A negyedéves beszámolók még csak később érkeznek, de a Tesla szokás szerint azt már most nyilvánosságra hozta, hogy az értékesítési mutatók hogyan alakultak. Megtudhatta a nagyérdemű, hogy mennyi járművet tudott a vállalat legyártani, kiszállítani. Éves szinten csökkenés van, de nem akkora, mint amire az elemzők számítottak.
443 956 villanyautót szállított le a Tesla összesen az idei első negyedév során, és továbbra is a Model 3/Y dominál.
Úgy számoltak az elemzők, hogy 439 ezer környékén alakulhat majd az eladott autók mennyisége, de ennél valamivel jobb számokat hozott a negyedév. Főleg s Model 3 és a Model Y iránt mutatkozó kereslet segítette a céget a túlteljesítésben. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy éves összevetésben csökkenés történt. 4,8 százalékkal esett a cég forgalma a 2023-as mutatóhoz képest. Az előző negyedévre viszont 14,8 százalékkal rá tudott licitálni.
A termelést a cég visszafogta az utóbbi időben, miután a kereslet csökkent, de voltak hátráltató tényezők is. A németországi üzemben ideiglenes leállás volt belső konfliktusok okán, és a tengeri szállítmányozás nehézségei is hátráltatták a gyártást. Az elkészült Teslák száma viszonylag nagyobb mértékben elmarad az eladott gépjűrművekétől, ez azonban nem okoz fennakadást a forgalmazásban. 410 ezer autót gyártott le globálisan a Tesla a második negyedévben.
A vártnál jobb értékesítés eredményekre a befektetők nagyon jól reagáltak, újra azt a formáját mutatja a vállalat, amit korábban megszokhattunk.
Az S3 Partners elemzése szerint a Teslát shortolok rövid idő alatt 3,5 milliárd dollárt veszítettek, miután a vállalat szárnyalni kezdett.
Tisztább képet az elmúlt negyedévről csak a részletes pénzügyi beszámolót követően kapunk majd, de már a mostani pozitív számok is elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy kirántsák a Teslát abból a bizonytalan oldalazásból, amiben hosszú hónapok óta volt. Január végétől kezdve egészen mostanáig szinte végig 170 és 200 dollár között egyensúlyozott – a Tesla története során még sosem volt ilyen hosszú ideig nyugodtnak tekinthető időszaka. Ezért is mertek olyan sokan arra „fogadni”, hogy a cég nem fog tudni növekedésnek indulni, de erre most alaposan rácáfolt.
Nehéz azt megmondani, hogy a mostani kitörésben mekkora lesz a lendület, de amennyiben a 250 dolláros árszintet is képes lesz átvinni, akkor az elemzők szerint hosszabb ideig maradhat a magasabb árfolyam. A hír írásának pillanatában 246 dolláron állt a Tesla részvényárfolyama.
A fellendülésben az is segítette a Teslát, hogy sikeresen überelni tudta a BYD eladásait. 2023 végén a kínai vállalat több villanyautót volt képes leszállítani, mint az amerikai cég, és éppen ezért idén a felek értékesítési mutatóit minden korábbinál nagyobb figyelem kiséri. Egyelőre idén a Teslának áll a zászló, de nagyon hosszú még az év. Az első negyedévet tisztán nyerte a Tesla (386 ezerrel a 300 ezer modell ellenében), a második már egy kicsit szorosabb lett, de most is sikerült elől maradnia.
A 443 ezer Teslával szemben, 426 ezer tisztán elektromos BYD-t szállítottak le a kínaiak.
A két vállalat szempontjából nagyon érdekes lesz majd a harmadik negyedév, hiszen a BYD most összességében nagyon jól teljesített önmagához képest. Hiába a Tesla mögötti lemaradása, éves szinten 21 százalékkal több BEV modellt tudott leszállítani. Tavaly pedig egyértelműen az év második felében volt képest jobban teljesíteni.