Shop menü

A FACEBOOK VÁSÁROLT EGY FELHŐ GAMING STARTUPOT

Tovább erősíti a játékipari érdekeltségeit a vállalat.
Török Roland
Török Roland
A Facebook vásárolt egy felhő gaming startupot

Az elmúlt pár hónapban - leginkább a Stadia-nak köszönhetően - ismét megerősödtek azok a hangok, amik a Cloud Gaming fényes jövőjét vizionálják. Hiszen mennyivel jobb lesz a felhasználóknak, ha nem kell a hardverért fizetniük, hanem elegendő lesz számukra havidíjért elérni a játékokat és bárhol játszani velük?

A Stadia egyelőre bizonyítja, hogy bár a játékkal töltött idő része maga tényleg jó, használható, nincs késés, viszont a mögötte lévő keretrendszer és üzleti modell finoman szólva is katasztrófa. Ez viszont nem veszi kedvét a többi tech vállalatnak, hogy pénzt tegyenek ebbe a szegmensbe is, éppen ezért folytatja a bevásárlásait a Facebook is. Ezúttal a madridi székhelyű PlayGiga felhő játékkal foglalkozó startupot nézték ki maguknak, írta meg a Cinco Dias spanyol lap.

A felvásárlás a hírek szerint 70 millió euróba került a a tech óriásnak és már csatlakoznak is a Facebook Gaming csapatához. A PlayGiga hivatalos oldalán megerősítették, hogy folytatni fogják a felhő gaming fejlesztését új küldetéseket szem előtt tartva és természetesen megköszönik a partnereiknek az éveken át tartó támogatást. Az, hogy a Facebook pontosan hol fogja bevetni a technológiát, egyelőre kérdéses.

Sosem volt idegen a vállalattól, hogy a játékokkal megfogják az embereket. A szociális funkciók között már régóta megbújik annak a lehetősége, hogy játékokkal üsse el a felhasználó az idejét, például a Zynga féle böngészős címek hatalmas népszerűségnek örvendtek egy időben a platformon. Később a csevegő alkalmazásukban, vagyis a Messengerben rejtették el az azonnali játék lehetőségét.

Egy ideje azonban már a komoly gamereket is igyekeznek célbavenni és éppen ezért indítottak a Twitch, a YouTube és a Mixer riválisaként saját streamelő platformot, a Facebook Gaminget, ahol ráadásul egyre több nagynevű streamert igazoltatnak magukhoz. A Facebook Gaming brand építését annyira komolyan veszi a vállalat, hogy nemrég a mobilos alkalmazásukban központi helyet kapott a Gaming fül. Nem elképzelhetetlen tehát, hogy a mobilokat szeretnék komoly, felhőben futó játékokkal megtolni a saját appjukon keresztül.

A legtöbb játékra szánt pénzt vélhetően eddig a virtuális valóságba fektette a vállalat és rengeteg fejlesztőt támogat nem kevés pénzzel, hogy Oculus exkluzív tartalmakat hozzon a platformjára. A PlayGiga a honlapján bátran reklámozza az 5G és a VR kapcsolatát, ám én személy szerint kevés esélyt látok rá, hogy a Facebook azért vásárolta volna meg őket, mert a VR platformjukon szeretnék látni a streamelt játékokat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére