A YouTube a rövid videós formátumot mostanra tökéletesen integrálta a hagyományos videók közé, viszont ezeknek a nézettségét a mai napig nem úgy követi, mint a TikTok vagy az Instagram. Ezen kíván most változtatni a cég, és ezáltal a jövőben felértékelődhet a Shorts anyagok jó teljesítménye.

Bejelentette a YouTube, hogy március 31-től megváltozik annak a módja, ahogy a Shorts felvételek teljesítményét nyomon követhetik a készítők.

A szakemberek egy olyan rendszert kezdenek használni, ami nagyon hasonlít az Instagram és a TikTok által alkalmazott módszerhez, eddig ugyanis másként számolta a megtekintéseket a YouTube. A vezető videós platform szigorúbb számítási módszert használt a megtekintési mennyiség nyomkövetésére, mint a többiek, és ez félrevezető lehetett a videósok számára. A cég nem kíván a továbbiakban hátrányban lenni ebből a szempontból, ezért döntött a módosítást mellett.

„Felismertük, hogy az emberek szeretnék mélyebben megérteni, hogy rövid formátumú videóik összességében hogyan teljesítenek, beleértve azt is, amikor a többi platformon közzétett tartalmakkal vetik össze a számokat.” – jelentette ki a YouTube csapata.

Eddig a YouTube csak akkor számolta a megtekintéseket, ha egy ideig ténylegesen nézték is a felhasználók az adott videót. Az Instagram és a TikTok ilyen komoly elvárást nem támaszt a közönséggel szemben, ha elindul egy videó, akkor onnantól a számláló megtekintésnek vette az interakciót. Igen, még akkor is, ha az ember adott esetben azonnal görgeti is tovább a videofolyamot. Nem foglalkoznak a YouTube riválisai azzal, hogy bármilyen szinten leköti-e a felhasználót a rövid videó, vagy sem.

Galéria megnyitása

Ez a felállás nyilvánvalóan hátrányos volt a YouTube számára, arra pedig semmi esély nem mutatkozott, hogy a többiek fognak egy objektívebb és tisztességesebb módszert használni. Ezért döntött úgy a YouTube, hogy beáll a sorba. Ez a lépés pedig biztosan azt fogja eredményezni, hogy hirtelen valamivel jobb megtekintési számokat láthatnak majd a videósok a YouTube Shorts anyagoknál megjelenni. Fel is hívta a figyelmet a cég arra, hogy ez csak annak lesz betudható, hogy változik a számítási módszer.

Kiemelte a YouTube, hogy ez a változás nem lesz közvetlen hatással a monetizációra. Senki ne remélje, hogy innentől jobban pörög majd a bevétel a YouTube Partner Programban.

Ugyanakkor a cég szerint ez a módosítás segít majd a tartalomkészítőknek abban, hogy pontosabba megértsék, hogy a Shorts keretében a videóik miként teljesítenek a TikTok és Instagram megosztásokhoz képest, és ezáltal hatékonyabban tudnak majd dolgozni a jövőben. Továbbá a reklámokat tartalmazó videóknál is pontosabb képet kapnak majd a partnereik arról, hogy egy-egy kampány miként teljesít a YouTube-on.

Tesztek

    Kapcsolódó cikkek

    Vissza az oldal tetejére