A Final Fantasy producere a stílusokról

Az Európai játékoknak nem kéne az amerikai stílust majmolniuk.

A Final Fantasy producere a stílusokról

A Final Fantasy producere, Yoshinori Kitase a NowGamernek adott interjújában a következőket mondta: "Mostanában sok olyan kérdést kapok, amelyben a J-RPG kifejezést pozitív, vagy negatív fényben tüntetik fel. Akár jó, akár a rossz értelemben használják, úgy érzem, hogy maga a tény, hogy ezeket a játékokat kifejezetten "japánnak" tekintik, csak jó lehet. Gyakran hallom a "nyugati stílus" kifejezést összehasonlításban ellenpontként a "japán stílussal" szemben. Érdekesenek találom ezt az összehasonlítást, és nagyon szeretném feltenni a kérdést, hogy létezik-e kifejezetten brit, vagy európai stílus?"

"A filmek világában ott van például Hollywood, de amellett létezik brit és francia filmipar, melyeknek egyértelműen más a személyisége, egyedi jellemzőkkel bírnak. Ha a zenét nézzük, láthatjuk, hogy a brit és az amerikai rock is teljesen más."

"Ugyanez igaz a sportokra is, mondjuk pl. az autósportban az Indie rallik hangulata nagyban különbözik az F1 versenyekétől. Tehát lényegében a kultúra többi területén, legyen az művészet, sport stb. az amerikai és az európai munkák különböznek. Ezt még a japánok is megértik és felismerik."

A játékokkal kapcsolatban azonban Kitase úgy érzi, hogy a különböző területeken készült játékok nem különböznek eléggé egymástól. Az európai stúdiók túlzottan az amerikai stílust és érzéket "majmolják".

"Véleményem szerint ahhoz, hogy a játékipar művészeti és kulturális formaként is ki tudjon szélesedni és virágozni, mindenképp szükséges, hogy értéknek tekintsük a változatosságot és az eltéréseket a különböző területek között. Ebben a szellemben szeretném folytatni, amit eddig: előhozni az egyedi japán ízt a japán stílusú játékainkban."

"Nagyon szeretném hallani maguktól az európaiaktól, hogy mi volt az a játék, amely szerintük valóban jól reprezentálja az európai játékokat, és melynek gyökerei összefonódtak kultúrájukkal. Kíváncsi lennék, mit mondanak. Kérlek titeket, valóban tudni szeretném! A játék, amelyről leginkább azt éreztem, hogy ez a "legeurópaibb", az Alone in the Dark volt, amelyet az Infogrames adott ki 20 évvel ezelőtt."

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward