Shop menü

AHOGY AZ VÁRHATÓ VOLT, SZÖRNYŰ AZ ELŐZŐ KONZOLOKON A CYBERPUNK 2077

Az Xbox One és a PS4 is többnyire játszhatatlan képfrissítést produkál.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Ahogy az várható volt, szörnyű az előző konzolokon a Cyberpunk 2077

Megjelent végre a Cyberpunk 2077, és ahogy az várható volt, a legtöbben az előző generációs konzolokra, vagyis a PS4 és az Xbox One teljesítményére voltak kíváncsiak. Ez két okból sem véletlen: ebből a két konzolból van jelenleg a legtöbb a piacon, így tehát érthető, hogy sokakat ez foglalkoztat leginkább, másrészt pedig tudomásunk szerint a CD Projekt Red többször is azért halasztotta el a megjelenést, hogy az anyag jobban fusson ezeken a masinákon.

Nos, a megjelenést követően ez utóbbiban már nem vagyunk teljesen biztosak, ugyanis szinte minden platformon elég sok bugot vonultat fel a játék, viszont az biztos, hogy PS4-en és Xbox One-on sokszor szinte játszhatatlan.

Habár a mélyebb elemzések még váratnak magukra, az már most kiderült, hogy brutálisak a textúra pop-inek, és a framerate szinte minden mozgalmasabb jelenetben vészesen leesik. Az már ehhez képest csak apróság, hogy az autók és a karakterek bizonyos pontokon beragadnak, és bizonyos objektumok a semmiben lebegnek, mert legalább interaktálni lehet velük, tehát a játék továbbvitelében többnyire nem akadályoznak.

Galéria megnyitása

A Digital Foundry előzetes elemzése szerint a Cyberpunk 2077 egészen alacsony felbontásban, akár 720p-ben is futhat PS4-en, és nem igazán megy feljebb 900p-nél. A grafika és a képminőség jellemzően szörnyű és mosott, és ahogy fentebb említettük, a mozgalmasabb jeleneteknél a textúrák ugrálnak befelé. 

A zsúfoltabb városi területeken átvezetve a framerate stabilban beáll 20fps környékére, és jellemzően a harcok alatt is inkább 25fps környékén teljesít a játék. Bizonyos beltéri, szűkebb területek játszódó harcok esetében megvan a stabil 30fps, de ez inkább a kivétel, mintsem a szabály.

De mi a helyzet az új generációs konzolokon?

Nos, ahogy azt már többször megírtuk, jelenleg még a visszafelé-kompatibilitás segítségével fut a játék PS5-ön és Xbox Series X-en, az igazi nagy next-gen frissítés csak hónapok múlva jön. És ahogy azt eddig tapasztaltuk, a fejlesztőknek sokkal több lehetősége van Xboxon kihasználni a visszafelé-kompatibilitást, mint PS5-ön.

Ennek megfelelően Xbox Series X-en kétféle mód közül lehet választani: performance módban nagyon stabil 60fps-sel fut a játék, dinamikus felbontás mellett, míg quality módban igyekszik tartani a natív 4K-t, cserébe viszont 30fps-re vagyunk korlátozva.

Galéria megnyitása

Ezzel szemben PS5-ön csak egyféle mód létezik, ami az Xbox Series X-féle performance módnak felel meg, vagyis a játék igyekszik tartani a stabil 60fps-t. Mindez egyébként nem baj, hiszen az előző generációs társaikkal ellentétben ezeken a gépeken tűrhetően néz ki a játék, és jól fut, ami jelen esetben talán sokkal fontosabb, mint a grafikai tuning.

Ez utóbbiak nyilvánvalóan érkeznek majd a next-gen frissítéssel, amikor is arra számítunk, hogy bekerül majd a sugárkövetés a játékba, magasabbak lesznek a grafikai opciók, és persze az előző generáció béklyóit levetve még jobban fut majd a Cyberpunk 2077, akár nagyobb felbontásban és magasabb képfrissítés mellett.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére