Shop menü

VIRÁGZIK A TIKTOK ÉS A UNIVERSAL KAPCSOLATA

Minden eddiginél szorosabb együttműködésről írt alá új megállapodást a két meghatározó piaci szereplő.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Virágzik a TikTok és a Universal kapcsolata

A TikTok népszerűsége töretlen, és a vállalat ezt részben annak köszönheti, hogy folyamatosan új zenei kínálattal szolgál a felhasználók számára. És most bejelentette a cég a Universal Music Grouppal közösen, hogy a jövőben még szorosabb együttműködés keretében fognak arról gondoskodni, hogy ezen a téren továbbra is jól teljesítsen a szolgáltatás.

Az Universal és a TikTok már korábban is jó partnerkapcsolatot ápolt a felhasználók legnagyobb örömére. Viszont most arról beszéltek a felek, hogy az együttműködés a jövőben még inkább elmélyülté válik majd. A jelenleg is aktív kollaborációnak köszönhetően, a százmilliós tábor elképesztő mennyiségű zenéből válogathat, amikor a TikTokra gyárt videókat. Lényegében az összes cím elérhető lesz az érdeklődőknek.

Galéria megnyitása

A megosztott művekből olyan részletet használ fel adott esetben az ember, amit csak éppen szeretne. Választhatnak a felhasználók az alapján, hogy melyek éppen a népszerű zenék, vagy akár azt is alapul lehet venni, hogy éppen a TikTok közönsége mit kapott fel. A különböző kihívások és egyebek ma már hatalmas véleményformáló erővel rendelkeznek, és az Universal Music Group bízik abban, hogy ezzel a megállapodással a továbbiakban is valós értéket adhat a TikTokra felkerülő videókhoz.

Galéria megnyitása

Az Universal Music Group globálisan a legnagyobb zeneipari szereplőnek tekinthető, és igyekszik megragadni az olyan alkalmakat, amiknek köszönhetően még kiterjedtebb lehet. Sok évvel ezelőtt még inkább harcolt az online megosztások ellen, de mostanra a helyzet sokat változott ezen a téren. És mint az ismeretes, a TikToknál felkapottabb dolog napjainkban nem sok van, függetlenül attól, hogy a felhasználói tábora szinte kizárólag a 25 év alattiakra korlátozódik. És az UMG pontosan tudja, hogy milyen potenciál van ebben a kapcsolatban.

„Az UMG és a TikTok mostantól minden eddiginél szorosabban fog együttműködni az ambiciózus kísérletezés, az innováció és az együttműködés előmozdításában. A közös cél pedig az, hogy új zenei élményeket és funkciókat fejlesszünk ki.” – mondta el Michael Nash, az Universal Music Group digitális stratégiákért felelős vezetője.

Galéria megnyitása

Persze azt is hozzá kell tenni, hogy azért az Universal Music Group mögött már van egy erős kínai szál egy ideje, és mivel a TikTok is kínai származású a fejlesztő és üzemeltető ByteDance révén, az üzleti érdekek összeérhetnek. Az Universal Music Groupban a Tencent néhány évvel ezelőtt vásárolt egészen komoly részesedést. Több mint 3 milliárd dollártért vett 10%-os szeletet a zeneipar meghatározó vállalatából.

A TikTok és az UMG mostani megállapodása egyébként mindenképpen érdekes abból a szempontból, hogy az előző amerikai vezetés nagyon keményen nekiment a kínai alakulatnak, mint ahogy lényegében minden más kínai cégnek is, nagyjából válogatás nélkül. Majdnem ki is tiltották az Egyesült Államokból a szolgáltatást, és elnézve például a Huawei helyzetét, csodával határos, hogy így sikerült megúsznia.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére