Vírussal fertőzött szerver alaplapok a Dellnél

A Dell egy meglehetősen furcsa hibára hívta fel vásárlói figyelmét: néhány, vírussal fertőzött szerver alaplap került a cég ügyfeleihez, amelyek potenciális veszélyt jelenthetnek a rendszerekre. Az eset szerencsére csak kevés alaplapot érint és az új készülékek tulajdonosainak egyáltalán nem kell tartaniuk a problémától, ugyanis csak a szervizelt konfigurációk esetében áll fenn a veszély.

Vírussal fertőzött szerver alaplapok a Dellnél

A Dell egy meglehetősen furcsa hibára hívta fel vásárlói figyelmét: néhány, vírussal fertőzött szerver alaplap került a cég ügyfeleihez, amelyek potenciális veszélyt jelenthetnek a rendszerekre. Az eset szerencsére csak kevés alaplapot érint és az új készülékek tulajdonosainak egyáltalán nem kell tartaniuk a problémától, ugyanis csak a szervizelt konfigurációk esetében áll fenn a veszély.

A fertőzött alaplapok a Dell szervizéből kerültek ki és néhány PowerEdge R310-es, R410-es, R510-es, valamint T410-es szerver konfigurációban foglalnak helyet. A kínos esetet maga a Dell vette észre, majd nem sokkal azután, hogy a problémára fény derült, már fel is vették a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel annak érdekében, hogy megoldást találjanak a kellemetlenségre. A Dell szakemberei technikai javaslatokat tettek arra, hogy miként kerülhető el, hogy a rendszer megfertőződjön. A hírek szerint csak a Windows operációs rendszerrel szerelt konfigurációkra jelent veszélyt a kártékony kódot tartalmazó rendszermenedzsmentért felelős firmware (Embedded System Management Firmware). A vállalat állítása szerint azoknak, akik valamelyik nagy vírusirtó készítő vállalat szoftverét készítik, nincs okuk a félelemre, ugyanis a naprakész vírus adatbázissal rendelkező szoftverek megvédik a rendszert.

Ettől függetlenül ez az eset a Dell számára elég kellemetlen lehet, már csak azért is, mert korábban pont ez a vállalat nyerte el az első helyet a Technology Business Research által készített közvélemény kutatásban, ahol a szakemberek a vállalati rendszerek üzemeltetőit kérdezték meg a különböző gyártókkal kapcsolatos tapasztalataikról. Ebben a felmérésben a Dell szerviz szolgáltatás és terméktámogatás tekintetében besöpörte az elsőnek járó címet. Tény azonban az is, hogy a fenti problémát maga a Dell vette észre és rendkívül gyorsan reagált annak érdekében, hogy a felhasználókat meg tudja óvni a kártékony kód jelentette veszélyektől.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward