Vége a Tr.im-nek

Számos online URL-rövidítő szolgáltatás létezik a piacon, melyek főleg a Twitter térhódításával egyidőben szereztek maguknak hatalmas népszerűséget. A mikroblog szolgáltatás ugyanis 140 karakterben maximalizálja az üzeneteket, így egy hosszabb URL bizony túl sok helyet venne el a többi mondanivalótól. Erre a problémára nyújt szolgáltatást többek között a Tr.im is.

Vége a Tr.im-nek

Számos online URL-rövidítő szolgáltatás létezik a piacon, melyek főleg a Twitter térhódításával egyidőben szereztek maguknak hatalmas népszerűséget. A mikroblog szolgáltatás ugyanis 140 karakterben maximalizálja az üzeneteket, így egy hosszabb URL bizony túl sok helyet venne el a többi mondanivalótól. Erre a problémára nyújt szolgáltatást többek között a Tr.im is.

A Nambu Networks (a Tr.im felett atyáskodó cég) egyik blogbejegyzésében közölte, hogy túl drága és eredménytelen a szolgáltatás működtetése. "Egyszerűen nem tudjuk, hogyan igazoljuk a további munka értelmét a projekten és fizessük az üzemeltetési költségeket." - áll a bejegyzésben. Valóban, egy ilyen szolgáltatás fenntartása nem egy olcsó mulatság, ráadásul a múltkori szolgáltatásmegtagadási támadás (DoS) után, mely teljesen kiütötte az oldalt ezek a költségek tovább nőttek.

Jelenleg a legkedveltebb URL-rövidítő szolgáltatás a Twitter-felhasználók között a Bit.ly, melyet alapértelmezésként használ az oldal, egyes pletykák szerint pedig fel is kívánja vásárolni azt. A Tr.im megszűnése önmagában nem túlságosan érdekes, azonban felvet egy jóval érdekesebb, és mélyrehatóbb kérdést is: mi lesz az eddig ott létrehozott linkekkel. A blogbejegyzésben erről nem volt szó, elképzelhető, hogy a cég még nem döntötte el mi legyen. Esetleg az jöhet szóba, hogy a régi linkeket meghagyják, újakat pedig nem fogadnak, azonban ez sem oldaná meg a pénzügyi problémákat. A bejegyzés egyik kommentelője azt mondta, hogy a szolgáltatás egy nyílt-forráskódú projekt keretében élhetne tovább, ami nem tűnhet rossz ötletnek. A végső döntés azonban a cég kezében van.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward