Alen Wu: Nem ideális az amerikai piac az Oppo számára

A vállalat szeretne tovább terjeszkedni, és még több régiót elérni, de korlátozottak a lehetőségei.

Alen Wu: Nem ideális az amerikai piac az Oppo számára

Az Oppo alelnöke, és egyben a globális értékesítési vezetője, Alen Wu több információt is elárult azzal kapcsolatban, hogy miként áll jelenleg a vállalat felhasználói bázisa, és milyen irányokba próbál majd tovább terjeszkedni. Kitért arra is, hogyan látja a jövőt a hajtogatható készülékek szemszögéből.

Alen Wu azzal indította a beszámolóját, hogy a ColorOS grafikus felhasználói felület nagyon dinamikusan tör előre. Ez mostanra már 320 millió készüléken van jelen, ami egészen elképesztő adat. A ColorOS szép múltra tekint vissza, az Oppo saját fejlesztése, és a kezdetek óta az Android operációs rendszerre épül.

Galéria megnyitása
Alen Wu

Fontos viszont azt tudni, hogy ez nem jelenti azt, hogy ennyi Oppo mobilt használnak az emberek világszerte, ugyanis a ColorOS nem csupán az Oppo készülékein van jelen. Ezt alkalmazza a Realme is. A Realme korábban az Oppo almárkájaként született meg, hasonlóan a Honorhoz vagy a Redmihez, és egyre nagyobb önállósággal üzemel a BBK Electronics zászlaja alatt. Korábban lehetett olyan híreket hallani, hogy a Realme saját felületet hoz majd létre, és szakít a ColorOS-sel, de ez egyelőre nem történt meg.

Alen Wu arról is beszélt, hogy a ColorOS esetében mindenképpen az Android alapot szeretnék használni a jövőben is. Nem terveznek váltani, elmozdulni semmilyen irányba. Utalt ezzel valószínűleg a Huawei-re, akinél nagyon érik már a teljesen egyedi operációs rendszer is az alapvetően Android alapú Emotion UI mellett.

Galéria megnyitása
Az Oppo Reno szériájának egyik tagja a ColorOS felülettel

Az Oppo már Európába betette a lábát, de a legnagyobb forgalmat Kínában és Indiában bonyolítja. Kérdésekre válaszolva elmondta Alen Wu, hogy szeretnének minél több régióban megjelenni, de mindenképpen észszerű keretek között terjeszkednének.

A szakember kitért arra, hogy az Egyesült Államok piaca természetesen nagyon vonzó a számukra, de be kellett látniuk, hogy jelenleg nem lenne értelme Amerikát célba venni. Tudniillik az USA-ban a felhasználók még ma is egészen nagy arányban vásárolnak szolgáltatóktól, és a telekommunikációs cégek kínálatába pedig nagyon nehéz betörni. Alen Wu elmondása alapján 90%-ban szolgáltatói készülékeket vesznek az amerikai vásárlók.

Ugyanakkor a latin-amerikai régiót potenciálisan jónak látja az Oppo, és Wu elárulta, hogy dolgoznak a piacra lépésen. Az Oppo a jelenlegi tervek szerint eljuthat Mexikóba és más környező országokba is 2020 során. Már a következő év első felében új területeken debütálhatnak az Oppo okostelefonjai. És amennyiben a dolgok kedvezően alakulnak, akkor akár az is elképzelhető, hogy fontolóra fogja venni azt is a vállalat, hogy megpróbálkozik az Egyesült Államok meghódításával. (Ez alatt valószínűleg azt kell érteni, hogy felkeresi a szolgáltatókat, hogy felmérje a lehetőségeit.)

Az is kiderült, hogy az Oppo Európában nagyobb hangsúlyt próbál majd fektetni a B2B műveletekre, és Japánban is hasonló lesz a helyzet. Ez talán abban lehet majd érzékelni, hogy egyre több vállalatnál jelenhetnek meg az Oppo készülékei, mint céges mobilok.

Végül arról is beszélt Alen Wu, hogy a hajtogatható eszközöket tekintve miben gondolkodnak. Wu kiemelte, hogy terítéken vannak a hajtogatós eszközök tervei, és mindenképpen szeretnének ilyen megoldást alkotni. Persze ez nem egy meglepő információ azt figyelembe véve, hogy az Oppo korábban már demonstrált is ilyen működő szerkezetet.

Galéria megnyitása

Wu is elmondta, hogy nagyjából két éve fut egy ilyen projektjük, de ez még nem mostanában lesz bevetésre készen. A szakember szerint nem érdemes elsietni a döntést, mert a kutatásaik szerint a mostani formában nincs ezek iránt nagy érdeklődés.

Hasonlóképpen nyilatkozott Brian Shen is korábban a hajtogatható eszközökről. Az Oppo alelnöke és globális marketing felelőse azt mondta, hogy sem a közönség, sem a technológia nincs még azon a szinten, hogy érdemes legyen élesben bevetni. De persze folyamatosan gyűjtik a tapasztalatokat, hogy ne maradjanak le.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap