Aprók nagyban - 03.06.

Az idősekre is jó hatással van a játék, az állatvédők tiltakoznak az Assassin's Creed 4 ellen, David Hayter pedig lehet, hogy nem lesz már Snake hangja...

Aprók nagyban - 03.06.

Kifogásokat emelt az állatvédő szervezet az Assassin's Creed 4 ellen

Az alkalmanként hívatlanul megjelenő, azonnal közröhej tárgyává váló, majd egy időre ismét elbújó neves állatvédő szervezet, a PETA kifogásolta, hogy az Assassin's Creed 4-ben lehet majd bálnákra vadászni. A Ubisoft természetesen reagált, és közleményben elmondta, az Assassin's Creed 4 játszótérnek tekinti a valós történelmet, mely a kalózok aranykorának valós elemeit veszi át. "Nem bátorítunk senkit illegális bálnavadászatra, mint ahogy nem bátorítunk senkit a kalózélettel járó alacsony higiéniára, rablásra, hajóelkötésre, és a legális szintet túllépő részeg duhajkodásra sem." - zárul az egészen zseniális közlemény.

Ilyen lesz a God of War: Ascension kooperatív része

Az új God of Warban helyet kap egy mód, melynek neve Trial of the Gods, lényege pedig, hogy a játékosok vállvetve küzdhetnek egy arénában az egyre erősödő ellenfelek hullámai ellen. Tizenöt különböző rondaság próbál majd az életünkre törni, s minden kör egy bizonyos ideig tart, időt pedig az ellenfelek megölésével szerezhetünk.

Ki akarták dobni Elizabeth karakterét a BioShock: Infinite-ből

Újabb érdekes dolgot árult el Ken Levine az új BioShockról, mégpedig egy olyat, amire valószínűleg senki nem számított. A játék egyik legfontosabb karakterét, Elizabath-et ugyanis folyamatosan ki akarta vágni a csapat a játékból, mert kezdetben nem tudták, hogy mihez kezdjenek vele. Levine-nek kellett ragaszkodnia hozzá, hogy maradjon bent, mint ahogy annak idején ő ragaszkodott ahhoz is, hogy minden BioShock-pályán legyen legalább három Big Daddy - mert a csapat akkor azokat is ki akarta dobni a kukába. Végül kemény munkával rájöttek, hogy lehet megfelelően hasznosítani Elizabeth-et: a lány - legalábbis kezdetben - folyamatosan reagál a főszereplő brutális cselekedeteire, így ez a karakternek súlyt ad, a játékosnak pedig egyfajta "következménnyel" szolgál.

Szomorúak lennénk, ha nem David Hayter lenne Snake hangja?

David Hayter már az ősidők óta szolgáltatja Solid Snake / Naked Snake / Big Boss hangját, így gyakorlatilag összeforrt a karakterekkel. Kemény hangja nélkül Snake valószínűleg nem lenne ugyanaz a karakter. Ezért volt meglepő, amikor Hayter a Twitter-csatornáján azt kérdezte, hogyan reagálna a jónép, ha nem ő játszaná Snake-et a következő Metal Gear Solidban. A színész saját kis felmérésére 303-an reagáltak, akik közül 64% szomorú/mérges lenne, 24% nem venné meg a játékot, míg 12% szerint nem nagy dolog.

Gears of War: Judgment - Baird a kedvenc

A Gears of War: Judgment egy előzmény. Oké. De miért pont Bairdet választották főszereplőnek? Erre válaszol a Jim Brown, a People Can Fly pályatervezője, aki szerint nem csak az volt a fontos, hogy egy újabb Gears-részt készítsenek, hanem hogy kicsit kiterjesszék az univerzumot is. Így megkérdezték a rajongókat, mit is szeretnének látni, milyen időszakban, és persze kit szeretnének főszereplőnek. A visszajelzésekből egyértelművé vált számukra, hogy Baird az egyik legnagyobb közönségkedvenc. Annak ellenére, hogy Brown is elismeri, megosztó figura: "a legtöbb játékos nagyon szereti, néhányan azonban egyszerűen csak úgy gondolják, hogy egy seggfej" - mondta, majd hozzátette, szerinte ez is azt jelenti, hogy érdekes karakter.

Lost Planet 3 - megvan a nyugati megjelenési dátum

A Lost Planet 3 végre megkapta a nyugati dátumot, Európába egészen konkrétan június 28-án érkezik, PC-re PS3-ra és Xbox 360-ra, míg Amerikában három nappal előttünk már játszhatnak majd vele. Ennek örömére kaptunk egy új előzetest is:

Durva Kinect-játékon dolgozik a Rare

Rengeteg szakembert szeretne magáénak tudni a Rare, s az álláshirdetések között bogarászva egy érdekes csoportra bukkant az OXM. Ezek szerint a stúdió programozót keres egy "úttörő csapatba, ami a következő, álleejtős, korábban sosem látott Rare-játékot fogja létrehozni". Az említett programozónak ajánlatos járatosnak lennie egyébként a mozgásérzékelős játékokban, főként a Kinect-technológiában. Ugyanide keresnek további mérnököket, lehetőleg felhős tapasztalattal, és fizikai engine programozókat. Szóval, egy korábban sosem látott, forradalmi kinectes Rare-anyag, feltételezhetően a következő Xboxra. Jól hangzik.

Nem tér vissza a Lara Croft: Guardian of Light

A Crystal Dynamics kreatív igazgatója, Noah Hughes elárulta, a Guardian of Light egy egyszeri alkalom volt, amit nagyon élveztek, de a jövőben valószínűleg nem fog megismétlődni. A játék leginkább arra volt jó, hogy kísérletezzenek olyan játékelemekkel, melyeket a "nagy" játékban nem mernének még kipróbálni - ilyen volt például a kooperatív. Most azonban, a Tomb Raider rebootjával gyakorlatilag újra feltalálták Larát, innentől pedig az a cél, hogy ezt a vonalat vigyék tovább, és szépen lassan egy igazi, kőkemény kalandozó Larát faragjanak a lányból. Ebbe pedig nem fér bele az, hogy "visszamenjenek", és a régi Larára épülő játékokat készítsenek. Mik lesznek a következő Tomb Raider-játékok fontos összetevői? Nos, Hughes erről még nem beszélhetett, így csak annyit mondott, nem feltétlenül a valósághűséget próbálják üldözni, viszont olyan alapot is hitelességet adnak a világnak és a karaktereknek, hogy az egész hihető maradjon, mégis át tudjanak emelni bizonyos elemeket a régebbi részekből, melyeket szerettek a rajongók.

Boldogabbak lesznek az idősek, ha játszhatnak

A North Carolina State University egy kutatásában kimutatta, az öregek is örülnek és boldogabbak lesznek, ha játszhatnak. A kutatásban 140 63 évesnél idősebb embert kérdeztek arról, szoktak-e videojátékokkal játszani. A válaszadók 61% elmondta, hogy alkalmanként igen, míg 35% hetente legalább egyszer játszik. Ezután a résztvevőket különböző teszteknek vetették alá, melyekből kiderültek az érzelmi és közösségi állapotaik, amiből így le tudták vonni a konklúziót, hogy akik játszanak, általánosan boldogabbak voltak, és pozitívabban álltak az élethez.

Több esetben jelentkezett viszont például depresszió azoknál, akik egyáltalán nem játszottak. Dr. Jason Allaire végülis komolyabb konklúziók nélkül elmondta, a kutatás pusztán arra akar utalni, hogy van kapcsolat a játszás és az általános jóérzés, érzelmi pozitívság között.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward