Manapság egészen más 7-8 évesnek lenni, mint a mi időnkben volt, ami egyáltalán nem baj, hiszen a világ változik, és ezzel lépést kell tartani. Nagyjából 200,000 gyerek szerte a világon mikor bemegy a suliba, már nem csak számtan, magyar, töri és hasonló órákra számíthat, hanem Minecraftra is.
A tanító szoftverek persze egyáltalán nem számítanak újdonságnak, mostanában inkább már arról van szó, hogy nincs éles válaszfal a szórakoztató és fejlesztő programok közt. Az angol képzett is erre egy szót, ez az "edutainment", az 'education' (oktatás) és 'entertainmnet' (szórakoztatás) szavak összemosásával.
A 35 éves Joel Levin már többször próbálkozott játékok felhasználásával az óráin, de még sosem volt olyan elégedett, mint most a Minecrafttal, melyben szabadjára engedheti a kreativitását, problémákat oldhat meg, építkezhet és felfedezheti a világot a diákjaival.
Korábban próbálkozott a Spore, Civilization és Second Life oktatásban való felhasználásával, de az volt velük a baj, hogy ott az órát kellett a játékok keretei közé igazítani, míg a Minecraftban olyasfajta szabadságot tapasztalt, hogy képes volt a játékot az általa átandi kívánt anyaghoz igazítani.
A játék lehetővé tette, hogy a tanárok saját szervert futassanak és digitális kirándulásokra vigyék azon belül a diákjaikat. Kaptak külön eszközöket is ehhez. Egy ausztrál tanár például sejtek 3D modelljeinek megépítéséhez használta a programot, a diákok pedig akár proteinek vagy DNS-ekként léphettek be a játéktérbe...
A játékkal fejleszthetik a kommunikációt és a szociális oktatásban is remekül felhasználható. Az alábbi videóban Levin egy óráját nézhetitek meg. Az idősebb diákok közül nem egynek jött meg a kedve ahhoz, hogy programozást tanuljon, azért mert módosítani szerette volna a programot. Az egyik 9 éves kissrác pedig annyira tehetséges ilyen téren, hogy Levin a következő kis John Carmackot látja benne.
 
További érdekességek az Eurogamer cikkében.