Aprók nagyban - 02.22.

Infók a Deus Ex-filmről, előzetes a Tomb Raiderről, Will Wright a SimCityről, és egy rakás friss apróság a PS4-ről - ezekkel zárjuk a hetet...

Aprók nagyban - 02.22.

Áprilisban mutathatják be az új Xboxot

A CVG-nek nyilatkozó névtelen forrás megjegyezte, a Microsoftot váratlanul érte a Sony gyors bejelentése. Az információk szerint válaszul a redmondiak is készülnek egy külön bemutatóval, melyre áprilisban kerülhet sor.

Játékot készít a Unity Engine fejlesztője

A Unity társalapítója, Nicholas Francis kilépett a cégből, hogy új karriert indítson, mint játékfejlesztő. Ugyan nagyon élvezte a munkát a Unity megalkotásakor, most mégis másra vágyott: "Rájöttem, hogy ezen eszközök használata okoz számomra igazi élményt. Azokon a napokon igazán elégedett vagyok, amikor betölthetek egy zónát, és szórakozhatok a shaderekkel, a játékkóddal, testreszabott szerkesztőkkel, és ilyesmikkel." - nyilatkozta, ám azt nem árulta el, hogy pontosan min is tevékenykedik.

Nem követi el a régi hibákat a Deus Ex mozifilm

A film egyik készítője, C. Robert Cargill elmondta, nem akarnak belefutni a videojátékokból készült korábbi filmek hibáiba, így a Deus Ex elsősorban nem egy videojáték-film lesz, hanem egy cyberpunk mozi. Fogták magukat, és megnézték, hogy a játékból mi az, ami működhet filmen, és mi az, ami nem, s végül azokat az elemeket használták fel, amiket szerintük a Deus Ex rajongói látni szeretnének filmen. Azt viszont egyértelműen megmondta, hogy a film nem a játék újrahasznosítása lesz: "A rajongók olyan dolgokat szeretnének látni, amiket a játékban szerettek, de egy csomó olyan dolgot is, amit nem láthattak, vagy amit a játék nem mutathatott meg nekik." - mondta Cargill, majd megjegyezte, az Eidos Montreal gyakorlatilag tökéletes munkát végzett a játékkal, és megalkotta az igazi, meghatározó cyberpunk-játékot. Ebben a műfajban azonban nincs meghatározó film, így az ő felelősségük lesz, hogy létrehozzanak egyet.

Will Wright és az új SimCity

A legendás játéktervező elárulta, kissé belefáradt a SimCity-sorozatba, ám az új rész bejelentése újra erővel töltötte el. Szerinte a rebootolt SimCity szórakoztatóbb, mint korábban, és jobban elvarázsolja majd a játékosokat.

PlayStation 4 aprók szekció

Mivel a játékhíreket továbbra is a PlayStation 4 dominálja, ezúttal is egy kövér válogatással jelentkezünk a Sony frissen bejelentett konzoljával kapcsolatban.

60 dollár körül lesznek a PS4-es játékok

A Sony Computer Entertainment America ügyvezetőjét, Jack Trettont kérdezte a CNBC a PS4-es játékok várható áráról. Tretton válaszul közölte, mindenféle ár várható, mindenféle üzleti modellben a free to playtől kezdve a 60 dolláros teljes játékokig - úgy gondolja azonban, hogy 60 dollárnál drágább játékokra nem kell számítani. Szerinte az igazi konzolélményt továbbra is az 50 milliós költségvetésű, nagyszabású blockbusterek adják majd, és a PlayStation vásárlói főként ilyen címekre vágynak - ezek pedig igazolni tudják majd a 60 dolláros árat. Tretton nem tart attól, hogy a mobilos és tabletes játékok belevághatnak a PlayStation piacába, azok ugyanis csak "adalékok", az igazi játékosok a legdurvább hardveren akarják tolni a legmélyebb és legtartalmasabb anyagokat.

Miért lesz PS4-exkluzív a The Witness?

Nos, nem azért mert a Sony becsúsztatott egy csekket az ajtó alatt a fejlesztőknek, mondta a Braidért is felelős Jonathan Blow. Eredetileg több platformra akartak koncentrálni, de mivel a csapatuk kicsi, így végül azt gondolták, vagy a PS3-on, vagy az Xbox 360-on jelennek majd meg. Menet közben azonban kiderült, hogy ezek a gépek már nem elég erősek azokhoz a célokhoz, amiket ők meg akarnak valósítani, s ekkor kezdtek el a következő generáción gondolkodni. Mivel a Wii U szintén nem egy erőgép, maradt a Microsoft és a Sony, akik közül az utóbbival sikerült jó viszonyt kialakítani. Blow elmondása szerint a Sony folyamatosan kapcsolatban volt velük, meghívást kaptak fejlesztői konferenciákra, majd egy devkithez is hozzájutottak. S mivel a Microsoft részéről semmilyen kommunikáció nem történt, maradtak a Sonynál. Blow szerint egy másik döntő tényező volt, hogy a programozóiknak szimpatikusabb volt a Sony hardvere, mint az Xbox-Durango kapcsán kiszivárgott technikai specifikációk, Blownak személyesen pedig a PS4 játékorientáltsága tetszik jobban, mint az az irány, amit a Microsoft vélhetően venni fog az új Xboxszal. Végül kötöttek egy szerződést a Sonyval, mely szerint a The Witness egy ideig PS4-exkluzív marad - szerinte ez azonban az egyébként is nyilvánvaló helyzet formalizálása volt csupán.

Carmacknak is tetszik a PS4

John Carmack programozólegenda ugyan több ízben is aggodalmát fejezte ki a következő generációs konzolokkal kapcsolatban, a PS4 leleplezése után mégis pozitívan nyilatkozott Twitteren: "Nem beszélhetek szabadon a PS4-ről, de most, hogy a Sony felfedett pár technikai részletet, már elmondhatom, hogy szerintem okos mérnöki megoldásokat alkalmaztak."

Még a Sony elnöke sem látta a végleges dobozt

Meglepődtünk, hogy a Sony ugyan bejelentette a PS4-et, magát a konzolt mégsem mutatta be. Pedig, ha tudtuk volna, hogy még Hiroshi Kawano, a Sony Computer Entertainment Japan elnöke sem látta a végleges designt, valószínűleg nem lepődtünk volna meg ennyire. Ráadásul még a kontroller végsőnek tűnő kinézetével is annyira későn készültek el, hogy az elnök azt is egy nappal a bejelentés előtt látta csak.

Nem támogatja a DualShock 3-at az új konzol

Annyi plusz lehetőséget biztosít a DualShock 4, hogy az előző verziót már nem fogja támogatni a PS4 - árulta el Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide elnöke. A Move-kontrollert azonban támogatni fogja az új masina, így azokat nem kell a kukába helyeznünk.

Muszáj mennie a Vita Remote Playnek már megjelenéskor

"Azt mondtuk, hogy gyakorlatilag minden PS4-es anyag játszható lesz PS Vitán a Remote Play segítségével. Összetörne a szívem, ha ez nem működne rögtön a megjelenés napján. Mindenképpen azt tervezzük, hogy rögtön az első naptól kezdve minden játék menni fog a Vitán." - nyilatkozta Yoshida, akit láthatóan minden külföldi médium betalál mindenféle kérdéssel. Arra viszont nem tudott válaszolni, hogy a Remote Playhez hasonló extra szolgáltatások, és a Gaikai segítségével megvalósított lehetőségek ingyenesek lesznek-e, vagy egy Xbox Live Gold-szerű előfizetéssel válnak csak elérhetővé. Az úriember szerint ennek kialakításán még most dolgoznak.

Továbbra is sötétben a The Last Guardian

A PS4-bejelentést követő kerekasztal beszélgetésen az újságírók ismét rákérdeztek a The Last Guardianra, és Shuhei Yoshida továbbra is csak azt tudta mondani, hogy mivel korábban már többször megszegték az ígéretüket, inkább nem mondanak semmit, amíg biztosat nem tudnak. Szintén kérdésként merült fel a Rockstar-féle Agent és a Final Fantasy Versus 13 is, Yoshida azonban ezekkel kapcsolatban sem tudott megnyugtató választ adni: "Rossz embert kérdeztek. Ugyan tudok egy-két dolgot, de nem vagyok abban a pozícióban, hogy ezekről beszélhessek."

Nem biztos, hogy mi is kapunk PS4-et idén

A Sony Computer Europe egyik fejesét, Jim Ryant kapták mikrofonvégre azzal kapcsolatban, hogy a szerdán bejelentett 2013-as PlayStation 4-indulás vajon vonatkozik-e Európára is. Az úriember rébuszokban beszélve úgy válaszolt, hogy "azt egyelőre nem mondták, hogy Európa is benne van ebben, de ebből ne vonjunk le semmilyen következtetést". Vagyis nem lettünk okosabbak.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward