel is halmoztak rögtön 8 millió játékórát összesen, a játékösszeomlások száma pedig 92%-kal kevesebb most, mint az első napon. Habár a nehezén már túl van a Maxis, még mindig van azért munka, ismerte el Bradshaw. Az eddigi eredményeket szerverbővítéseknek és kliensoldali patcheknek tudja be, most pedig keményen elkezdik monitorozni mind a szervereket, mind pedig a játékot, hogy összegyűjtsenek elég adatot ahhoz, hogy kitalálják, min kell még esetleg javítani.

Launch traileren a Darkstalkers: Resurrection

Holnap megjelenik a Darkstalkers: Resurrection, így menetrendszerűen megjött a launch trailer is, ami pont olyan, mint amilyennek gondoljuk. Xbox 360 és PS3 platformokra kereshetitek az anyagot a boltok polcain.

Sokan érdeklődtek a Sleeping Dogs után

Amikor kiderült, hogy a True Crime: Hong Kong fejlesztését lelövi az Activision, több kiadó is elkezdett érdeklődni a projekt iránt - tudtuk meg Stephen Van Der Meschttől, a United Front vezető producerétől. Sok kiadót ismertek ugyanis, hiszen sokkal dolgoztak már együtt, és többen el is jöttek, hogy megnézzék, hogy áll a projekt, és lássák, miként dolgozik együtt a csapat. Az egészben azonban akadt egy trükkös rész is: a United Front hiába dolgozott már négy éve a játékon, valójában csak az engine állt az ő tulajdonában az egész projektből, ami kissé megnehezítette egy új kiadó meggyőzését. "Egyszer már arra is gondoltunk, hogy fogjuk a játékmotort, és valami egészen mást kezdünk fejleszteni, hiszen csak az volt a birtokunkban. A tartalom teljesen az Activisioné volt, szóval ahhoz, hogy új kiadót találjunk, és folytatódhasson a fejlesztés, az Activisionnel is meg kellett egyezni." - mondta a producer, majd kifejtette, mindez iszonyatosan összetett volt. Most már nem csak a kiadóval kellett szerződést kötniük, hanem az Activisionnel és az új kiadóval, valamint az új kiadónak is külön az Activisionnel. Van Der Mescht visszatekintve úgy gondolja, ez volt a legnehezebb tárgyalássorozat, amit játékkal kapcsolatban valaha lefolytatott, de megjegyzi, hogy az Activision nagyon derék módon viselkedett az egész folyamat alatt, amiért hálásak a United Front emberei.

Mass Effect-trilógia olcsón

Mindhárom Mass Effect-játékot erősen leárazták az Originen, így körülbelül féláron kaphatóak, tehát a teljes trilógia felmarkolható 25 dollárért. Az akció március 12-ig tart, ami szomorú azonban, hogy mindez egyelőre csak Amerikában érvényes, úgyhogy csak reménykedhetünk, hogy hamarosan nálunk is aktiválja az Electronic Arts.

Jön a Halo 4: Castle Map Pack

Április 8-án érkezik Xbox Live-ra a Castle Map Pack néven futó új Halo 4 DLC, három új pályával és 6vs6 playlistekkel. A cucc 800 MS pontot kóstál, szezonbérlettel pedig természetesen ingyenes.

Pachter szerint a Microsoft nyeri a következő generációt

Habár a Microsoft még be sem jelentette a Durango kódnéven fejlesztett új Xboxot, a neves piaci elemző, Michael Pachter máris elmondta a véleményét a következő generációról. Pachter szerint a Microsoft fogja nyerni az újra fellobbanó konzolháborút, ugyanis a beépített TV-tunert és a Skype-ot olyan appoknak tartja, melyek önmagukban hatalmas fegyvertényt jelentenek - azt persze senki nem erősítette még meg, hogy ezek benne lesznek a következő Xboxban, de az utóbbi nagyon valószínű. Az elemző úgy véli, a Sony is remekül fog teljesíteni a Gaikai-nak és az exkluzív tartalmaknak köszönhetően, de kicsivel a Microsoft mögött lesz, mint ahogy azt ebben a generációban is tapasztaltuk nagyrészt. A Nintendóval kapcsolatban azonban már nem ilyen optimista az úriember: "A Nintendo szoftverei még mindig királyok, azonban a konzolt magát nehezebben fogják tudni eladni, a kézikonzolok pedig súlyos piacot veszítenek az okostelefonokkal szemben." - nyilatkozta, de ezen kívül még a kiadókra és volt jóslata: szerinte nagy csődbemenéseket nem fogunk látni, néhány egyesülésre azonban sor kerülhet.

70 dollárba kerülhetnek a next-gen játékok

Pachter az előző hírrel még nem hagyta abba, nyilatkozott a játékok áráról is: szerinte a következő generációban 70 dollárba kerülnek majd az AAA-kategóriás anyagok, vagyis 10 dollárral többe, mint most - ami húzós lehet annak fényében, hogy a PC-s játékok egyre olcsóbbak, főleg, ha a Steam egyre komolyabb akcióit is figyelembe vesszük.

Komoly HBO-sorozatra hasonlít az Assassin's Creed 4

A Ubisoft vezető tartalmi menedzsere, Carsten Myhill elárulta, az Assassin's Creed 4-gyel egyértelműen az a céljuk, hogy újradefiniálják a kalózos történeteket a szórakoztatóiparban. Hatalmas lehetőségnek tekintik ezt: a játékosok már a harmadik részben is imádták a tengeri ütközeteket, s azóta szeretnének egy igazi kalózos játékot. Ehhez azonban egy nagyon tehetséges csapatra, sok tapasztalatra és komoly technikára van szükség, mondja Myhill, ugyanis nem csak a tengeri, de a szárazföldi játékmenetnek is tökéletesnek kell lennie. Ráadásul a sztori és megjelenítés terén is el szeretnének szakadni a szokásostól: nem lesznek vállon ülő papagájok, kampókezek, és a tengerbedobásra használt platón egyensúlyozás. Az Assassin's Creed 4 igazán sáros és kemény lesz: "Az egész kalózos témának egy HBO-szerű löketet adunk... ez többé nem gyerekeknek való." - és, ha az HBO-ból indulunk ki, ez feltételezhetően sok vért, és legalább annyi szexjelenetet takar, valószínűleg tetemes mennyiségű káromkodással megfűszerezve.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward