Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Grey Goo - Idegen ismerős

  • Dátum | 2015.02.26 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

A mindenit, nagyon el akart sunnyogni a Grey Goo a figyelmem elől – ilyen címmel nem is igazán hivalkodott, ugyan mi ez már, ha nem valami ragacsos független kérészpiszok, amely hol felbukkan a hírfolyam felszínére, hol elsüllyed, mintha sosem létezett volna? Ez persze saját műveletlenségem stigmája: mint kiderült, ez de facto egy új Westwood-RTS, a grey goo pedig egy tudományos hipotézis neve, arról a világvégi eseményről, amelynek során a Földet felemésztik az önmagukat replikáló nanorobotok. Oké, tábornok. Ha maga mondja.


Annak ellenére persze, hogy a Westwood túlélőit most Petroglyphnek hívják, a NODok és szovjetek helyett meg nyakig vagyunk a poszt-StarCraft tudományos-fantasztikumban, nem hazudtam nagyot azzal, hogy itt folytatódik a Westwood. A Command & Conquer-sorozat DNS-e nagyon is megmutatkozik a klasszikus begyűjtés / egységgyártás / tömeges lerohanás típusú, rendkívül egyszerű és banális játékmenetében, tehát ujjonghatnánk, hogy az EA néven elhíresült tudománytörténeti katasztrófa után is van élet.

Különlegességnek kellene számítania ennek a játéknak már csak azért is, mert nem nagyon kapunk sok egyedi RTS-t, pláne nem ilyen látványos körítéssel. Az első, ami szembetűnhet az érdeklődőknek, hogy mennyire filmszerűen próbálják bemutatni ezt a játékot, csak immár nem élőszereplős módszerrel (és ezzel megint a StarCraftra sikerül asszociálni). Az átvezetők minősége, a művészeti rendezés igencsak leugrik a képernyőnkről, és talán nem is nagy meglepetés, amikor rövid utánajárás során kiderül: a WETA segített, hogy ez a vízió megvalósuljon.


Végeredményben valami nagyon dinamikus, nagyon életszerű science fiction panorámát kapunk, amelynek idegen, gyönyörű tájaiba a legmagasabb technológia fészkelte be magát, és ez a kontraszt a lehető legjobb esztétikai élményt biztosítja a főmenütől a végső videóig. Ritka az ilyen, ráadásul itt a játékon való munka és a marketing-hype között nem nagyon volt olyan szituáció, hogy az utóbbi mérlegedénye lett volna súlyosabb. A Grey Goo egyszerűen eljött, és harcba szólította az RTS veteránjait.

Három faj, rengeteg különféle egység és épület, erős egyjátékos kampány, testreszabható skirmish, többjátékos mód, pályaszerkesztő… mindez a Command & Conquer, az Empire at War és az Earth & Beyond fejlesztőitől. Ugyan mi sikerülhet félre?

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 02. 28. 19:23
    Sziasztok!

    C&C még annyiba volt másabb, hogy ott voltak olyan épületek (pl.: BlackMarket) vagy egységek, amikkel még pénzt lehetett "csinálni", így hiába fogyott el a nyersanyag a pályán, akkor is volt utánpótlás, így folyamatosan lehetett gyártani az egységeket és mehetett a háború megállás nélkül. Itt, ha elfogynak a pálya nyersanyagforrásai, akkor utána csak mozi van, mint a Warcraft III-ban. Ott is kifogytak a bányák, akkor helló volt.
    Másik. A C&C-ben intelligensek voltak az egységek. Menet közben is tudtak lőni. Ha pl.: kiadtál egy parancsot a tanknak, hogy támadjon, akkor menet közben is tudott lőni, azt ha több tank érkezett a helyszínre, akkor az elöl lévők beljebb döcögtek, mármint közelebb a célponthoz, de közben lőttek folyamatosan, majd akik utána érkeztek, azok is elfértek és tudtak lőni. Itt nem így megy. Az egység vagy halad vagy lő. Sőt, egymás mellé sorakoznak fel, ha elkezdenek lőni, körívet alkotnak. Ha sokan vannak, meg csak ez miatt aggatnak, egymást akadályozzák.
    Ha ezt a két problémát megoldanák egy jó RTS-ben annak örülnék nagyon. Persze minden ízlések és pofonok.
    Maga a SCI-FI stílus kifejezetten jópofa, ötletes.
  • 7.
    2015. 02. 28. 07:29
    A Single Player 15 pályából áll,ami egy hétvége alatt lenyomható.
  • 6.
    2015. 02. 27. 15:52
    Remek játék lett, jó szórakozást nyújt a kampány, és élvezetesek a skirmish meccsek is. Multiban még tanulni kell, a goo túl erősnek tűnik nekem.

    Az emberek egyébként azért tűnnek furcsának, mert valójában nem emberek, hanem robotok. Human-nak vannak írva, de csak egy egységük van, amiben ember is ül, ez a szuperfegyverük az Alpha. A Human kampány is arról szól, hogy a mesterséges intelligencia a hajóroncsból adatbázisokat keres, hogy több fajta egységet tudjon replikálni. Még a "túlélő" is akit keresnek az is egy robot!

    A játék maga inkább a StarCraft-ra emlékeztet mintsem a C&C vonalra. Annyi köze van a C&C-hez, hogy itt is csak egy nyersanyagot kell gyűjteni, és a fő konzolról tudsz gyártani, nem kell külön kijelölgetni a gyártó épületeket. Az irányítás már "hagyományos"-nak tekinthető egér bal gomb kijelölés, jobb gomb irányítás. C&C-ben minden bal gombbal ment. A fajok is hajaznak a SC-ra, a Beta lesz itt az ember az SC-ból, az Goo lesz a Zerg, és a Human lesz a Protos. A játék stílusuk is teljesen hasonló.

    Ami viszont kiemelkedően jó, a baráti gépigény. A10 7350 apu-val tolom, minden maximumon, és kiválóan megy. Le a kalappal.
    Jók az átvezető videók is, és a zenék fantasztikusak. Nagyon jónak tartom ahogy más-más stílusú zenéket rak be a fajokhoz, és dinamikusan egyre pörgősebb számokat rak be, minél nagyobb csata van
  • 5.
    2015. 02. 26. 21:06
    Hosszú idő után az első Iponon bemutatott játék amiért pénzt adnék Köszi a tesztet!
  • 4.
    2015. 02. 26. 18:56
    Ez leakciózva nagyon jó vétel lesz.
  • 3.
    2015. 02. 26. 16:09
    Véletlen, hogy pont most megy a Dragon Ball Z a viasat 6-on, amikor ezeket a sorokat olvasom? Épp Dermesztővel harcolnak... Elfogott a nosztalgia. A mi időnkben még tucatjával jelentek meg az ilyen RTS-ek, és mennyire imádtam bázist építeni. Mennyit Star Craftoztam. Ott lapul a SC 2 a szekrény mélyén... lehet, hogy elő veszem. Köszi a cikket, és a nosztalgiát!
  • 2.
    2015. 02. 26. 15:28
    Csak azért írok ide, hogy egy hónap múlva is könnyen megtaláljam ezt a cikket...
  • 1.
    2015. 02. 26. 14:27
    Nem is gondoltam volna, hogy ez egy ilyen jól festű és ígéretes RTS. Elég béna nevet választottak a fejlesztők, mert ez alapján csak legyintettem rá, hogy biztos valami gagyiról van szó.