Aprók nagyban 01.23.

Nem törődnek sokat a Dead Space 3 PC-s portjával, újabb pletykák a PlayStation 4 hardveréről, mozgásban az új SWTOR-kiegészítő, lelépett a Relic vezetője...

Aprók nagyban 01.23.

Újabb pletykák a PlayStation 4 hardverről

A Kotaku megszerzett néhány információt, melyek állítólag a PlayStation 4, avagy kódnevén Orbis fejlesztői készlete mellé adott dokumentumból származnak. Ezek szerint a devkitekben 8GB memória található, 2,2 GB videomemória (ez vajon hogy jött ki), 4 darab kétmagos Bulldozer-alapú AMD64 processzor modul, és egy AMD R10xx-re épülő GPU (ez GCN architektúrát feltételez). Ezen kívül akad még egy Blu-ray meghajtó, 160GB HDD, 4 darab USB 3.0 port és 2 Ethernet port is a HDMI és az optikai hangkimenet mellett. A dokumentáció szerint a rendszer támogatja a Dualshock 3 és a Sixaxis kontrollereket is, de az új kontroller egy, a Sixaxishoz hasonló mozgásérzékelős cucc lesz, pontosabb érzékeléssel, a Vitához hasonló, érintős hátlappal és egy Share gombbal, amivel elméletileg különböző játékmeneti aktivitásokat oszthatunk majd meg. A korábban emlegetett biometrikus érzékelőről nincs említés a dokumentumban, azonban arról igen, hogy elvileg egy másik kontroller éppen fejlesztés alatt áll. Ezek mellett elvileg több játékos is be tud majd lépni a konzolra egyszerre.

Tekintsük meg a Star Wars: The Old Republic új kiegészítőjét

Ha minden igaz, akkor most láthatjuk először mozgásban az SWTOR új kiegészítőjét, a Rise of the Hutt Cartelt. A valószínűleg tömegek által várt "gay planet" nincs benne a videóban.

Megegyezik a konzolos változatokkal a Dead Space 3 PC

A Visceral Games elárulta, ne számítsanak túl sok változtatásra a PC-s játékosok a konzolosokhoz képest. A Dead Space 3 gyakorlatileg egy egyenes portolás, és csak néhány grafikai opciót tesznek bele, azonban nagyobb felbontású textúrákat, és egyéb extrákat nem. A grafika más területeken sem fog változni az Xbox 360-as és PlayStation 3-as verziókhoz képest, a stúdió szerint ugyanis már azok is gyönyörűen néznek ki.

Bleszinski nem véletlenül beszélt sokat

Cliff Bleszinski, az Epic egykori sztárfejlesztője szeretett beszélni - ezt valószínűleg mindenki láthatta, aki rendszeresen olvasta a játékhíreket, aki pedig követte őt Twitteren, az első kézből tapasztalhatta meg a mester okosságait. Most azonban egy interjúban az úriember elmondta, mindez nem volt véletlen: "Sosem voltam szégyenlős, hogy beszélgessek az érdeklődőkkel, vagy interjúkat adjak. Remélem valaki követte, amit az elmúlt 20 évben csináltam, és látni fogja, mit csinálok majd legközelebb, és úgy fogja gondolni, hogy ez a srác büszke a munkájára, nem csak egy asztal mögött ül, hanem egyfajta hittérítőként funkcionál a játékok, mint kulturális jelenségek számára."

Bleszinski úgy véli, hogy habár már azzal is megtette volna a magáét, ha csak láncfűrészes-fegyveres játékokat csinál, de ennél sokkal többet jelent, hogy egyfajta követe lett a játékiparnak. Elmondása szerint, amikor nekiállt ennek az egésznek, három célja volt: hogy jó termékeket rakjon le az asztalra, hogy mindeközben látható is legyen, hogy mit csinál, és persze az is, hogy megfizessék, mert szereti a jó autókat.

Mozgásban a Lego City Undercover

Friss előzetest kapott a Wii U egyik sokak által várt címe. A Lego City Undercover olyan, mint egy fiatalabb korosztálynak készült Grand Theft Auto, legalábbis a játékmenetből kivágott jelenetek erre engednek következtetni. Valószínűleg azonban ezt nem fogja megtámadni minden létező erőszak-ellenes szervezet a megjelenésének napján.

Több projektet is lelőttek a Gas Powered Gamesnél

Chris Taylor egy, az Eurogamernek adott interjújában számos meglepő dologról számolt be. Elmondása szerint a stúdió több projekten is dolgozott az utóbbi években, ezek közül pedig több már a befejezéshez közelített, amikor le kellett állítani a fejlesztést - többek között ez vezetett a csapat jelenlegi, csődközeli állapotához. Az egyik ilyen alkalommal például Taylor kapott egy telefont a kiadótól, melyben közölték, hogy lelövik a projektet, mire a Gas Powered Games azt válaszolta, hogy már csak egy hónapra vannak a bétateszt kezdetétől. A kiadót azonban ez sem érdekelte, és azonnal leállíttatta a fejlesztést. Taylor elmondta, valószínűleg néhány kiadói szerződés majd ki fog szivárogni a jövőben - persze nem általa -, és mindenki meg fog döbbenni, ugyanis olyan játékokról van szó, amik "leolvasztották volna a játékosok arcát". A stúdió fejese szerint ilyenek azért történhetnek meg, mert az iparág átalakulása miatt rendszeresen változik a személyzet a kiadóknál, akik nem állnak ki elődeik víziói mellett. Ezen kívül Taylor úgy véli, sok megbízhatatlan fejlesztőcsapat létezik, így nem is hibáztathatja a kiadókat, hogy túlságosan védeni próbálják magukat. Végszóként megjegyezte, a játékiparnak több olyan emberre lenne szüksége, akik kemény kézzel keresztül tudnak vinni dolgokat, és ragaszkodnak a saját döntéseikhez - példának Steve Jobsot hozta fel.

Az Activisonhöz ment a Relic vezetője

A DICE egyköri alkalmazottja, a Relic Entertainment nagyfőnöke, Alex Peters az Activisionhöz ment - legalábbis erre utal a LinkedIn-en frissített önéletrajza. A Relic jövője egyelőre bizonytalan, hiszen a THQ éppen tegnap bocsátotta aukcióra, a pletykák szerint pedig a SEGA feni a fogát a csapatra. Lehet, hogy ez a bizonytalan állapot, illetve az Activisiontől érkezett jobb ajánlat kombinációja késztette váltásra Peterst. Hogy az Activisonnél pontosan milyen munkakörben dolgozik, azt egyelőre nem tudni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward