Shop menü

100 ÓRÁS MUNKAHÉT A ROCKSTARNÁL?

Úgy látszik, Dan Houser elszólta magát, és ezért sokan felháborodtak.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
100 órás munkahét a Rockstarnál?

A minap jelent meg egy cikk Vulture magazinban, melyben a szerencsés újságírót körbevezette a Rockstar-nagyfőnök Dan Houser a stúdióban. A lapnak nagyon tetszett amit látott, és magáról a játékról is áradozik, azonban egy dolgot nagyon felkapott az internet, Houser ugyanis a következőt mondta: "100 órákat is dolgoztunk egy héten több alkalommal is 2018-ban. A végleges játékban 300 ezer animáció és 500 ezer sornyi dialógus található..."

A játékiparban továbbra is nagy problémát jelent a "crunch", vagyis amikor a fejlesztők hosszú ideig túlóráznak, jellemzően a projekt befejezése előtti hetekben, hónapokban. Magát a Rockstart is érték korábban olyan vádak, melyek szerint túldolgoztatják és alulfizetik az alkalmazottaiakat.

Nem csoda hát, hogy rengetegen számon kérték Housert a megjegyzésével kapcsolatban, aki reagált is minderre a Kotakunak elküldött nyilatkozatában.

Ebben Houser azt írja, hogy az interjú szövege alapján némi zavar alakult ki a fejekben, és egyáltalán nem a teljes csapatról beszélt, hanem csak a saját közvetlen környezetéről, nevezetesen a Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow és Houser által alakított négyfős írói csapatról. Houser elmondta, hogy ez a csapat már 12 éve dolgozik együtt, és mindig ez volt a munkamódszerük: a játék befejezése előtt alaposan ellenőriznek mindent, és így tettek most is, de mindössze három hétről volt szó, nem évekről.

Houser ezen kívül azt mondja, hogy hasonló munkaórákat nem várnak el senkitől a stúdión belül. "Persze, van néhány szenior munkatársunk, aki nagyon keményen dolgozik, de ez a saját döntésük, és azért csinálják, mert igazi szenvedéllyel szeretnek a játékon dolgozni, ez pedig látszik is a végeredményen."

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére