Az elmúlt egy év alatt a mesterséges intelligencia a videógyártásban döbbenetes fejlődésen ment keresztül. A Veo 3 megjelenése teljesen más nézőpontba helyezte az MI-videókat, majd jött a Sora 2, ami bizonyos szempontból még magasabb szintre emelte a videók élethűségét. A Coca-Cola viszont nem ezekkel az eszközökkel dolgozik.
Az új karácsonyi videóban a Coca-Cola nemcsak ragyogó színekkel és látványos fényekkel igyekszik elkápráztatni az embereket, hanem berobbantotta a cukiság atombombát azzal, hogy jóformán minden jelenetben aranyos állatok tekintenek vissza a képernyőről a nézőkre. Néha egészen természetellenes a látvány, hiszen a dermesztő télben feltűnik a jegesmedve, a pingvin és a fóka mellett lajhár és gólya is.
A videóban a legfontosabb elem árulkodik leginkább arról, hogy mesterséges intelligencia hozta létre a képsorokat. A Coca-Cola feliratok megjelenítése továbbra sem megy tökéletesen a generatív MI-nek.
A fejlődés nagyon látványos a tavalyi videókhoz képest. A fények általában elég hitelesek az árnyékokkal és a tükröződésekkel együtt. A klasszikus Coca-Cola kamionok animációja is jó, elsősorban a kerék forgása volt problémás korábban. Lassítva persze most sem érdemes vizsgálni a videók kisebb részleteit, és egy dolog elég látványosan kimaradt: az emberek megjelenítése. A Mikulás arca is csak megelevenedő plakátokon szerepel minimális mozgással, és tömeget is csak homályosan, a háttérben lehet látni.
Kiadott a Coca-Cola egy olyan videót is, amiben betekintést engednek a munkafolyamatba, és megmutatja egymás mellett a tavalyi és az idei reklámvideók hasonló részleteit is. Az előrelépés tagadhatatlan, de az is nyilvánvaló, hogy a vállalat sokkal több munkát tett bele a videóba most, mint egy évvel ezelőtt, miután tavaly elképesztő mennyiségű kritika érte a hirdetéskampányt.
A Coca-Cola marketing csapata tavaly már sok tapasztalatot tudott gyűjteni arról, hogy megy egy olyan kampány, amiben a generatív mesterséges intelligenciáé a főszerep, de ahhoz képest is teljesen új volt az a folyamat, amiben az idei reklámvideó készült. A különböző MI szakemberek mellett nagyon sok post-processing szakembert is be kellett vonni a munkába. Lényegesen több volt az idei évben a jeleneteken az utómunka, mint korábban. Ez kellett ahhoz, hogy a végeredmény kellően látványos legyen.
A vállalat a „Real Magic AI” technológiát használta a videó készítéséhez, ami a saját eszköze, direkt a reklámanyagok létrehozására szolgál, és ennek megfelelően tréningezték az elmúlt években, ezen ugyanis már jóval korábban elkezdtek dolgozni, mint ahogy a tavalyi karácsonyi videó megjelent. A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Silverside és a Secret Level MI stúdiókkal dolgozott együtt a Coca-Cola a reklámon, akik már korábban is segítették a cég munkáját.
A lap értesülései szerint nagyjából 100 fős csapat vett részt a projektben, ami meglehetősen soknak hangzik, de a színfalak mögé betekintést engedő videóból azért látszik, hogy volt itt munka bőven. Viszont a vállalat marketingigazgatója, Manolo Arroyo elmondta a The Wall Street Journalnak, hogy így is sokkal olcsóbb és gyorsabb volt a reklám megalkotása, mint a generatív MI nélkül, hiszen a klasszikus módszerekkel majdnem egy évbe telt, mire teljesen összeállt a reklámvideó, most viszont alig egy hónap alatt letudták az alkotást.