Újragondolja a mobilstratégiáját az MS

Bár a kiszállítások száma nőtt, összességében mégis teret vesztett a Windows Mobile nagy riválisaival szemben (például az iPhone-okkal és a Blackberry-kkel szemben). Így végül arra a következtetésre jutottunk, hogy ideje lesz újragondolnunk a dolgainkat - mondta Robbie Bach, az MS egyik illetékes vezetője.

Újragondolja a mobilstratégiáját az MS

Bár a kiszállítások száma nőtt, összességében mégis teret vesztett a Windows Mobile nagy riválisaival szemben (például az iPhone-okkal és a Blackberry-kkel szemben). Így végül arra a következtetésre jutottunk, hogy ideje lesz újragondolnunk a dolgainkat - mondta Robbie Bach, az MS egyik illetékes vezetője.

Négy fő területet vázolt fel, amelyekre különösképp összpontosítani terveznek a jövőben: választék, fogyasztói élmény, felhő-szolgáltatások és marketing.

A választék kérdése viszonylag egyszerű: az Apple-lel ellentétben - és hasonlóan például a Google-hoz - minél jobban ki akarják használni azt az előnyüket, hogy a Windows Mobile nincs konkrét készülékhez kötve, reményeik szerint minél több embert elérve így. Emellett a továbbiakban is maximális erőbedobással dolgoznak a szoftveren, nem szórakozva hardverrel.

Ami az élményt illeti, Bach szóvá tette, hogy bár üzleti felhasználóknak eddig is jól bevált a Windows Mobile, a hétköznapi embereket annyira még nem ejtette rabul. Ezt a hibát pedig már csak azért is lesz muszáj kiküszöbölniük, mert mint mondta, "az életstílusok egyre inkább összeolvadnak", az üzleti ügyfeleknek is vannak hétköznapi igényeik, és a hétköznapi fogyasztóknak is üzleti ügyeik.

E téren azonban különösen meglepő az, hogy erre 3-tól 5-évig terjedő időkeretet adtak maguknak. Meglepő, mivel az iPhone nem egészen két év alatt küzdötte fel magát oda, ahol most tart, és a Google is hatalmas lépéseket tett nagyjából egy év alatt. Félő, hogy az MS irgalmatlanul le fog maradni, ha ennyire ráérősen akar battyogni.

Felhő-szolgáltatásokat illetően egyrészt kiemelte a PC-k, a mobilok és a TV-k összehangolását, másrészt a társasági szolgáltatásokat, majd pedig tett még egy olyan megjegyzést is, miszerint "Az Apple-nek nagyon jó a készüléke, de gyengék a szolgáltatásai; a Google nagyon erős a felhők terén, de szolgáltatások terén szintén vannak hiányosságai. Az MS azonban mindkét területen sokat tud nyújtani".

Végül, marketing terén utalt rá, hogy nagy energiákat fordítanak majd az új márkanév (Windows Mobile-ról ugyanis át fogják nevezni Windows Phone-ra) felfuttatására és kiépítésére, saját reklámokon és hirdetéseken keresztül éppúgy, ahogy a szolgáltatók és a forgalmazók révén is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward