Az televíziók egyre több tudást halmoznak fel, ahogy minden eszköz, ami az embereket napjainkban körülveszi. Ezt pedig részben az Android TV platformmal érik el a gyártók. A televíziók területén közel sincs olyan Google dominancia, mint a mobiloknál, de azok a cégek, akiknek nincs arra fejlesztői kapacitása, ideje és pénze, hogy saját rendszert rakjon össze, előszeretettel nyúl az Android TV-hez.
Nagyon nehéz azt megmondani, hogy mekkora piaci részesedése lehet az Android TV-nek a televíziós bizniszben, nem nagyon vannak erre megbízható felmérések. Egy nyári kutatás szerint 6 százalék körül lehet, de ez a terület rendkívül fragmentált. A nagyobb gyártóknak, vállalatoknak van egyedi rendszere, viszont az Android TV dinamikus növekedésben van annak köszönhetően, hogy egyre több kisebb partnert szolgál ki. Sok millió felhasználót érint a platform fejlődése.
Az Android Authority információ szerint a Google átütemezi az eddigi menetrendet az Android TV esetében. Ez pedig nem abba az irányba viszi el a rendszert, hogy sűrűbben frissüljön, éppen ennek az ellenkezőjét láthatjuk majd.
Általában a szoftverek, operációs rendszerek fejlesztését felpörgetni szokták a gyártók, néha akár teljesen indokolatlanul is. A Google most viszont lassítani tervezi az Android TV fejlődését. Nagyon úgy fest, hogy a cég átállhat egy olyan frissítési ciklusra a televíziókra szánt platform esetében, ami két évente hogy jelentősebb megújulást. Mostanában lenne időszerű az Android TV 15 bevezetése, de nagyon úgy fest, hogy nem érdemes erre számítani, ezt a lépcsőfokot átugorhatja a Google.
A Google állítólag azért dönthet a stratégiaváltás mellett, mert a televíziógyártók nem igazán tudják azt a frissítési tempót tartani, amit a keresőóriás diktálna. Ez még a mobiloknál is problémát okoz, az Android TV területén pedig még rosszabb a helyzet ebből a szempontból. Több hónapig kell várni, míg egyáltalán az első frissítések megjelennek a felhasználóknál.
A televízióknál az innováció sem megy olyan szinten, mint az okostelefonoknál, így sok esetben minimális fejlődés miatt kellett a gyártóknak az Android TV operációs rendszer frissítésével foglalkoznia. A ritkább, de nagyobb hatású frissítések a vállalatokat is jobban ösztönözhetik arra, hogy biztosítsák ezeket a felhasználók számára. Maguk az alkalmazások pedig úgyis frissülni fognak, és ez a legfontosabb a televíziókon. Az alkalmazások révén a szolgáltatások már biztosítják a legfontosabb fejlesztéseket a nézőknek, előfizetőknek.
A Google platformját így talán még több partner fogja választani, mert nem éreznek majd olyan nagy nyomást a keresőóriás részéről a frissítések miatt. Nem rak akkora terhet az cégek vállára az Android TV választása, mint eddig. Kisebb frissítések persze így is lesznek, de ezeknek egy részét a Google már központilag képes megoldani, ahogy az Androidot, úgy az Android TV-t is úgy építette fel, hogy a fontosabb részegységek egy része már egyszerűen karbantartható távolról, a gyártók beavatkozása nélkül.
Érdekesség ennek kapcsán, hogy a Google a mobilokra szánt Android fejlesztését is éppen most alakítja át, ami részben alátámaszthatja az Android Authority-hez eljutott pletykát. Az Android jövőre két ütemben fog előre lépni, egy nagyobb frissítése lesz a második negyedévben, és egy kisebb a negyedik negyedévben.