Shop menü

ÚJRA NYEREGBEN A MEIZU, MÁR ÚJRA A GLOBÁLIS TERJESZKEDÉSEN DOLGOZIK A MÁRKA

Rövid idő alatt 180 fokos fordulatot vett a Meizu sorsa, aminek az előszelét már az MWC-n is érzékeltük.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Újra nyeregben a Meizu, már újra a globális terjeszkedésen dolgozik a márka

A Meizu egy kedvelt, de nem különösebben sok ember által vásárolt márka volt a 2010-es években, aztán szép lassan a háttérbe szorult. A termékei jók voltak, itthon is sokáig hozzá lehetett jutni a készülékeihez, és az ár-érték arányban is erős volt a márka, egyszerűen csak nem jött ki neki a lépés. Most viszont újra globálisan forgalomba kerülhet a Geely égisze alatt.

Az utóbbi években a Meizu már nagyon komoly anyagi problémákkal küzdött. Mindent megpróbált a cég a talpon maradás érdekében, de végül csak az eladás jelentette a kiutat a válságos helyzetből. A Geely kezébe került a Meizu, és elég jól látható, hogy az elsősorban autógyártóként ismert nagyvállalat nem igazán tudta, hogy mit kezdjen a márkával. Ezúttal viszont pozitív fordulatról számolhatunk be.

Galéria megnyitása

Egy ideig úgy tűnt, hogy a Meizu folytathatja a fejlesztéseket a megszokott rendben, csak egy kicsit nagyobb fókusz kap majd az elektromos autók és az okostelefonok kapcsolata. Aztán jött a nagy bejelentés, hogy a Meizu kilép a mobilpiacról, és csak a meglévő fejlesztéseit adja ki, újabb hétköznapi eszközöket nem fog tervezni. Úgy volt, hogy a mesterséges intelligencia és a mobilitás kiszolgálására koncentrál majd, és ehhez fog különleges termékeket tervezni.

Ehhez képest az idei Mobil Világkongresszuson a Meizu meglepetésre új telefonokkal vonult fel, és nem igazán tudta a sajtó hova tenni ezt a helyzetet. Nem volt világos, hogy akkor most tulajdonképpen milyen állásponton van a Meizu vezetése, valamint a cég mögött álló Geely. Viszont most megérkezett a magyarázat, és kezd tisztulni a kép.

Kiderült, hogy a hogy a Geely alatt a Dreamsmart Grouphoz került át a mobiltelefonos divízió, és már teljes gőzzel a visszatérésen dolgoznak.

A GSMArena lehetőséget kapott arra, hogy beszéljen a Meizu terveiről Mr. Gu Binbinnel, a Dreamsmart Group ügyvezető igazgatójával. Gu egyben a nemzetközi terjeszkedésért felelős vezetője is a mobiltelefonos operációt is magában foglaló csoportnak. A szakember elmondta, hogy ebben az évben a tervek szerint legalább 30 piacon fog megjelenni globálisan az új Meizu készülékek portfóliója.

Galéria megnyitása

A Dreamsmart elkötelezett amellett, hogy jelentős beruházásokat hajtson végre a fejlesztés, terméktervezés és a terjesztési hálózat megsegítése terén is. Jó eséllyel több milliárd jüant fordíthat a következő időszakban a csoport arra, hogy új életet leheljen a Meizuba, hogy minden eddiginél nagyobb sikereket érhessen el. Délkelet-Ázsia, Közép- és Kelet-Európa valamint Latin-Amerika van most a célkeresztben, és jó esély mutatkozik arra, hogy itthon is újra megjelenhet a Meizu.

Négy eszközt jelentett be Barcelonában a Meizu, ezek közül hármat ki is állított. A helyszínen kézbe lehetett venni a Note 22 modellt, valamint az Mblu 22 és Mblu 22 Pro párost – ezekről részletesen beszámoltunk –, de érkezik a Note 22 Pro is. Sőt mi több, ennél lényegesen izgalmasabb hír az elmúlt napokból, hogy az MWC egy új csúcsmodellt is kiszúrtak a vállalat standján az egyik dolgozónál. A Meizu 21 Pro mellé volt lepakolva a Meizu 22 széria valamelyik tagja.

Galéria megnyitása

Mr. Gu Binbin a termékkínálatot illetően arról beszélt, hogy elsősorban a középkategóriás felhozatal kiépítése a cél, és amikor ezekkel már jó elérése van a Meizunak, akkor jöhet majd egy szélesebb kínálat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére