Tovább folyik az adok-kapok a Sony és a Microsoft között, aminek a központjában továbbra is az Activision felvásárlása, azon belül is a Call of Duty áll. A világ egyik legnépszerűbb játéksorozata kiemelten fontos a Sony számára, így nem csoda, hogy bármit megtesz, hogy az továbbra is elérhető legyen PlayStationön.
A Microsoft ugyan hajlandó tenni bizonyos vállalásokat, mint például, hogy legalább tíz évig garantálja a Call of Duty megjelenését PlayStationre (de elhangzott már az is, hogy egészen addig, ameddig PlayStation létezik), de úgy látszik, a Sonynak ez nem elég.
Az Egyesült Királyság piaci szabályzó szervénél a Sony ugyanis vázolta, hogy a Microsoftnak számos lehetősége van arra, hogy kibújjon a vállalások alól.
A módszerek között a Sony említette, hogy például a Microsoft megemelheti a játék árát PlayStationön, csökkentheti annak minőségét és/vagy teljesítményét az Xboxhoz képest, kihagyhat bizonyos PlayStation-specifikus lehetőségeket, vagy éppen csökkentheti a játékélményt az online térben. Ráadásul a Sonynak az sem tetszene, ha eközben a Call of Duty ingyen elérhető lenne például egy GamePass-szerű szolgáltatásban.
"A Microsoft például kiadhat egy olyan verziót PlayStationre, ahol a bugok és egyéb hibák csak a játék utolsó pályáin jelentkeznek, vagy éppen egy későbbi frissítés útján rakhatják be őket. Még ha ezeket gyorsan észre is vennénk, a megoldás akkor is későn érkezne, addigra pedig a játékosközösség elveszíteni a bizalmát a PlayStationben" - vélekedik a Sony. "A felvásárlás után a Microsoftnak döntéseket kell majd hoznia a PlayStationre készülő verzióval kapcsolatban, és még ha jóhiszeműen is jár el, akkor is ösztönözve lenne arra, hogy az Xbox-verzióra fókuszáljon, például azzal, hogy jobb mérnököket és több erőforrást fordít arra a verzióra" - folytatódik a panaszáradat.
A Sony szerint ilyen körülmények között nehezen várható érdemi vállalás a Microsoft részéről, ráadásul a japánok úgy vélik, hogy a Microsoftnak láthatóan nem áll szándékában tárgyalás útján megoldásra jutni, és eddig is csak akkor volt hajlandó erre, amikor a szabályozási szervek fellépése miatt muszáj volt. Ráadásul sokszor inkább a médián keresztül tárgyaltak, mintsem közvetlenül Sonyval, véli a cég. Zárásként pedig a Sony szerint a Microsoft semmi jelét nem adta eddig, hogy a piaci verseny érdekében megfelelően garanciákat adnak a PlayStation számára, és továbbra is úgy gondolják, hogy a Microsoft stratégiailag a játékpiac leuralására használja majd a Call of Dutyt.