A Ubisoft Kiev keményen dolgozott a PC-s port elkészítésén, és az ígéretek szerint a konzolokhoz képest pár hetes csúszás lehetőséget adott némi extra optimalizációra. Tavaly az Assassin's Creed Unity egészen fantasztikusan nézett ki maximális PC-s beállítások mellett, de meg kell hagyni, hogy zabálta a gépet. Nézzük, most mire számíthatunk!
Minimum:
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64bit kötelező)
CPU: Intel Core i5 2400s @ 2.5 GHz vagy AMD FX 6350 @ 3.9 GHz
RAM: 6GB RAM vagy több
VGA: NVIDIA GeForce GTX 660 vagy AMD Radeon R9 270 (2GB VRAM, Shader Model 5.0)
HDD: 50GB szabad hely
Ajánlott:
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64bit kötelező)
CPU: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz vagy AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
RAM: 8GB RAM
VGA: NVIDIA GeForce GTX 760 (4GB) vagy újabb(sic!) GTX 970 (4GB), AMD Radeon R9 280X (3GB)
HDD: 50GB szabad hely
Néhány megjegyzést is hozzáfűznénk. Először is, nem tudjuk, hogy az ajánlott PC-nél hogy került egymás mellé a GTX 760 és a 970, de így közölték le a hivatalos oldalon. Ezen kívül a Ubisoft mindenképpen legalább 3GB VRAM-mal ellátott kártyát javasol az 1080p-s felbontáshoz. Örömhír, hogy a játék beépített VRAM-használat mérővel érkezik, így a beállítások finomhangolásakor tudjuk figyelni, hogy ne fusson ki a kártya a határaiból.
Nvidia cuccok:
TXAA - avagy az Nvidia-féle Temporal Anti-Aliasing, csak Nvidia kártyával működik;
HBAO+ - avagy az Nvidia-féle Ambient Occlusion, működik AMD kártyákkal is;
PCSS - avagy az Nvidia-féle soft árnyékok, működik AMD kártyával is.
Erős gépekhez ajánlott cuccok:
MSAA - a játék támogatja a sima MSAA-t, ami egyébként szükséges is ahhoz, hogy a TXAA működjön
Több monitor - az AMD Eyefinity és az NVIDIA Surround is működik, legfeljebb 3:1 felállásban
Több GPU - az AMD CrossFire és az NVIDIA SLI is támogatott
Ezeken kívül a játék irányítása teljesen testreszabható egérrel és billentyűzettel, kontrollerek tekintetében pedig hivatalosan támogatott az Xbox 360, az Xbox One és a PS4. A játék egyébként azonnal vált felhasználói felületet az egeres/billentyűs és a kontrolleres verzió között a legutolsó aktív input alapján.