A reklám flash játékok hatása gyerekekre

Friss vizsgálatok tanúsága szerint a netes játékoknak komoly szerepük lehet az egészséges életmódra nevelésben, főleg, ha már idejekorán a megfelelő játékokkal kezdenek játszani a csemeték. A "megfelelő" pedig azért különösen lényeges, mert az ellenkező hatás is éppen ilyen könnyen elérhető a "nem megfelelőkkel".

A reklám flash játékok hatása gyerekekre

Friss vizsgálatok tanúsága szerint a netes játékoknak komoly szerepük lehet az egészséges életmódra nevelésben, főleg, ha már idejekorán a megfelelő játékokkal kezdenek játszani a csemeték. A "megfelelő" pedig azért különösen lényeges, mert az ellenkező hatás is éppen ilyen könnyen elérhető a "nem megfelelőkkel".

Sok élelmiszergyártó készít ugyanis a különböző termékeihez ún. advergame-eket, vagyis promóciós játékokat, ahol természetesen a nevezett termék áll a középpontban. Ez lehet például egy Pacman-szerű dolog, ahol mondjuk a chipsekért jár bónuszpont, de nyilván adott számtalan más lehetőség is. A vizsgálatok szerint pedig ezek el is érik a céljukat, mivel a fiatal korosztályra legalábbis ugyanolyan erőteljes hatással vannak, mint a tévés reklámok.

Egy kísérlet alkalmával például 30, 9 és 10 év közti gyereket bontottak három csoportra: az egyik csoport tagjait olyan játékokhoz osztották be, ahol az egészséges ételekért és italokért járt bónuszpont, a másodikat épp ellenkezőleg, egy egészségteleneket jutalmazóhoz, míg a harmadik volt a kontrollcsoport, akit nem tettek ki ilyen befolyásnak. A gyerekek átlagosan 9 perc 32 másodpercig játszottak a nekik jutott játékkal - utána pedig kedvük szerint választhattak maguknak bármilyen ételt, italt, vagy nasit.

Nem meglepő módon az eredmény az lett, hogy a játék után a kontrollcsoporthoz képest lényegesen több gyerek választott magának olyan élelmiszert, amit az adott játék jutalmazott, legyen az bár egészséges vagy egészségtelen - a hatás tehát már ilyen rövid, nem egészen tíz perces játékidő után is kimutatható.

A vizsgálatot végző kutatók szerint ez a tény egy kétélű fegyver, mivel egyrészt igazolja az egészségtelen élelmiszereket propagáló reklámokkal kapcsolatos aggodalmakat, viszont másrészt megfelelő felhasználással a pozitív hatása is könnyen kiaknázható, ezért erőteljesen szorgalmazzák is az ilyen jellegű játékok minél aktívabb fejlesztését és elterjesztését. És bár a vizsgálatot konkrétan alacsony jövedelmű afrikai-amerikai családok gyermekeire hegyezték ki, az eredmény és a tanulság természetesen független a bőrszíntől és az anyagi helyzettől.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward