Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Ride to Hell: Retribution - pokolba vele

  • Dátum | 2013.07.24 09:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Sokan úgy gondolják, hogy a Ride to Hell: Retribution az év legrosszabb játéka. Nos, ők nyilvánvalóan nem próbálták még a Fast & Furious kiváló adaptációját – gondoltam magamban, mielőtt belevetődtem az anyagba. Aztán be kellett látnom, hogy a játék tényleg legalább olyan rossz, mint a nagy vetélytársa a képzeletbeli játékos Aranymálna-díjra, és mindketten sokkal rosszabbak, mint a korábban az év legrosszabb címének túl hamar kikiáltott The Walking Dead: Survival Instinct. Lássuk, milyen út vezetett el odáig, hogy a Ride to Hell: Retribution ebben a formában megjelenhetett, és melyek voltak azok a pontok, amikor már előre sejthettük volna, hogy itt bizony csak baj lesz.

Nos, a játék fejlesztését még 2008-ban jelentette be az egykori Rockstar Vienna csapatából alakult Games That Matter. Az elképzelés szerint a Ride to Hell egy nyitott világban játszódó, a Grand Theft Auto-sorozatra nyomokban hasonlító játék lett volna, motoros bandákkal a főszerepben. Az akkori elképzelés szerint főhősünk piti gengszterként kezdte volna karrierjét, hogy aztán a Nyugati part nevesebb helyszínei között ingázva egyre nagyobb hírnévre és vagyonra tegyen szert, és a végén ő uralja a vidék bandáit. Tulajdonképpen úgy tekinthettünk volna a játékra, mint egy vidékre kitett, országúti és motoros Grand Theft Auto-epizódra. Aztán a stúdiót felvásárolta a Deep Silver, és átnevezte Deep Silver Vienna névre. A tapasztaltabb játékos itt már legalább annyira gyanakodik, mint amikor whiskey-t vásárol a Tesco alsóbb polcairól.



A játéknak eredetileg 2009-ben kellett volna megjelennie, ám rövidesen hírek érkeztek arról, hogy a projektet törölték, a cím eltűnt a Deep Silver honlapjáról, majd egy évvel később a Vienna stúdiót bezárták. Mint utólag kiderült, a fejlesztés folytatódott, csak éppen nem a német stúdióban, hanem a brit Eutechnyxnél. Habár nem tudni a hivatalos sztorit, az eredeti készítőknek vélhetően beletört a bicskájuk a kitűzött célokba, így ezeket az Eutechnyx már meg sem próbálta tartani. A nyitott világot felváltotta a többnyire lineáris modell, erősen lecsökkentett szabadsággal, és a stúdió gondolata szerint az eredeti elképzelések grandiózusságát úgy adják majd vissza, hogy több részt jelentetnek meg. Nos, a Retribution után ez minimum kétséges. Nézzük, miért.

Főhősünk Jake Conway, motoros keményarc, aki Vietnámban szolgált, majd az államokba visszatérve semmire sem vágyott jobban, mint végre egy kis nyugalomra. A dolgok azonban megváltoztak, mióta elment, a motoros bandák sem ugyanazok, Jake öccse pedig nem igazán tudja kezelni a helyzetet. Ennek eredményeként az öcsit megölik, Jake pedig bosszút esküszik; addig nem nyugszik, míg le nem vadássza az összes bandát, aki felelős ezért a szörnyűségért. Nem tudom, hogy ennél sablonosabb bosszúállós történetet el lehet-e képzelni, én mindenesetre nem nagyon tudok, de persze áldott lenne a fejlesztők neve, ha csak ennyi probléma lenne a játékkal.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2013. 08. 02. 01:16
    Na a Toca3 is kuka... Bár annyit azért a becsületére hoznék, hogy ez még régebbi is, és csak szimplán silány (a pályák kifejezetten tetszettek), nem koncepciózusan idiótán sz@r, mint a lentebb szidott címek. Mondjuk az azonos évjáratú FlatOut2-vel összehasonlítva ez is vastagon zs kategóriás.
    Azt hiszem nincs menekvés... Játékkormány+LFS lesz ebből.
  • 19.
    2013. 08. 01. 21:32
    Még egy állítólag A-s cím a kukába... Szegény GRID egyáltalán nem tagadhatja le, hogy közös fészekaljból való a DIRT-el (egyik sz@r, másik f&s). Míg ezeket nem láttam, el nem tudtam volna képzelni, hogy a Codemasters képes egy zs kategóriás szemetet, két A-s címnek kiadni (ráadásul még next gen is, broáf).
  • 18.
    2013. 08. 01. 20:45
    Na ilyenkor jó, hogy vannak fáljcserélők. Nem egy játék volt már (még az A-s címek közül is) amit első indítás után anyázva töröltem a gépről...
  • 17.
    2013. 08. 01. 14:08
    Ez az Orange County Choppers játékra emlékeztet, az volt ilyen botrányosan szar. Hogy mi a f*szomat gondoltam, mikor telepítettem, ne kérdezzétek. Szerintem be voltam gombázva és közben stroke-ot kaptam, azért történhetett.
  • 16.
    2013. 07. 27. 10:41
    #14:
    OFF: Na igen, régen ugyanis voltak olyan játékok, amelyeket nem bírt a felhasználó teljesen letörölni, mert folyamatosan kiírta egy-két fájlnál, hogy írásvédett. Persze volt/van megoldás rá, de akkor is, milyen bosszantó volt már egy átlag felhasználónak, hogy nem bírt valamit eltávolítani, mikor tisztította volna az adattárolóját? Vagy amikor nem bírt Programok telepítése és törlése menüből kitörölni egy listázott szoftvert (persze erre is van megoldás [LINK]). Bosszantó tulajdonsága volt ez a játékoknak, vagy más szoftvereknek régen.
  • 15.
    2013. 07. 26. 18:33
    "Mint utólag kiderült, a fejlesztés folytatódott, csak éppen nem a német stúdióban, hanem a brit Eutechnyxnél."

    Nem "osztrák stúdióban" akart az lenni?
  • 14.
    2013. 07. 26. 17:44
    PRO: Le lehet törölni.
  • 13.
    dax
    2013. 07. 26. 07:30
    Kár, hogy Freddyd már nem csinál játékteszteket, hatalmas szakadás lenne, ha ebből össze hozna valamit
  • 12.
    2013. 07. 25. 20:17
    Köszi! Csekkolom őket.
  • 11.
    2013. 07. 25. 16:56
    #carraroxt
    Első gondolatom rögtön a Grid, Toca3, bár utóbbival nem játszottam, de majd az okosok mondanak még egy párat itt.
  • 10.
    2013. 07. 25. 13:30
    Valami arcade és szimuláció közti átmenetet, amiben van fizika, de ezt nem használja ürügynek, hogy rám erőltesse a játékkormány használatát.
  • 9.
    2013. 07. 25. 10:35
    Off:
    carraroxt milyen stílusúra gondoltál?
    Off:
  • 8.
    2013. 07. 25. 10:05
    Az év játéka!
  • 7.
    2013. 07. 24. 19:05
    Off:
    Tudtok adni tippeket élvezhető autós játékokra PC-n?
    Nem baj, ha régebbi, csak jó legyen.
    Kösz!
    Off:
  • 6.
    2013. 07. 24. 18:14
    Palasti7: haha és tényeg!
  • 5.
    2013. 07. 24. 17:04
    Kicsit offolva a témától, a fenti kis képen a pasas csak nekem hasonlít Jamie Lannisterre?
  • 4.
    2013. 07. 24. 16:25
    Először azt hittem, hogy ez a Road Rush című klasszikus reinkarnációja lesz, de aztán be kellett látnom, hogy tévedtem. Pedig az mókás játék volt.



    (Nem lehetne hanyagolni a latin szavak fonetikus átültetését magyarba? Mondjuk "abszolvál" helyett "megold", vagy "teljesít".)
  • 3.
    2013. 07. 24. 16:12
    Én már gyengén sikerült filmek (RIPD legutóbb) esetében is sokszor elgondolkodtam rajta, hogy ha már úgy is beleölnek dollármilliókat, akkor miért kell szar filmet csinálni? Ne mondják már, hogy az RIPD c. film forgatókönyvéből nem lehetett megjósolni, hogy harmatos lesz?! Miért kell szemetet eladni? Ugyanennyi meló lett volna egy normális film is . Vagy most ez moslék játék... minek kell az ilyent egyáltalán kiadni. Ennél sokkal jobb játékokat lőnek le értelmetlenül 90%-os állapotban...
  • 2.
    2013. 07. 24. 12:11
    Egy ideig lehet rajta röhögni? A Big Rigsen is lehet, de ez még arra sem jó. Szerintem esélyes a történelem legrosszabb videojátéka címre. Túlpontoztátok.
  • 1.
    2013. 07. 24. 12:03
    Uram isten D