Az AMD FSR technológiájának második generációs kiadása, a Fidelity FX Super Resolution 2.0 hónapokkal ezelőtt, idén márciusban mutatkozott be hivatalosan. A technológia sajátosságairól ebben az összefoglalónkban írtunk, májusban pedig arra is fény derült, mely játékokban lesz elérhető az újítás. Az elmúlt hónapok folyamán sem az AMD szakemberei, sem pedig a játékfejlesztők nem tétlenkedtek, már ami az FSR 2.0 támogatás implementálásának felpörgetését illeti, ennek megfelelően hamarosan több mint 100 játékban élvezhetjük a felskálázó technológia áldásos teljesítménynövelő hatásait.
Az FSR 2.0 technológiával kapcsolatban az elmúlt hét folyamán még arról volt szó, hogy hamarosan elérhető lesz 97 játékhoz, azóta viszont négy újabb címmel bővült a lista, azaz 101 játék alatt fogható munkára az AMD FSR 2.0 technológiája. Amennyiben a kombinált számot nézzük, ami az FSR 2.0 mellett az FSR 1.0 támogatással ellátott címeket is magában foglalja, akkor már azt láthatjuk, hogy a támogatott játékok száma 226, és ha ehhez a számhoz a frissen bejelentett négy címet is hozzáadjuk, akkor már 230 játékról van szó. Ebben a mennyiségben egyébként nincsenek benne a harmadik fél által megvalósított implementációk sem, azaz az FSR elég nagy népszerűségnek örvend. Egyebek mellett a Cyberpunk 2077 és a The Witcher: Wild Hunt is nemrégiben kapta meg a technológia támogatását, és a nem is oly távoli jövőben a Dead Island 2 alatt is elérhető lesz.
Ezzel egy időben az Nvidia is gőzerővel dolgozik azon, hogy a vállalat DLSS technológiája minél szélesebb körben elérhető legyen. Jelenleg több mint 250 cím támogatja a DLSS technológia valamelyik kiadását, ez a szám pedig folyamatosan bővül, hála az újabbnál újabb DLSS 2.0-s és a DLSS 3.0-s implementációk megjelenésének. A legfrissebb DLSS, a 3.0-s verzió egyébként nem érhető el minden Nvidia videokártyához, azt ugyanis csak a GeForce RTX 40-es sorozat tagjai használhatják. Az AMD esetében várhatóan nem lesz ilyen megkötés az FSR 3.0-s kiadásának megjelenésével, vagyis azt nemcsak a vállalat legfrissebb videokártya-generációja alkalmazhatja, hanem a régebbi modellek is.
FSR fronton érdekesség, hogy a népszerű 3DMark tesztprogram nemsokára megkapja az FSR 2.2 technológia támogatását, így a gamerek és a média képviselői egyaránt tesztelhetik majd a különböző FSR beállítások teljesítményre és képminőségre gyakorolt hatásait. Ilyesmire az Nvidia és az Intel térfelén is van mód, ugyanis mind a DLSS-hez, mind pedig az XeSS-hez rendelkezésre áll már Feature Test.