Shop menü

8 ÉVES A STAR CITIZEN, ÉS 6 ÉVE KELLETT VOLNA MEGJELENNIE A SQUADRON 42-NEK

Chris Roberts ismét kénytelen volt magyarázkodni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
8 éves a Star Citizen, és 6 éve kellett volna megjelennie a Squadron 42-nek

A Star Citizen nyolcadik évfordulója alkalmából Chris Robert több kérdezz-feleleket is vállalt, ezen kívül blogposztot írt és még videót is közölt a játék helyzetéről. Az évforduló ünneplése helyett azonban leginkább kínos kérdéseket kellett megválaszolnia a rajongóknak, akik már nagyon várják, hogy legalább az egyjátékos kampány, a Squadron 42 megjelenjen.

A Squadron 42 az ígéretek szerint egy látványos, történetalapú anyag lesz, ami némileg hasonlít majd Roberts korábbi munkáihoz, így például a Wing Commander-játékokhoz. Ehhez olyan sztárokat szerződtettek, mint Mark Hamill, Gilian Anderson vagy éppen Gary Oldman.

A Squadron 42-nek eredetileg 2014-ben kellett volna megjelennie, legalábbis a Kickstarter-kampányban annak idején ezt ígérték. Ezt követően folyamatosak voltak a csúszások, de az idei év első felére már szinte biztosra ígérték a fejlesztők, aztán ez tolódott 2020 végére. Most azonban már az ég adta egy világon semmit nem tudni arról, mikor is jelenhet meg, a stúdió pedig nem igazán beszél erről.

Ez azért is kínos, mert eredetileg a fejlesztők azt ígérték, hogy hasonlóan kezelik majd a felhasználókat, akik a pénzüket adták azért, hogy elkészülhessen a játék, mint egy kiadót kezeltek volna. Így például rendszeres tájékoztatást ígértek a fejlesztés állapotáról, ez azonban a Squadron 42 esetében elmaradt.

Azt Roberts is elismerte, hogy nem kommunikálják megfelelően a Squadron 42 fejlesztését, de biztosított mindenkit, hogy a fejlesztés halad: "Erről a projektről nagyon nehéz beszélni, mert nem szeretnénk semmit lelőni az élményből és a történetből, így nehézkesen tudunk kommunikálni a fejlesztés bizonyos dolgairól" - mondta a nagyfőnök. Hozzátette, hogy szerinte egyébként is jóval többet kommunikálnak a közösséggel, mint bármelyik másik stúdió, és hogy ilyen nagy projektek esetében, mint a Star Citizen és a Squadron 42, egyszerűen nem lehet megfelelni mindenki igényeinek.

Roberts ugyanakkor úgy véli, hogy a közönség igazából már nem arra kíváncsi, hogy jelenleg éppen a Squadron 42 melyik részein dolgozik a fejlesztőcsapat, hanem arra, hogy mikor jelenik meg.

"Erre a legjobb válasz, hogy a Squadron 42 akkor fog elkészülni, amikor kész lesz. Nem fogjuk magunkat semmilyen dátumhoz tartani, amíg a technológia és a tartalom nincs kész, nincs alaposan kipolírozva, és amíg nem kiemelkedő benne minden. Nem vagyok hajlandó kompromisszumokat kötni egy olyan játék esetében, amiben teljes szívemmel és lelkemmel hiszek, holott természetesen én is azt szeretném, hogy minél hamarabb megjelenhessen a Squadron 42" - folytatta a magyarázatot.

Megígérte, hogy az új útitervben jobban látszik majd, hogy halad a Squadron 42 fejlesztése, és a benne szereplő adatok sokkal pontosabbak lesznek, ahogy közelednek a fejlesztés végéhez, azonban továbbra sem egy kristálygömbről beszélünk majd, hiszen a játékkészítésben mindig akadnak váratlan tényezők. Roberts a Red Dead Redemption 2-t, a The Last of Us 2-t és a Cyberpunk 2077-et hozta példának, amiket szintén el kellett csúsztatni.

Azt már csak mi tennénk hozzá, hogy ezek közül egyik sem készült nyolc évet, de még csak hatot sem.

Elmondása szerint a béta még mindig odébb van, és a megjelenésre persze meg csak ezután lehet számítani. Eközben persze folyamatosan dolgoznak a Star Citizen technológiai hátterén, ami szintén befolyással van a Squadron 42 fejlesztésére. Olyan fontos dolgok vannak még hátra, mint a server meshing, aminek a segítségével több ezer játékos lehet majd egy játékvilágban, és aminek köszönhetően a Star Citizen egy igazi MMO-vá válik Roberts szerint.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére