A Blizzard szerint a DRM egy vesztésre ítélt csata

Míg a Namco Bandai ha egy kis szájhúzással is, de támogatja az Ubisoft féle megoldást.

A Blizzard szerint a DRM egy vesztésre ítélt csata

Előző héten két különböző megközelítésről is hallhattunk DRM témában. Kezdjük a rossz hírrel: Olivier Comte, a Namco Bandai Partners vezetője azt nyilatkozta a CVG-nek, hogy jelenleg támogatják az Ubisoft féle „mindig online” DRM-et. Nem hiszik, hogy ez a legjobb megoldás a problémára, de egyelőre nem tudnak jobbat, úgyhogy alkalmazni fogják. Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy az a másolásvédelem ami PC-n már okozott bosszús pillanatokat az Assassin’s Creed 2 és a Settlers 7 tulajoknak, most felbukkan a Test Drive Unlimited 2-ben és a Witcher 2-ben is, legalábbis Európában (a Namco Bandai Partners az Atari PAL régióban lévő kirendeltségeit fogta össze tavaly). Érdekes, hogy végül e mellett maradtak, mert Comte nyilatkozata alapján már ők se nagyon hisznek a DRM-ek hasznosságában:

„Meggyőződésem, hogy akármilyen rendszert is állítunk csatasorba, azt két órával megjelenés előtt már fel is törték Oroszországban. A kalózkodás elleni harc azért is nagyon nehéz, mert komplikált egy 12 évesnek elmagyarázni, hogy az, hogy csak úgy két kattintással másolgatja magának a játékokat, az kalózkodás – hiszen ő már ebbe született bele.

Frank Pearce a Blizzardtól eléggé más véleményen van a DRM-ekkel kapcsolatban. Egy VideoGameres interjúban arról beszél, hogy az Ubisoft féle DRM távol áll tőlük, és semmi köze nincs ahhoz, amit a StarCraft II-be akarnak rakni. Ahelyett, hogy köteleznék az embereket, hogy állandóan online legyenek, inkább olyan plusz szolgáltatásokat igyekeznek kínálni, ami miatt a játékos még single player kampány alatt is szeretne online lenni (pl. hogy üzenhessen a barátainak ha akar vagy kapjon achievementeket). Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Ubisoft játékai is nyújtanak extrákat (például a mentéseket online tárolják), de közel sem ennyit, és ami a legrosszabb, nincs meg a lehetősége, hogy offline toljuk az egyjátékos kampányt.

Pearce szerint a DRM egy eleve vesztésre ítélt csata, hiszen ők nem tudnak olyan nagy csapatot ráállítani a témára, mint ahányan a világban egyből ráugranának a kódra, hogy apró darabjaira tépjék. Többek között ezért is vallják azt, hogy a fejlesztőiknek inkább a plusz tartalmon kell munkálkodniuk, nem a kalóz-ellenes megoldásokon. Ezzel teljesen egyetértünk, de érdemes azt is tudni, hogy 2003 óta a Blizzardnak nem volt offline játszható játéka (és az is egy kiegészítő volt csak), így nem volt annyira kitéve a kalózkodásnak. Szerencsére nem valószínű, hogy csalódniuk kell majd, hiszen a legendás Starcraft-ot máig nagyon sokan játszák, a második rész megjelenési dátuma pedig már most pirosbetűs ünnep Koreában (a munkáltatók biztos retteghetnek arrafelé).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward