Aprók nagyban - 02.01.

Újabb infók a PlayStation 4-ről, élőszereplős God of War-előzetes, a Rapture-ben maradt volna a BioShock, itt a CD Projekt új engine-je...

Aprók nagyban - 02.01.

Újabb előzetes érkezett a 2000 AD-hez

Pontosabban a 2000 AD-hez kapcsolódó Rebellion-játékhoz. Az anyag február 14-én jelenik meg PC-n, és a leírás szerint nagyon bátornak kell lennünk ahhoz, hogy bemerészkedjünk a Totraum sötét birodalmába, a halott űrbe.

Élőszereplős előzetesen a God of War: Ascension

Mielőtt azonban ezt megtekintenénk, érdemes kicsit figyelni a játék rendezőjének, Todd Pappy-nak szavaira. Az úriember szerint Kratost egy teljesen új fényben fogjuk látni az Ascensionben, a történet pedig talán érzelemdúsabb lesz, mint eddig. Morális döntésekre azonban nem kell számítani: ez egy lineáris sztori, ráadásul Kratos eléggé egysíkon gondolkozik, ha morális döntésekről van szó.

Az alant megtekinthető trailer pedig a héten korábban kiadott From Ashes kedvcsináló teljes változata, és a Sony az Imaginary Forces-zel közösen készítette - ez a stúdió készített korábban néhány átvezető videót a sorozathoz. A készítők nyilatkozata szerint ez a legnagyobb produkció, amit a God of War, illetve a PS3-játékok történetében készítettek.

Eredetileg Rapture-ben játszódott volna a BioShock: Infinite

Több fejlesztő nyilatkozott a BioShock Infinite-tel kapcsolatban, így olyan érdekes dolgokra derült fény, mint a helyszínválasztás. A készítők számára egyértelműnek tűnt, amikor elkezdték a fejlesztést, hogy ismét visszatérnek Rapture-be, elvégre a BioShockkal kapcsolatban ez az egyértelmű döntés. Bill Gardner, a designercsapat vezetője elmondta, annyira egyértelmű volt, annyira a játék génjeiben volt ez a helyszín, hogy kezdetben nem is igazán gondolkoztak máson. Később azonban megnézték, mit is fog itt csinálni a játékos: újfajta quest-rendszer van, újfajta történet, egy rakás új dolog, az Irrational pedig úgy érezte, már unják a Rapture-t. Ha pedig ők unják, akkor valószínűleg a játékosok is unni fogják. Így - habár a saját bevallásuk szerint nagyon ijesztő döntés volt - elszakadtak a régi világtól.

Ken Levine szerint ez azért is volt szükséges, hogy kicsit tovább tudjanak lépni: szerinte az emberek azért kedvelték meg a sorozatot, mert az olyan témákkal foglalkozott, amivel más tömegterméknek számító játék nem. Úgy vélte, a játékosok érezték, hogy a BioShock tiszteli az intelligenciájukat. Ezt pedig csak tovább szeretnék növelni az Infinite-tel, amire az új helszín remek lehetőségeket ad.

Bemutatkozik a CD Projekt RED Engine 3

Még a The Witcher 3 bemutatója előtt lerántotta a leplet a CD Projekt az új RED Engine 3-ról, habár egyelőre a megtekinthető anyag kimerül egy képben. A stúdió szerint az új motor nagyon fontos szerepet tölt be a következő játékaiknál, Adam Badowski cégvezér szerint ugyanis kétféle szerepjáték létezik manapság. Az egyik fajta a történetre fókuszál, de limitálja a bejárható játékvilágot, míg a másik fordítva: a sztorit feláldozza a nagy világ oltárán. A RED Engine 3-mal azonban végre lehetőségük van kombinálni a kettőt: hatalmas bejárható világot, és komplex, többrétegű történetmesélést ígérnek.

"Hihető karakterekkel, lenyűgöző történetekkel és egy szabadon bejárható, töltések nélküli világgal egy új, reailisztikus vonalat adhatunk a játékainknak, melyekbe a vásárlók teljesen bele fognak feledkezni." - nyilatkozta Badowski. A 64 bites HDR-t, fizikai és animációs technológiákat, valamint szerkesztőt is tartalmazó motor részleteit még a jövőben fedik majd fel, valószínűleg a február 5-i The Witcher 3 bemutatóval együtt. Badowski hangsúlyozta: ez egy next-gen engine, ami elkezdi majd elmosni a határokat a valósidejű grafika és a renderelt CGI között. Ugyanez a motor dolgozik majd a Cyberpunk 2077 alatt is.

Könnyítésekkel jön a Metal Gear Rising

A demó verziókba nem kerültek be könnyítések, amire az az egyszerű magyarázat, hogy a Platinum Games az utolsó pillanatban adta hozzá azokat a játékhoz. A végleges kódban tehát már szerepel, így akinek túl nagy kihívást nyújtott a demó, az most fellélegezhet. A játék producere elmondta, eleinte a fejlesztők idegengedtek ettől, végül azonban beépítettek egy easy-módot a játékba. Itt nem csak könnyebb lesz legyőzni az ellenfeleket - árulta el Kenji Saitou - hanem főhősünk félig-meddig magától is fogja levédeni a beérkező támadásokat. Eleinte ugyan úgy vélték, hogy egy ilyen segítség beépítése elvenne az alap játékélményből, miután azonban tesztelték kicsit a funkciót, rájöttek, hogy habár tényleg jelentősen könnyebbé válik a játék, az alapvető élmény nem csorbul. A játék február 22-én jelenik meg Európában.

A PlayStation Meetingen jelenthetik be a PS4-et (friss infók)

Egy kedvcsinálót küldött a szét a Sony, mely a február 20-án tartandó PlayStation Meetingre hívja fel a figyelmünket - erről már korábban beszámoltunk. Tavaly ugyanitt jelentették be a PlayStation Vitát, tehát minden reményünk megvan rá, hogy ezúttal a PS4 kerül sorra, azonban hivatalosan ezt természetesen nem árulták el. Szokás szerint előkerült viszont néhány bennfentes. Ezek szerint a Sony hiába hangoztatatta korábban, hogy a Microsoft fog előbb lépni, és ők csak később jelennek meg, belsős források szerint ez nem igaz, a japánok ugyanis minél előbb piacra akarnak dobni egy új gépet, hogy visszanyerjék a befektetők bizalmát.

Ezzel párhuzamosan egy másik belsős forrás felfedte, a PS4-nél nem csak a nyers erő lesz a lényeg, hanem a felhasználó és a gép közötti kapcsolat, valamint a közösségi funkciók. Az információk szerint a kontrolleren találunk majd egy kis touchpadet a jelenlegi Select, Start és PS-gombok helyén, ami technikailag a PS Vita hátán található érintős felülethez hasonló. Ezen kívül, ahogy arról már korábban írtunk, lesz egy Share gomb is, mellyel szerkeszthetünk és megoszthatunk felvételeket a játékmenetből. Az EDGE továbbá tudni véli, hogy az eredetileg tervezett 4GB DDR3 RAM-ot bővíthetik 8GB-ra, a pletykák szerint ugyanis ennyi kerül az Xbox 360 utódjába. A PS4 GPU-jának GDDR5 RAM-ja 176GB-ot tud mozgatni másodpercenként, a GPU maga pedig egy AMD R10xx-származék lesz. Processzorból egy 8 magos AMD-re számíthatunk.

Felmerült továbbá, hogy mind a Microsoft, mind pedig a Sony elhagyná az optikai meghajtókat, de végül mégis visszatették őket. Ugyanez a forrás elmondta, a gép AMD-technológiára épül, így valószínűleg előfordulhatnak "kompatibilitási problémák" a PS3-on és Cell processzoron futó játékokkal kapcsolatban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward