Az Android TV és a Google TV fejlesztésének átstrukturálásán dolgozik a keresőóriás, ezzel egy külön hírben foglalkoztunk nem régen. Ezúttal pedig arról számolhatunk be, hogy a Google TV felhasználók egy szokatlan felkérésre lehetne figyelmesek most és az elkövetkezendő időszakban. A cég igyekszik kikérni az emberek véleményét.
Exponenciálisan növekedik a Google televíziós platformját használók tábora, ami persze elsősorban annak köszönhető, hogy sok gyártó kezdi ezt alkalmazni. 2021-ben még csak 80 milliós tábora volt a rendszernek, 2022-re ez elérte a 110 milliót, 2023-ban pedig már a 150 milliót is meghaladta. Idén szeptemberben a cég már arról számolt be, hogy 230 milliós közönséget ér el globálisan az Android TV-vel és a Google TV-vel. Kicsit több mint 3 év alatt majdnem a háromszorosára növekedett a nézők száma.
A fokozódó figyelem ellenére a vállalat a frissítésekkel egy lassabb tempóra állhat át a továbbiakban. Ezzel a cég a fejlesztők számára kíván kedvezni, akik a gyorsan frissülő operációs rendszert képtelenek voltak lekövetni az utóbbi időben. De a jelek szerint a felhasználókról sem feledkezett meg a Google, ugyanis széles körben kezdett felhasználói visszajelzéseket gyűjteni. Illetve egy olyan tábort toboroz, akik szívesen hozzájárulnának folyamatosan az élmény fokozásához.
„Létrehoztunk egy exkluzív online közösséget, ahol segíthetsz a Google TV élményének javításában.” – fogadja az üzenet a felhasználókat a különböző berendezéseket.
Ez után egy hivatkozásra lehet azonnal átlépni, ahol az érintettek kitölthetnek egy rövid, néhány perces felmérést, amivel csatlakozhatnak a „Google TV Advisors” csoporthoz. Ezen belül lehet majd az érdeklődőknek kifejteni az észrevételeiket, tapasztalataikat, igényeiket.
A cég a jelek szerint tényleg nagyon akarja, hogy ebbe a közösségbe sokan belépjenek, mert még némi ösztönző ajándékot is bedobott. Havi rendszerességgel sorsol majd a Google több 50 dolláros ajándékkártyát a résztvevők között. Persze azoknak, akik tényleg az újításokkal akarnak foglalkozni, az is elég nyomós érv lehet a csatlakozás mellett, hogy az újítások egy részét elsőként kaphatják meg, érdekes új funkciókkal találkozhatnak tesztelési jelleggel is.
A Google elmondása alapján havi szinten 1-2 alkalommal küld majd különböző kérdőíveket a felhasználók számára. Semmi esetre sem szeretne senkit nyomasztani a cég a rendszeres használati beszámolókkal, a célja az, hogy az élményt tudja javítani a teljes televíziós platform, de főleg a Google TV szintjén. Ezt a vállalat sűrűbben frissíti, mint ahogy az Android TV-vel halad előre a fejlesztéseket tekintve.
Az elmúlt években a Google televíziós platformjai esetén nem feltétlenül lehetett azt érezni, hogy a keresőóriás valóban nagy erőbedobással dolgozik a fejlesztésen. Inkább csak az volt a célja, hogy minél több partnert tudjon behálózni, és nem a fejlesztésekkel igyekezett megnyerni a gyártókat. Bízunk abban, hogy az új közösségi visszajelzések begyűjtésre irányuló kezdeményezés sikeres lesz. Valóban érződni fog a Google TV-n, és olyan változásokon megy majd keresztül, amik a felhasználói élmény emelkedését szolgálják.