A WoW miatt csúszott a StarCraft II

A Blizzard vezérigazgatója, Rob Pardo elmondta, hogy a StarCraft II korai elcsúsztatgatásai amiatt voltak, hogy a dolgozók nagy részét át kellett csoportosítani, hogy a World of Warcraft-on dolgozzanak, ami egy teljes évet vett igénybe.

A WoW miatt csúszott a StarCraft II

A Blizzard vezérigazgatója, Rob Pardo elmondta, hogy a StarCraft II korai elcsúsztatgatásai amiatt voltak, hogy a dolgozók nagy részét át kellett csoportosítani, hogy a World of Warcraft-on dolgozzanak, ami egy teljes évet vett igénybe.

A StarCraft II fejlesztése még 2003-ban kezdődött meg, ám a Blizzard csak 2007-ben jutott el odáig, hogy egyáltalán bejelentse a játékot, amely csak az idei év vége felé jön majd ki. Megemlítendő viszont, hogy a WoW miatti halasztások ellenére a Blizz már 2005 végére rendelkezett egy játszható SCII verzióval.

"Rengeteg hasznos tapasztalattal rendelkeztek, a tudásuk és megközelítésük a térkép editorhoz, vagy a kiegyensúlyozással kapcsolatos tapasztalataik, mind nagyon kifizetődőnek bizonyultak, többek között a karakterosztályok erőegyensúlyának megállapításában."

Chris Sigaty, a StarCraft II vezető producere is megerősítette a tényeket: "Amíg a WoW-on dolgoztunk, az szinte teljesen beszippantotta a csapatunkat. Rengeteg művészünket hívták át, hogy dolgozzanak rajta, sőt még engem is."

Tagadhatatlan viszont, hogy még ha le is húzunk egy évet is nagy sok idő telt el a fejlesztés megkezdése óta. "Hűha, már 2003-ban meghoztátok a döntést, ma pedig 2009-et írunk, mégis mi történik? Ezt a kérdést gyakran megkapjuk. Mindössze arról van szó, hogy cégként működünk és ez fontosabb minden egyes külön projektnél.

Amint a Wow elstartolt, a csapatunk máris képes volt előrukkolni egy játszható multiplayer SCII verzióval, amit azóta is használunk tesztelésre és a kiegyensúlyozás próbálgatására."

"Elsőként a multi oldalát csináltuk meg a játéknak" - magyarázta Pardo. "Teljesen új motorral és technológiával dolgoztunk, szóval beletelt néhány évbe mire valami értékelhetőt és játszhatót letettünk az asztalra. Azt mondanám, hogy ez 2005 vége és 2006 eleje közé tehető."

A csúszások ellenére Pardo azt mondta, hogy ez mostanában az első játék a Blizzardnál, amit elejétől a végéig úgy fejlesztettek, hogy egyszer sem kellett visszakanyarodni a tervező asztalhoz. "Ez lesz a közelmúltbeli első játékunk, amit befejezhetünk anélkül, hogy jelentősebb rebootot hajtottunk volna végre."

Ami a single player részt illeti, a fejlesztés körülbelüli közepéig egyáltalán hozzá sem nyúltak. A készítése még nagyobb tervezői kihívás elé állította őket, mint a multi. "Rengeteg féle megközelítéssel próbálkoztunk a single playernél, addig jártuk körbe a témát, míg találtunk valami olyat, amivel igazán elégedettek voltunk."

Bizonyára sokak érdeklődését felpiszkálta már a single, de egyelőre még mindig nem mutatnak belőle semmit. Várjuk tehát a további információkat, addig is aki még nem látta, annak ajánljuk figyelmébe a Battle Reportokat.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward