Shop menü

ZUHAN AZ HBO MAX ÁTNEVEZÉSE UTÁN A NÉZŐSZÁM, DE A WARNER SZERINT MINDEN OKÉ

A Max a jelek szerint már nem olyan csalogató az előfizetőknek, mint a korábbi felállás volt, a hírekre pedig furcsa reakció jött a vállalattól.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Zuhan az HBO Max átnevezése után a nézőszám, de a Warner szerint minden oké

A Warner Bros. Discovery lezárta az első negyedévet az HBO Max átnevezését, átszervezését követően, és nem éppen olyan számok jöttek ki, ami elégedettségre adhat okot. Ugyanakkor a vállalat igyekszik úgy tenni, mintha a legnagyobb rendben lenne. A befektetők pedig a jelek szerint értékelték ezt, mert a rossz hír ellenére az értékpapírok ára emelkedni tudott, de ennek valójában más az oka.

Befutott a Warner Bros. Discovery második negyedéves beszámolója, amiből az derült ki, hogy a Maxra átnevezett és átalakított streaming szolgáltatás nemhogy növekedésnek indult volna, még inkább nézőket veszített, méghozzá nem is szerény mennyiségben. A korábbi 97,6 milliós tábor 95,8 millió előfizetőre olvadt, vagyis nagyjából 1,8 millió előfizető szivárgott el három hónap leforgása alatt. Ez hatalmas veszteség, és komoly bizonytalanságot jelent a jövőre nézve.

A változásra reflektálva a Warner Bros. Discovery arról beszélt, hogy ez nem a jelentős átalakulás, valamint az HBO márkanév elhagyása miatt van, hanem szimplán a természetes lemorzsolódás az oka. Viszont felmerül a kérdés, hogy vajon ez tényleg így lehet?

Galéria megnyitása

Kicsit furcsa ez az állítás, mivel nem volt előzetes jele annak, hogy a felhasználói szám pont egy csúcson járt volna. Utánajártunk, hogy az előző negyedévben mi volt a helyzet az előfizetők mennyiségének alakulását tekintve, és bizony májusban még arról szóltak a hírek, hogy az első negyedévben 1,5 millióval több előfizetője lett a különböző platformoknak együtt. Ehhez képest most jelentősebb volt az elvándorlás.

Nagyjából a 2022 novemberében látott szintre süllyedt vissza az előfizetők száma, hiszen az előző év végén már 96,1 millió ügyfélnél tartott a cég, és azt egy 1,1 milliós növekedéssel érte el akkor.

Gunnar Wiedenfels arról beszélt, hogy az előfizetők száma azért is volt borítékolható, mert néhány fontos sorozat éppen ebben az időszakban ért véget vagy zárta le az éppen futó évadot (Utódlás, The Last of Us), valamint a különböző egybeolvasztott szolgáltatások közötti átfedések is negatívan befolyásolták a számokat. Akárhogy is legyen, megtippelni is nehéz, hogy mit hoz a harmadik negyedév a mostan beszámolót követően, ez a bizonytalanság pedig akár újabb előfizetők megingásához vezethet.

De mi az oka annak, hogy a Warner Bros. Discovery árfolyama megugrott a híreket követően? A válasz egyszerű erre. Ugyan nagyon fontosak a felhasználók, de az még fontosabb, hogy a pénzügyek rendben legyenek, és ebből a szempontból most sokkal jobb a helyzet, mint egy évvel korábban. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a vállalat egyébként nem nyereséges.

Galéria megnyitása

A WBD forgalma 10,358 milliárd dollár volt az idei második negyedévben, és 1,24 milliárd dollár vesztesége keletkezett a cégnek. Ez pedig azért „ünnepelhető”, mert tavaly ilyenkor a vállalat még 3,42 milliárd dolláros kiesést volt kénytelen elkönyvelni. Mindezt úgy, hogy a Max esetében az elmúlt időszakban a sok változás miatt nagy kiadásokat kellett letudni.

A streaming részleg 2023 első negyedévében először tudott profitot termelni, ami nagyszerű hír volt akkor. A streaming szolgáltatások nem arról híresek, hogy jelentős nyereséget tudnának termelni, de a cégek folyamatosan dolgoznak azon, hogy ez változzon, mert a streaming a jövő. Most azonban 3 milliárd dolláros veszteséget hozott össze a Warner streaming divíziója – 2,73 milliár dollárr nőtt bevétel mellett. Ezzel pedig előzetesen számoltak is. Sok egyszeri kiadás volt, éppen ezért a következő negyedévnek már pozitívabb várakozásokkal vágtak neki.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére