A PC-s játékpiac nem veszik el, csak átalakul

MMO havidíjak és digitális disztribúció, úgy néz ki ez lesz a PC jövője.

A PC-s játékpiac nem veszik el, csak átalakul

Már egy ideje hallgatjuk, hogy a digitális disztribúció a helyes út, de a PC Gaming Alliance 2009-es felmérése alapján már el is indultunk rajta. Először is jó hír 2009-cel kapcsolatban, hogy nem kell temetni a PC-s játékpiacot, mert nemhogy csökkent volna 2008-hoz képest, de még nőtt is. Persze 2008 elég gyenge év volt, úgyhogy ez annyira nem kiemelkedő dolog, ám attól még fontos. A növekedés azonban nem annak köszönhető, hogy mindenki megtért és halomra veszi a boltban a játékokat, ugyanis a teljes forgalomnak (13,1 milliárd dollár) csak 20%-át teszik ki a boltban vásárolt példányok. A forgalom maradéka MMO havidíjakból és digitális terjesztésekből áll (Steam, Direct2Drive, DLC-k, stb.).

Ez nem is lenne baj, hiszen a digitális disztribúció mindenkinek jó kéne legyen, elvégre egy kiadási folyamatban lecsökken a résztvevők száma és fizikailag se kell legyártani semmit, így olcsóbban adható a játék, vagy több pénz maradhat a fejlesztők zsebében, hogy legközelebb halál motiváltan még jobb művet készítsenek. Persze ez lenne az ideális állapot, de még nagyon messze vagyunk tőle (az 1 dollár = 1 euró problémát pl. gondolom nem kell ecsetelni).

A Games Industry jelentése szerint pedig a legnagyobb bevételeket az MMO-k generálják, ahogy az a fenti diagramon látszik, csak az USA-ban 3.8 milliárdos forgalom köszönhető nekik. Még több és részletesebb képért katt ide.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward