Az Amazon már egy ideje kínál online zenehallgatási lehetőséget. Sőt mi több, ami azt illeti, a vállalatnak több ilyen lehetőséggel kecsegtető szolgáltatása is fut egymás mellett. Most pedig már elérhető az Amazon Music HD is, ahol végre a kiemelkedő hangminőség fog a főszerepbe kerülni, és ez jó lehetőséget jelenthet azok számára, akik a veszteségmentes zenehallgatást részesítik előnyben.
Ha valaki a veszteségmentes zenestreamingről beszélt, akkor eddig szinte mindig a Tidalra lehetett asszociálni, most viszont az Amazon Music HD megmutatná, hogy lehet kiemelkedő minőséget nyújtani, rendkívül széles választékkal, olcsóbban is. A tartalomszolgáltató által beharangozott szolgáltatás havi szinten 15 dollárba fog kerülni. Ez azt jelenti, hogy drágább a normál zenestreaming megoldásoktól, viszont jóval olcsóbb, mint a Tidal, ugyanis a Tidal Hi-Fi előfizetési csomag, melynél a zenéket csúcsminőségben lehet élvezni, 20 dollárba kerül havi szinten. És az Amazonnál még 13 dollárra is levihető az előfizetési díj, ha Amazon Prime felhasználóról van szó.
Az új szolgáltatás kapcsán az Amazon Ultra HD és HD zeneminőségekről beszél. Steve Boom, az Amazon zenei ágazatának vezetője szerint ez egyszerűbben értelmezhető a nagyközönség számára, mintha számokkal dobálóznának. A vállalat elmondása alapján a katalógusában jelenleg több mint 50 millió olyan felvétel található, ami HD minőségben érhető el, és több millió, amit pedig már Ultra HD-ben lehet élvezni. És hogy ezek pontosan mit takarnak? Nos, a vállalat kommunikációja szerint a HD zenék 16 bitesek és 44,1 kHz-esek legfeljebb 850 kbps bitráta mellett, míg az Ultra HD anyagok már minden esetben 24 bitesek, és akár 192 kHz-esek is lehetnek 44,1 kHz-től indulóan, a bitráta pedig még a 3730 kbps-ot is elérheti.
Az Amazon új logót is készített az új szolgáltatása számára, de ez nem különösebben hivalkodó, csak egy kicsi HD felirat jelzi a Music név alatt, hogy itt átlagon felüli zeneminőségről van szó. De egyébként a vállalat vezetése nagy lépésként tekint erre az újításra, mert mint azt többször is kiemelték, a zenestreaming piac egyre szélesebb, de valóban kiemelkedő zeneminőséget széles kínálattal, nem sokan biztosítanak a felhasználók számára. Az Amazon fontosnak tartotta azt kiemelni, hogy míg a Tidal csak MQA formátumot használ a veszteségmentes zenefolyamok kezelése során, addig itt már minden FLAC fájlformátumban lesz kezelve.
Lejátszás közben a felhasználók minden zenénél a HD logó megérintését követően szerezhetnek majd részletes információt arról, hogy pontosan milyen minőségű az adott anyag. Az Amazon szakemberek kiemelte, hogy a lehető legjobb minőség eléréséhez megfelelő hardvereket is be kell vetni, a mezei eszközökkel általában nem lehet tökéletesen kiélvezni a jobb hangzást. És lényeges az is, hogy ideális sávszélesség legyen biztosított, mert bár a zene gyengébb hálózatoknál sem fog megállni, de a minőséget dinamikusan visszaskálázza a rendszer a megfelelő felhasználói élmény biztosítása érdekében. Szóval nem kell attól tartani, hogy majd a bufferelés idejére mindig megakad a lejátszás, de a minőség romlani fog, ha nincs megfelelő hálózat. A HD zenehallgatáshoz nem árt 1,5-2 Mbps-os kapcsolat, míg az Ultra HD lejátszáshoz már 5-10 Mbps-ot érdemes biztosítani.
Azt nem lehet tudni, hogy az Amazon Music pillanatnyilag mekkora felhasználóbázissal rendelkezik, de áprilisi adat szerint legalább 32 millióan vannak az előfizetők. Ami persze jelentős elmaradás a Spotify-hoz képest, azt ugyancsak áprilisban már 100 millióan használtak előfizetési díj ellenében, és ingyenesen pedig még többen. De ettől függetlenül az Amazon Music folyamatosan képes növekedni, és valószínűleg a jövőben a Music HD opció révén még vonzóbbá válik majd a potenciális előfizetők szemében. Ráadásul az új szolgáltatásnak hála a cég képes lehet növelni az egy főre jutó bevételét is, mivel a Music HD havi 5 dollárral többet kóstál, mint a sima Music előfizetés.
Az Amazon Music HD nem mindenhol érhető el, ahol a Music igénybe vehető. Ezt az új lehetőséget az Egyesült Államokban, Angliában, Németországban és Japánban lehet először pályára vinni. És nem árul zsákbamacskát a vállalat, az érdeklődők 90 napon keresztül ingyenesen tehetik ezt próbára.