Friss vizsgálatok tanúsága szerint a netes játékoknak komoly szerepük lehet az egészséges életmódra nevelésben, főleg, ha már idejekorán a megfelelő játékokkal kezdenek játszani a csemeték. A "megfelelő" pedig azért különösen lényeges, mert az ellenkező hatás is éppen ilyen könnyen elérhető a "nem megfelelőkkel".
Sok élelmiszergyártó készít ugyanis a különböző termékeihez ún. advergame-eket, vagyis promóciós játékokat, ahol természetesen a nevezett termék áll a középpontban. Ez lehet például egy Pacman-szerű dolog, ahol mondjuk a chipsekért jár bónuszpont, de nyilván adott számtalan más lehetőség is. A vizsgálatok szerint pedig ezek el is érik a céljukat, mivel a fiatal korosztályra legalábbis ugyanolyan erőteljes hatással vannak, mint a tévés reklámok.Egy kísérlet alkalmával például 30, 9 és 10 év közti gyereket bontottak három csoportra: az egyik csoport tagjait olyan játékokhoz osztották be, ahol az egészséges ételekért és italokért járt bónuszpont, a másodikat épp ellenkezőleg, egy egészségteleneket jutalmazóhoz, míg a harmadik volt a kontrollcsoport, akit nem tettek ki ilyen befolyásnak. A gyerekek átlagosan 9 perc 32 másodpercig játszottak a nekik jutott játékkal - utána pedig kedvük szerint választhattak maguknak bármilyen ételt, italt, vagy nasit.
Nem meglepő módon az eredmény az lett, hogy a játék után a kontrollcsoporthoz képest lényegesen több gyerek választott magának olyan élelmiszert, amit az adott játék jutalmazott, legyen az bár egészséges vagy egészségtelen - a hatás tehát már ilyen rövid, nem egészen tíz perces játékidő után is kimutatható.
A vizsgálatot végző kutatók szerint ez a tény egy kétélű fegyver, mivel egyrészt igazolja az egészségtelen élelmiszereket propagáló reklámokkal kapcsolatos aggodalmakat, viszont másrészt megfelelő felhasználással a pozitív hatása is könnyen kiaknázható, ezért erőteljesen szorgalmazzák is az ilyen jellegű játékok minél aktívabb fejlesztését és elterjesztését. És bár a vizsgálatot konkrétan alacsony jövedelmű afrikai-amerikai családok gyermekeire hegyezték ki, az eredmény és a tanulság természetesen független a bőrszíntől és az anyagi helyzettől.