Zöldül az Apple és a Philips

A Greenpeace legújabb negyedéves "zöldségi" felmérése jelentős helycseréket mutat az egyes vállalatok eddig elfoglalt pozícióihoz képest; nagy előrelépések éppúgy voltak, ahogy zengzetes bukások is.

Zöldül az Apple és a Philips

A Greenpeace legújabb negyedéves "zöldségi" felmérése jelentős helycseréket mutat az egyes vállalatok eddig elfoglalt pozícióihoz képest; nagy előrelépések éppúgy voltak, ahogy zengzetes bukások is.

Az egyik legszembetűnőbb előrelépést az Apple tette, aki rögtön néggyel mászott feljebb, egészen a 10. helyezésig - köszönhetően annak, hogy a vezetékeket kivéve immár minden más termékük lényegében PVC- és BFR-mentes. A környezetvédelmi szervezet immár csak amiatt kritizálja az almás céget, hogy "ésszerűtlenül magas" határértékeket használ annak megállapítására, hogy "vegyszermentesek"-e a termékei.

Még nagyobbat ugrott azonban a holland Philips is, aki az eddigi 15. helyezéséről rögtön a 4-re küzdötte fel magát - a termékvisszavételi és újrahasznosítási elvei és előírásai hirtelen ráncbaszedése nyomán.

Az abszolút éllovas pedig továbbra is, változatlanul a Nokia, aki nem csak hogy a legkiterjedtebb termékvisszavételi lehetőségeket biztosítja világszerte, de a 2006-os szén-dioxid-kibocsátási értékeihez képest elkötelezte magát a 10%-os csökkentés mellett 2009-re, valamint 18%-osra 2010-re.

A legkeményebben a HP-n, a Dellen és a Lenovon csattant a Greenpeace ostora, mivel ők megszegték azt a vállalásukat, miszerint 2009 végére megszabadulnak a fentebb már említett PVC-től és BFR-től; a Lenovo ennek a céldátumát 2010-re tolta ki, a HP és a Dell pedig semmiféle új időpontot nem jelölt meg. Hivatalosan ugyan az Acer is visszamondta a vállalását, de mivel azt is mondta emellett, hogy azért mégis meg fog próbálkozni a dologgal, így megtarthatta a helyezését.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward